Gå till innehåll

Snyggast öppning..?


MrPetter

Recommended Posts

  • 2 veckor senare...

A Clockwork Orange, som börjar med närbild på ett ansikte (Malcolm McDowell); sakta dras kameran tillbaka och vi får bekanta oss med den framtid vi befinner oss i. Oftast börjar "framtidsfilmer" i storslagna bilder...här börjar man istället med närbilden på ett ansikte, som i sig säger en hel del om filmen.

Länk till kommentar
Share on other sites

(För att undvika att droppa mainstreamfilmer och klassiker som alltid nämns i sådana här sammanhang): Solklart THE MECHANIC - MÄNNISKOJÄGAREN. Knäpptyst Charles Bronson som meckar med gasledningar och riggar hemska fällor i form av sprängdeg i böcker och giftiga tepåsar till tystnaden bryts när lägenheten sprängs i atomer. Michael Winner är ett av dom största originalen. So fucking cool it hurts.

Länk till kommentar
Share on other sites

(För att undvika att droppa mainstreamfilmer och klassiker som alltid nämns i sådana här sammanhang): Solklart THE MECHANIC - MÄNNISKOJÄGAREN. Knäpptyst Charles Bronson som meckar med gasledningar och riggar hemska fällor i form av sprängdeg i böcker och giftiga tepåsar till tystnaden bryts när lägenheten sprängs i atomer. Michael Winner är ett av dom största originalen. So fucking cool it hurts.

 

Oooh... den har jag missat! Och jag som älskar Charles Bronson! Danke Schön!

 

//Petter

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

28 dagar senare - underbar med tystnanden!

 

Resvoir dogs - dialogerna är så skön om madonna och dricksen...

 

shaun of the dead - ett måste...både introt och öppningen.

 

Saving private ryan - Normandie scenen är så snygg (med övergången och allt )

Dobermann- övergången med pistolen är riktig skön.

 

*Dawn of the dead - introt är sjuksnyggt, med blod-texten.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
Knäpper nog hellre på Mars Attacks! om jag är sugen på alienaction från 1996.

Då kan jag tillfredsställa mitt Burton-libido på samma gång. xD

 

Din bild... Till höger... Är det vem jag tror att det är? Är det IKA?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 månader senare...

Tycker att introt till Saw II är j*vligt spännande och härligt då stackars Michael har på sig en "venus flugfälla" som kommer slås ihop om han inte hittar nyckeln som låser upp den. Man blir stressad själv t.o.m då han får ledtråden om att nyckeln finns bakom hans öga och att han bara har 60 sekunder på sig...

http://www.moviesonline.ca/movie-gallery/albums/saw%202/saw2-8.jpg

En förövrigt väldigt äcklig, spännande och klaustrofobisk film... Se den!

 

Sen har vi ju introt på Jönssonligan-filmerna då Sickan alltid åker fast och bara står som ett fån och säger "Va? Vah? Va i...?".

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tar en otippad då - Team America, jäkligt häpnande intro för den som inte har en aning om vad som väntas. :) (Själv köpte jag den på en mack nånstans mellan stockholm och skellefteå på väg upp utan att ha en aning om vad det var för nåt. Blev glatt överraskad!)

 

Håller med. Jag var lite införstådd hur filmen skulle vara (dockor och sånt), men yes vicket skönt intro! Och vilken jävla låt! :)

 

America - fuck yeah!

Back again to save the motherfuckin' day, yeah!

America - fuck yeah!

Freedom i the only way, yeah!

 

Terrorists, your game is through

Coz now you have to answer to -

 

America - Fuck Yeah!...

 

:D:D:D

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...