Tippler Posted October 30, 2005 Share Posted October 30, 2005 Någon som vet något bra ställe där man kan hitta ljudfiler. Behöver som sagt en ljudfil som skall låta som en gammal LP skiva när man lyfter av pickupen lite ovarsamt, alltså sccreetss. Vart kan man ihitta sådant? Kanske posta detta i fel forum men jag håller på att regigera en film och behöver det ljudet för filmen. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
filmnisse Posted October 30, 2005 Share Posted October 30, 2005 vet inga bra sidor direkt. jag brukar söka på altavista när det gäller ljudFX. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arvid Posted October 30, 2005 Share Posted October 30, 2005 Varför inte spela en gammal lp-skiva och lyfta av pickupen lite ovarsamt och samtidigt banda det själv t.ex. på kassett. Då får du ju ljudet som du vill ha det. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pace Posted October 30, 2005 Share Posted October 30, 2005 Flyttas från Redigering och döps om från "Ljudeffekter?". 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tippler Posted October 30, 2005 Author Share Posted October 30, 2005 [citat=arvid]Varför inte spela en gammal lp-skiva och lyfta av pickupen lite ovarsamt och samtidigt banda det själv t.ex. på kassett. Då får du ju ljudet som du vill ha det.[/citat] Problemet är att jag inte har någon skivspelare, har du!, isf kanske du kan spela in ett scratch till mig? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Man Posted October 30, 2005 Share Posted October 30, 2005 duger nått av dom här?record03.mp3record02.mp3 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djungelsmurfen Posted October 30, 2005 Share Posted October 30, 2005 gå in på ljudbanken på http://www.independent.nu/ och bläddra ner till Grammofonskivor http://www.sounddogs.com/ är en annan bra sida med ljudeffekter och bakgrundsmusik 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arvid Posted October 30, 2005 Share Posted October 30, 2005 "Problemet är att jag inte har någon skivspelare, har du!, isf kanske du kan spela in ett scratch till mig?" Nä, jag är rädd om mina skivor. Testa länkarna istället. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
badmood Posted November 5, 2005 Share Posted November 5, 2005 Du borde verkligen ta en kik på mi7 libraries (gamla Primesounds) Där finns mängder av ljudeffekter etc. i sketascysst kvalite kostar inte gratis, men är förmodligen en investering som du inte kommer att ångra - Mi7 libraries har själv använt mig av deras recordscratch samplingar ett par ggr Enjoy ! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan Posted October 3, 2006 Share Posted October 3, 2006 Jag letar efter en ljud effekt. Hmm nu gäller det att besrkiva den... det ska vara ljudet man lägger när "musik" går sönder, det där scratch ljudet som stoppar musiken. Vet ni vad ja syftar på och vet ni vart jag kan hitta det eller vad det heter? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e93mw Posted October 3, 2006 Share Posted October 3, 2006 Menar du ljudet av en pick-up som tas bort från en LP-skiva helt abrupt? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan Posted October 3, 2006 Share Posted October 3, 2006 jepp, något i den stilen. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e93mw Posted October 3, 2006 Share Posted October 3, 2006 Gå till http://www.sounddogs.com och sök efter "record needle" så får du upp en rejäl lista med ljud. Haken är att det kostar ett par dollar typ... Jag har köpt ett par ljud av dem och det har fungerat mycket bra. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lilla_farbrorn Posted October 3, 2006 Share Posted October 3, 2006 Använd alltid sökfunktionen innan du postar, det finns åtminstone en identisk tråd redan: http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=5838 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan Posted October 3, 2006 Share Posted October 3, 2006 sorry a ja vet att det var lite dumt av mig..men jag va inte säker på vilket ord jag skulle söka på (visste inte att d kunde vara scratch) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pace Posted October 4, 2006 Share Posted October 4, 2006 Ivans tråd ihopslagen. Som lilla_farbrorn säger. Sök först. Om du sedan inte hittar något är det helt okej att fråga. :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts