Gå till innehåll

Hur ser sommaren -06 ut?


roswall

Recommended Posts

Skall spela en enkel kortfilm under sommaren på 16mm, mest för att testa kameran och få en första känsla för filmandet (det är min första produktion). Manuset är färdigt men jag håller fortfarande på med hitta inspelningsplats till en scen, men har huvudinspelningsplatsen färdig. Har tänkt att spela in max 60 m film (ca. 5-6 min) som kommer att klippas ner till hälften ungefär. Kompisen skall vara skådespelare (det finns ingen dialog) men jag behöver en stand-in för några scener som jag inte har hittat ännu.

 

Filmen kommer att vara en slasher kombinerat med ett symboliskt psykologiskt drama. Den befinner sig på gränslandet mellan verklighet och fantasi, vakenhet och sömn, medvetet och omedvetet. Opretantiöst men finurligt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ska spela in en kortfilm i Juli troligtvis och sen förbereda för två filmer som ska spelas in under en vecka i September med Pro35 Adapter. Sen blir det väl att arbeta vidare med mitt novellfilmsmanus... Hmm, låter stressigt. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag håller på att sy dockor just nu och ska börja spela in "Psycho Bunny" i början av Juli. Det blir en dockfilm alá mupparna fast mer vuxet. Meet the feebles är väl mest jämförbar, inte historien, bara för att det är en dockfilm för vuxna.

 

Filmen kommer innehålla:

En vampyrkonung och hans undersåtar. Två magiska stenar vars krafter åtskillda kan ge evigt liv, till och med återuppväcka döda, tillsammans ger de ändlös makt till ägaren. En hallick-katt vars tjänster drar in honom i en upplevelse han inte skulle velat vara med om. En kanin som vill hämnas på alla som gjort honom illa genom åren. Två frilansande kattninjor som också dras in i härvan när de får i uppdrag att döda kaninen. Kommer även att innehålla en zombie-hora.

 

Bifogar teaserposter.

Teaser poster.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

Filmar en ca 15min lång kortfilm i början av augusti på miniDV, Crow Girl. Det är en mörk saga för vuxna och ska spelas in nästan helt framför blåskärm. Manus är klart och vi arbetar just nu med previz.

 

Till vintern ska den vara klar med färdiga 3dbakgrunder och specialskriven musik. Blir en trevlig sommar/höst.

 

Det blir en ambitiös film men inte pretentiös:)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=_nemo_]

Filmen kommer innehålla:

En vampyrkonung och hans undersåtar. Två magiska stenar vars krafter åtskillda kan ge evigt liv, till och med återuppväcka döda, tillsammans ger de ändlös makt till ägaren. En hallick-katt vars tjänster drar in honom i en upplevelse han inte skulle velat vara med om. En kanin som vill hämnas på alla som gjort honom illa genom åren. Två frilansande kattninjor som också dras in i härvan när de får i uppdrag att döda kaninen. Kommer även att innehålla en zombie-hora.

[/citat]

 

Låter som ett vinnande koncept! :) Ska bli riktigt kul att se färdiga resultatet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ska förhoppningsvis spela in en film med några polare. I så fall blir det min första :D Jag hoppas att den kommer bli bättre än en vanlig "finniga tonåringar som kutar runt i skogen och slåss med pinnar"-film men man vet ju aldrig :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

Sitter nu och ska skriva ihop budgeten inklusive allt annat förarbete till min nästa film, allt förarbete ska vara färdigt senast 15: e juni, för då bär det av till Film i Västerbotten och ansöka om pengar...har i dagsläget Filmcentrum Norr som samproducenter...Inspelningen blir väl mot slutet av sommaren/början av hösten.

Kommer bli ett rätt stort projekt, går allt väl landar budgeten någonstans mellan 60-80000 kr.

Tur man har semester nu så man kan arbeta på heltid + lite till med det här...andra halvan av juni blir det att plugga för starten av företaget mitt sen jobba resten...=)

Länk till kommentar
Share on other sites

För min del, Vara med Fästmön, Fixa rekvisita, manus etc till våran kommande film som ommer spelas in i slutet av juli början av Augusti om vi har tur. Ska bli väldigt intressant. Annars kommer jag jobba lite, ta det lugnt.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...