tove-k Posted September 23, 2009 Share Posted September 23, 2009 Hej! Jag ska göra en kort stop-motion film som projektarbete, som ska handla om miljön. Jag har tänkt att ta ca fyra scener fem-sex sekunder långa. Bilderna tar jag med min nikon D80. Jag behöver ett program som är till för stop-motion som är lätthanterligt, gratis, och som fungerar till Windows XP. Det ska även gå att lägga till ljudeffekter parallellt till scenerna. Sen har jag lite frågor: *Finns det någon sida med ljudeffekter såsom när en bil kör t.ex? *Behövs bra och starkt ljus från början, eller är det lätt att massredigera i efterhand? * Hur ska jag spela in vissa ljud? Med mobiltelefon, bandspelare etc? Tips, knep och idéer är varmt välkomna! //Tove 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Team_fagott Posted September 23, 2009 Share Posted September 23, 2009 http://forum.voodoofilm.org/search.php?do=process 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quantum Posted September 23, 2009 Share Posted September 23, 2009 1. freesoundproject (sök på google) 2. Gör snygg ljussättning från början. Massredigering sys väl! 3. Mikrofon kanske? kolla in MonkeyJam! sök på Google! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tove-k Posted October 14, 2009 Author Share Posted October 14, 2009 Nu har jag fotat klart alla sju scener scener som sammanlagt innehåller ca 900 bilder. Jag har även hittat korta ljud som jag ska klistra in. Så nu ska jag bara sätta ihop allting. Ska vara färdig nu på måndag (om fyra dagar). Och jag fattar inte Adobe Premium Cs4, som jag fick av en klasskompis som också gör en stop-motion. Så nu undrar jag om ni har vet något enkelt program för en nybörjare? Är tacksam för all hjälp jag kan få! Är stressad som jag vet inte vad just nu.. Tove 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quantum Posted October 14, 2009 Share Posted October 14, 2009 Ta en titt i Videoredigerings-forumet. Där finns det garanterat tips för nybörjare och filmare med låg budget ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tove-k Posted October 17, 2009 Author Share Posted October 17, 2009 Okej, ska jag göra:) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MooDHooDs Posted October 25, 2009 Share Posted October 25, 2009 Resultat? =) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
solosynthduon Posted November 22, 2009 Share Posted November 22, 2009 Jag håller också på med en stop motion film som projektarbete men kan inte komma på en vettig fråge ställning... Jag och min "kollega" tänkte göra en film baserad på en barnbok. några tips på frågeställning? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin111 Posted September 18, 2010 Share Posted September 18, 2010 Nice post. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts