Java ex Machina Postad 19 juni 2007 Postad 19 juni 2007 Kalla mej gärna frånvarande när det gäller nya filmer Men vad är det för film? En dockfilmsmusikal från '93 om pumpakungen Jack, ledare för Halloweenlandet som hamnar i Jul-landet och vill bli den nya jultomten när han kommer hem. 0 Citera
Java ex Machina Postad 21 juni 2007 Postad 21 juni 2007 Hellboy - Härlig serietidningsaction (sett förut) trots att den är så snäll. Devil's Rejects - Bättre än House of 1000 Corpses, men kunde ha varit mycket intressantare om de faktiskt haft en anledning till att döda folk höger och vänster. Att vara "ond" känns inte som en motivation till att slakta. Den blev lite intressantare mot slutet när den gick mer mot att bli en TCM-historia som utvecklas till exploitation när polisen ska våldshämnas, fast den går inte hela vägen med det tyvärr. MEN, slutscenen med Freebird av Lynyrd Skynyrd (bästa rocklåten nånsin?) är så snyggt klippt att det finns inte. 0 Citera
jernby film Postad 21 juni 2007 Postad 21 juni 2007 En dockfilmsmusikal från '93 om pumpakungen Jack, ledare för Halloweenlandet som hamnar i Jul-landet och vill bli den nya jultomten när han kommer hem Oj....nu börjar det likna nåt, ju. /nils 0 Citera
Anhool Postad 27 juni 2007 Postad 27 juni 2007 Nils, kuriosamästaren, hur har du kunnat missa nbc? 0 Citera
Rabies Postad 27 juni 2007 Postad 27 juni 2007 Sicko - ja va säger man. jag är glad att jag inte bor där Shooter - riktigt grym och snygg film, bra och inte överdriven action. lite taffligt slut bara 0 Citera
elinice Postad 28 juni 2007 Postad 28 juni 2007 Köpte Corto Maltese igår, och en så långtråkig action-animation har jag inte sett på år och da'r, lekte frisbee med dvd'n efteråt ;) Farligt! Du kunde förlorat en hand... 0 Citera
odinlundin Postad 28 juni 2007 Postad 28 juni 2007 Såg Jackie Brown, tycker den var ganska bra. Det dåliga är att allting går så jäkla snabbt, jag hängde inte med i slutet så jag var tvungen att se en bit av slutet igen. Såg också de två första gudfadern delarna. Tycker nog den andra är lite lite bättre än första. Båda är ändå mästerverk! 0 Citera
WinsaPro Postad 28 juni 2007 Postad 28 juni 2007 Såg nyss Shooter, en av dem bästa jag har sett på väääldigt länge... 0 Citera
jmalmsten Postad 28 juni 2007 Postad 28 juni 2007 såg just Chopin. Pragnienie milosci (desire for love), troligtvis den sämsta smörja jag sett på vääääldigt länge. Och folk klagar på Ed Wood... jag förstår inte.... 0 Citera
Rabies Postad 28 juni 2007 Postad 28 juni 2007 Såg Dracula från 1931. Haha vilken smörja och folk klagar på Ed Wood. Fladdermusen va nog minst liga dålig som hans tefat. Roligt att se gammal film dock 0 Citera
jernby film Postad 28 juni 2007 Postad 28 juni 2007 Den måste du se Nils. Vilken film då, nu är det flera filmer, jag blir virrig. Ska även se Drakula från 1931 som Rabies kallar smörja. Ed Wood, gjorde han film på 30-talet? Javas film låter mest häpnadsväckande, får rysningar. /nils 0 Citera
jmalmsten Postad 28 juni 2007 Postad 28 juni 2007 Ed Wood, gjorde han film på 30-talet? /nils tvivlar... han var visserligen med i ww2 (med trosor och allt;)) men vad jag vet så var hans första släppta film Glen or Glenda (i filmcafeet här så ligger en inte så gammal tråd med diverse skojigt från grabben) NBC är en riktig goding förresten, Jernby, chockar mig att du inte hört om den...:o 0 Citera
Java ex Machina Postad 29 juni 2007 Postad 29 juni 2007 Vilken film då, nu är det flera filmer, jag blir virrig. Ska även se Drakula från 1931 som Rabies kallar smörja. Ed Wood, gjorde han film på 30-talet? Javas film låter mest häpnadsväckande, får rysningar. /nils _nemo_, Anhool och jag pratar om samma film. nbc = nightmare before christmas. det är den jag pratade om och lade upp ett klipp ifrån. den finns att hyra och köpa överallt. Kan nån förresten förklara för mig hur det är filmat just den bilden där hans hand greppar dörrhandtaget i det klippet och man ser hela honom och omgivningen i dörrhandtagets spegelbild??? Seriöst hur fan är det gjort!? 0 Citera
Rabies Postad 29 juni 2007 Postad 29 juni 2007 Ed Wood gjorde väl film på 50-talet? Fast han gjorde det old school så man skulle kunna tro att det va 30-tal. Dracula kan man hitta här http://joox.net/cat/2/id/1228191 0 Citera
_nemo_ Postad 29 juni 2007 Postad 29 juni 2007 Kan nån förresten förklara för mig hur det är filmat just den bilden där hans hand greppar dörrhandtaget i det klippet och man ser hela honom och omgivningen i dörrhandtagets spegelbild??? Seriöst hur fan är det gjort!? Jag skulle gissa att det man ser i handtaget är filmat separat och sedan inlagt i efterhand. 0 Citera
Java ex Machina Postad 29 juni 2007 Postad 29 juni 2007 Jag skulle gissa att det man ser i handtaget är filmat separat och sedan inlagt i efterhand. kolla hur väl handen matchar spegelbilden... 0 Citera
_nemo_ Postad 29 juni 2007 Postad 29 juni 2007 kolla hur väl handen matchar spegelbilden... Sant. Annars har de väl bara ställt kameran i en vinkel så att den inte syns i spegelbilden och sedan kört på som vanligt? Hehe, sjukt bra gjort, hela filmen iofs. 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 29 juni 2007 Postad 29 juni 2007 Shooter Bra och väldigt spännande. Grymt mäktig scen i början. Gillade dock inte riktigt slutet. Kändes överdrivet. Gridiron Gang Film om ungdomsfängelse, ledningen startar ett am.football-lag. Väldigt amerikansk, med xzibit som biroll, men även här ett väldigt stark och snyggt intro. I överlag en mycket bra film för att vara en "You can do it-film". 0 Citera
jernby film Postad 30 juni 2007 Postad 30 juni 2007 NBC, java skrev"En dockfilmsmusikal från '93 om pumpakungen Jack, ledare för Halloweenlandet som hamnar i Jul-landet och vill bli den nya jultomten när han kommer hem" Den är ju hollywood-animerad, löpande band 3-D filmer, inte min smak 2 st 49kr på en bensinmack, sen är den knappt historia /nils 0 Citera
Java ex Machina Postad 30 juni 2007 Postad 30 juni 2007 NBC, java skrev"En dockfilmsmusikal från '93 om pumpakungen Jack, ledare för Halloweenlandet som hamnar i Jul-landet och vill bli den nya jultomten när han kommer hem" Den är ju hollywood-animerad, löpande band 3-D filmer, inte min smak 2 st 49kr på en bensinmack, sen är den knappt historia /nils Det är inget 3D animerat i Nightmare before christmas, allt är dockor. Samma sak med "uppföljaren" Corpse Bride, inget datoranimerat i den heller. 0 Citera
jernby film Postad 30 juni 2007 Postad 30 juni 2007 jaha, min favorit när det gäller dockor är skrotnisse, gammal hederliga dockor som rör sej. Så du menar att datorer inte används i nbc med dockorna uppritna/avfotograferade i motsvarande Maya, fantastiskt, hur gör man då, utan att arbeta ihjäl sig? /nils 0 Citera
jernby film Postad 30 juni 2007 Postad 30 juni 2007 Stopmotion, yeah. menar du att nbc är gjort i stopmotion. /nils 0 Citera
jmalmsten Postad 1 juli 2007 Postad 1 juli 2007 jupp... närmaste datoranvändande där har jag för mig var video-tappen som gav billigare testanimationer... men jag minns inte om dessa användes men jag har för mig det iallafall för NBC... Corpse Bride ligger lite där i gränslandet... visserligen helt med fysiska dockor i fysiska miljöer med fysiska ljus... men samtidigt filmat med digitala systemkameror upphängda i motion controll-kranar... så det var ju många datorer med i bilden ändå... Men att kalla tim burton för hollywood-löpande-band-produktion är ju rena hädelsen... visst. han är lite mer mainstream än Lynch, men det är ju långt ifrån den dyngan som Disney släpper ur sig dagligdags... fy på dig... marsch in i närmaste videouthyrare och hyr senaste disney"klassiker" så får du perspektiv på saker å ting! ;) nu så ska jag sätta mig och titta på lite bortglömd "Unseen Cinema: Early American Avant-Garde Film 1894-1941" för att slippa allt vad mainstream heter:p men lite tröstpoäng fick du med nämnandet av skrotnisse:) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.