Rex210 Postad 14 augusti 2006 Postad 14 augusti 2006 Ja jag köpte två filmer för ett bra pris på 99 kr. Dom va What's Eating Gilbert Grape med Johnny Depp, (En favorit skådis) Leonardo Di Caprio och regissören var vår egen Lasse Hallström. Ed Wood var den andra med Johnny Depp, Martin Landau och regisserad av Tim Burton. Underbara filmer. 0 Citera
jonkanon Postad 14 augusti 2006 Postad 14 augusti 2006 För helsiket, väntar in en kopia av Casper. Den är visst utgången och jag har bara aldrig slagit till på den... Nu om den inte är en floater så har jag den till sist. Sen slog jag till på en dubbeldisc med babe och babe 2. Första är urgullig och den andra är pur fascistpropaganda. Men det är bra, dock ej för barn, del 2 alltså. Och i paketet ligger även V för Vendetta :) 0 Citera
Java ex Machina Postad 15 augusti 2006 Postad 15 augusti 2006 lite kul fakta om Babe: flera olika grisar användes under inspelning av filmen, eftersom de växte så snabbt i den åldern. Det fanns en liten rörelse också när filmen var ny, att grisarna som spelade Babe inte skulle gå till slakt sedan, men det lyckades inte. Så Babe slutade sina dagar som bacon. 0 Citera
_nemo_ Postad 15 augusti 2006 Postad 15 augusti 2006 [citat=Java ex Machina;71826]lite kul fakta om Babe: flera olika grisar användes under inspelning av filmen, eftersom de växte så snabbt i den åldern. Det fanns en liten rörelse också när filmen var ny, att grisarna som spelade Babe inte skulle gå till slakt sedan, men det lyckades inte. Så Babe slutade sina dagar som bacon.[/citat] Det kommer bli svårt att se dessa filmer igen nu, tanken på att en fet Amerikan har ätit upp Babe och ägg till frukost är ju hemsk...... 0 Citera
odinlundin Postad 19 augusti 2006 Postad 19 augusti 2006 Köpte faktiskt några filmer idag till ett bra pris King Kong (Peter Jacksons) Hitch Mission Impossible Ska nog se någon av dom ikväll :). //OdinLundin 0 Citera
Bonecrusher Postad 26 augusti 2006 Postad 26 augusti 2006 Senast köpta film: Walk the line Senast sedda film: The new world. (gör inte om mitt misstag! SÖG!) 0 Citera
Clown Postad 3 september 2006 Postad 3 september 2006 Köpte en 4-disc utgåva av Ben Hur idag på Hemköp, den kostade 89 kr. Om man köper samma utgåva på discshop får man betala 345 kr (http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?lang=&id=47245&lang=se&subsite=movies&&ref=) :) 0 Citera
odinlundin Postad 7 september 2006 Postad 7 september 2006 Senaste jag köpte: Bad Taste Senaste jag såg: Bad taste Roliga effekter. En kille trycker in ett svärd i en annan, haha det sprutar blod och inälvorna rinner ut. 0 Citera
TomStac Postad 7 september 2006 Postad 7 september 2006 Fick hem KRAFTVERK 3714 och FROSTBITEN idag! Skall se dem inom kort. 0 Citera
Anna_Dea Postad 8 september 2006 Postad 8 september 2006 Såg elefant mannen igår. Var en sån otrolig upplevelse att se den filmen. Lynch fångar verkligen själen i historien. Hm, kanske borde ta och se lite mer av hans verk. Just denna film var ju otroligt bra. 0 Citera
Java ex Machina Postad 8 september 2006 Postad 8 september 2006 jag såg Primer häromdan. riktigt intressant film, fast ganska krävande av tittaren. Men det är halva tjusningen. 0 Citera
wane be bra Postad 8 september 2006 Postad 8 september 2006 Igår kväll såg jag "cimaron" 1931 år Oskars vinnare för bästa film och den första Western film att få en Oscar. Jag gillade specielt den första scenen med kapplöpningen ut i prärien. Kvantiteten är inte fejkad i gamla filmer och det är de jag giller mest med dom! 0 Citera
Mikael_hs Postad 10 september 2006 Postad 10 september 2006 Senast inköpta: Ivans Barndom (Tarkovsky) 0 Citera
_nemo_ Postad 10 september 2006 Postad 10 september 2006 Såg elefant mannen igår. Var en sån otrolig upplevelse att se den filmen. Lynch fångar verkligen själen i historien. Hm, kanske borde ta och se lite mer av hans verk. Just denna film var ju otroligt bra. Jag sa ju det ;) 0 Citera
Anna_Dea Postad 10 september 2006 Postad 10 september 2006 Jag sa ju det ;) Nu var det ju inte att jag tvekade just när det kom till Elefantmannen, för jag sa at jag inte hade sett den just då. Men fyfan vilken bra film. Har nu beställt den från discshop. Lätt bland mina top 10 filmer. 0 Citera
Speero Postad 11 september 2006 Postad 11 september 2006 Köpte Frostbiten och Storm idag. Ska bli kul o se på imorgon. Lite OT: passade på att köpa 3 Burton Filmposters också. Nightmare Before Christmas, Edward S. och Willy Wonka. 0 Citera
odinlundin Postad 11 september 2006 Postad 11 september 2006 Köpte två komedier igår: Hot Shots och Det våras för Dracula. 0 Citera
Daniel Hållquist Postad 11 september 2006 Postad 11 september 2006 Lady Vengeance. Såg den igår, hade höga förväntningar och de sköts till skit, en mycket stor besvikelse. Tyckte den var pretentiös, en simpel hämndhistoria som försöker vara något helt annat. De sista 20 minutrarna var de långtråkigaste jag sett på väldigt, väldigt länge. EDIT: Senaste filmerna jag köpte var tre dokumentärer: Grizzly man, Fearless Freaks, och DIG! Otroligt bra filmer. 5 plusare hela gänget. Har faktiskt tröttnat en hel del på spelfilmer. Den senaste tiden har jag varit betydligt mycket mer intresserad av dokumentärer, riktiga människoöden. 0 Citera
Java ex Machina Postad 13 september 2006 Postad 13 september 2006 Såg precis klart Papillion från 1973 med Dustin Hoffman och Steve McQueen. Jävlar vilken grym film. kan definitivt rekommenderas för alla som gillar fängelsefilmer. det enda jag var lite besviken på är slutet. jag hade väldigt gärna sett ett öppet slut, gärna med en långsam fade out från en stillbild tagen mitt i Papis hopp från klippan på slutet så man inte vet om han klarar sig eller inte. hellre det än voice overn i alla fall. i övrigt helt lysande film med otroliga rollprestationer och riktigt välskrivet manus. 0 Citera
Speero Postad 15 september 2006 Postad 15 september 2006 Såg Frostbiten. Ganska bra, lite kort bara. Slither... cool film. Älskar dessa skräck/komedier. Se den. 0 Citera
odinlundin Postad 18 september 2006 Postad 18 september 2006 Köpte The longest yard föredrar att säga det istället för benknäckargänget, sämsta översättningen! Får väll ta å se den snart då. //OdinLundin 0 Citera
Java ex Machina Postad 23 september 2006 Postad 23 september 2006 Les Diaboliques, en gammal fransk skräck/thriller från '55. jag kan verkligen rekommendera den till er som gillar suspense och hitchcock om ni får tag på ett ex. tydligen finns det två att välja mellan, antingen den brittiska eller den amerikanska Criterion-utgåvan. textningen på den brittiska som jag såg var halvkass på det sättet att textremsorna försvann alldeles för snabbt så man fick spola tillbaka och läsa om hela tiden. vet inte hur den amerikanska är. 0 Citera
Spartacus Postad 24 september 2006 Postad 24 september 2006 Jarhead 69kr = \o/ Hyrde Rebel without a cause och Blecktrumman på bibblan också, gratis är bäst 0 Citera
odinlundin Postad 24 september 2006 Postad 24 september 2006 Köpte The Matrix för 49 kr, The Simpsons säsong 1 för 195 kr och Gökboet för 113 kr från CDON.COM. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.