Gå till innehåll

Snyggast öppning..?


MrPetter

Recommended Posts

Lost in Translation

 

(nice ass :))

 

Japp, Scarlett har en jätte fin rumpa :D

 

Jag gillar också Bob harriss (bill murrays) intro där han vaknar

i taxin och tittar genom fönstret coh ser en reklam affirsch på honom mitt i tokyo

 

Älskar filmen

 

 

Annars håller jag med att Saving Private Ryan intro in normandie är en av dom bästa någonsin.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hmm.. snyggast öppning?

Hehe...ja.. alla 20 (-1) öppningar till bondfilmerna är ju ruggigt grymma.

Ta bara den senaste t.ex. filmen inleds i svartvitt, snabb klippning, med en "seriös" agent. I princip så som vi alldrig har sett en bondfilm tidigare. Riktig härlig övergång till de färgglada förtexterna när vi ser skurken rikta pistolen, då Bond vänder sig om och sjuter mot oss. Blodet då i rött. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag älskar inledningen i "History of Violence" - bara en lugn och skön åkning som verkligen sätter stämningen...

 

Nej fy fan! Jag har sett filmen många gånger ch jag har fortfarande inte fattat om introt är ett skämt. HERREGUD!!! Det händer ju inget på flera minuter. Vad är det för slags anslag?

 

Själv måste jag säga:

*Equilibrium

*Matrix

*Alla sagan om ringen filmer

*The Green Mile

*Moulin Rouge

*Fight Club

Länk till kommentar
Share on other sites

Nu är det kanske för att det är en av mina favoritfilmer om inte den största favoriten, som jag bara älskar mer o mer ju fler gånger jag ser den. Men älskar introt till Lost In Translation. Bara en så enkel bild som baksidan på Scarlett liggandes i sängen. En genial början på en genial film.

Länk till kommentar
Share on other sites

Vilken som helst av Fredagen den Trettonde-filmerna. Hade ett maraton med en vän för ett tag sedan, någonstans vid del sex hängav jag mig verkligen. Den öppnar med en scen där Tommy Jarvis ska kremera det "kräket" Jason. Men det går fel och han vaknar till liv, där någonstans så blir det en Bond-tribute. Efter det kan man inte bli arg.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Håller med om Donnie Darko och American Psycho.

 

Gillar början på Oldboy med där Oh Dae-su försvinner i regnet, sjukt snyggt filmat och väldigt stämningsfullt.

 

Öppningsscenen i Sin City som är en liten story i sig och sedan övergår i titeln på filmen är trevlig med.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ska jag behöva tillägga den första Svenska?

 

Någon som sätta En kärlekshistoria, en tonsättare för Svensk film,

men kameraåkningen (och flera är det i filmen som är fantastiska,

och fångar den Svenska sommaren som bäst!) som sker i början då pojken i filmen

åker med sin moped och filmens soundtrack spelas.

 

Ett av de vackraste öppningar jag sätt.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Kill Bill (Vol. 1) - Den svartvita öppningen med Bills tal om sadism osv, älskar den.

 

Sin City - Josh Hartnett, behöver jag säga mer, kanske hans bästa roll någonsin.

 

Once Upon a Time In the West - Ingen musik, bara naturliga ljud, Sergio Leone var mästaren själv.

 

Apocalypse Now - The Doors, helikoptrar, slow-motion, det säger ju allt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag bidrar med mest irriterande istället. Öppningscenen i den förträffliga "Once upon a time in America". Med telefonen som ringer i vad som känns som hundra år. Måste vara jobbstress som gör det, för den triggar verkligen mig. Vill bara skrika "Men svara då för i #&&/#¤/#!!!" :)

 

Haha aaa första gången jag såg den kändes det som skiten ringde i 15 min, blir kortare för varje gång man ser den dock :)

 

2001 har ju ett rätt speciellt och läckert intro också.

 

Och som många sakt delikatessen riktigt coolt med rollistan osv.

 

Blade Runner tar dem alla dock, ryser varje gång jag ser det.

Länk till kommentar
Share on other sites

Där ser man. Jag tycker Hartnett var totalt felcastad. Hade hellre sett Billy Boyd...

 

Nejdå, Josh han har någonting i Sin City som jag aldrig sett av han förrut, han är snygg, elegant men samtidigt kallblodig, vet inte hur jag ska säga tycket bara att han är perfekt.

Länk till kommentar
Share on other sites

för att det slog mig i sin oväntade storslagenhet så måste jag nämna upptackten fram tills Metropolis i Superman the movie.

 

Och jag vet inte om jag nämnt den förut, men Borta Med Vindens start är också storslagen...

 

ingen av dom är några rekordtagare dock... Flera Leone-westerns slår högre jämte Bladerunner också vidare...

Länk till kommentar
Share on other sites

Nejdå, Josh han har någonting i Sin City som jag aldrig sett av han förrut, han är snygg, elegant men samtidigt kallblodig, vet inte hur jag ska säga tycket bara att han är perfekt.

 

Alright. Jag hade bara svårt att ta honom för den kallblodige skurk han spelade. Hoppas det är okej.

 

 

EDIT

Snygg, maffig öppning... Hmm, kanske mer än bara "öppning", men upplevelsen från första gången jag såg Independence Day 1996 var nästan religiös. Första tio minuterna tog andan ur en 23-årig kille med, i viss mån latent, förkärlek för effekter, rymd, hot, GIGantiska rymdskepp. Kände mig som en fyraåring på cirkus...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...