Gå till innehåll

18-åring ska åtalas för att ha skrivit en zombie historia......


_nemo_

Recommended Posts

Kolla in det här, helt sjukt.

En kille i Kentucky U.S.A, William Poole 18, har blivit tagen av polisen och åtal väntar, efter att hans farföräldrar hittat en historia som handlar om hur zombies tar över en skola. Polisen anser att historien som pojken skrivit är ett bevis på att pojken är terrorist som planerat att döda alla i sin skola och även poliser skulle dö........

 

"My story is based on fiction," said Poole, who faces a second-degree felony terrorist threatening charge. "It's a fake story. I made it up. I've been working on one of my short stories, (and) the short story they found was about zombies. Yes, it did say a high school. It was about a high school over ran by zombies."

 

Even so, police say the nature of the story makes it a felony. "Anytime you make any threat or possess matter involving a school or function it's a felony in the state of Kentucky," said Winchester Police detective Steven Caudill.

 

Poole disputes that he was threatening anyone.

 

"It didn't mention nobody who lives in Clark County, didn't mention (George Rogers Clark High School), didn't mention no principal or cops, nothing,"

said Poole. "Half the people at high school know me. They know I'm not that stupid, that crazy."

 

Helt sjukt.......

 

http://www.aintitcool.com/display.cgi?id=19562

Länk till kommentar
Share on other sites

Och USA som började som ett så fint land med fina värderingar för något sekel sen...

Nu kan vi väl alla bara vråla "DEATH TO AMERICA!" :P

 

Nej jag hatar faktiskt inte amerika, men de har allvarliga samhällsproblem som de borde ta itu med...

De har blivit helt paranoida efter WTC kraschen.

Länk till kommentar
Share on other sites

E bara en tidsfraga innan EU tillsammans med Asien gar om USA som varldsmakt. Dollar suger, kolla bara pa Sydkorea som hota med att byta sina dollars till Euro och dollar sjonk direkt! De har anvant allt sitt fortroende och ingen gillar dom langre, ett maste for att vara suermakt i dessa dagar...

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tror inte att USA kommer att existera om 30 år. Inte i den formen det har idag. (Lite som Sovjets kollaps)

 

Tittar man historiskt så faller alla stormakter en dag.

 

Förr har de fallit av:

1. Anfall utifrån (Inte troligt i detta fall)

2. Utspridd över för stort område, så att kommunikationer kollapsat (Inte troligt i detta fall)

3. Omvärldens ogillande (Mycket troligt i detta fall)

4. Inre splittring (Mycket troligt i detta fall)

 

Den som lever får se...

Länk till kommentar
Share on other sites

Samma person som förutspådde ryssland förfall har också förutspått USAs sönderfall. Enda skälet att de fortfarande lever är att de har en enorm kapitalomsättning, men landet blöder svårt ekonomiskt. Men det verkar finnas mycket blod.

 

En tysk journalist roade sig också att spekulera i vad som skulle hända om USA lessnar på världens dumheter och sluter sig som forna sovjetunionen. Lät ju inte helt osannoligt...

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har "studerat" USA ur dess alla perspektiv, och det är så mycket jag kan säga om dem - och ingenting är positivt - men detta är inget politiskt forum, utan ett filmforum. Så jag sammanfattar det med bara en titel - STARSHIP TROOPERS.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag gillar den på båda planen!

Dels som en taskspark på USA, även om dom sällan fattar vad den betyder, dels som en förbannat fräck film!

Visst, uppföljarna var väl inget vidare, & "Bevvelyhills massa-menlösa-siffror"-stuket här&var hade jag väl åsså klarat mig bra utan, men i övrigt tycker jag den är ap-cool!

En film jag gärna ser om :-D

Länk till kommentar
Share on other sites

Jodå, visst fattade USA vad STARSHIP TROOPERS gick ut på. Som jag tidigare berättat så var det många inblandade som vred sig i sina stolar vid första visningen... Men stora delar av det amerikanska folket tror nog att det bara är underhållning - de är ju lite avtrubbade, så.

Länk till kommentar
Share on other sites

vad då korkat

i så fall hade två av mina väner bli dömda ca 20-30 gånger men tack och lov bor vi i sverge

 

jag lider med honom bara för att han skriver ett manus skulle jag bli dömd om jag skulle bo i usa och skriver låttexter som inte är 100% serjösa?

hellt dumt tycker jag

Länk till kommentar
Share on other sites

Det äckligaste med såna här historier är att folk anger andra som dem misstänker är terrorister eller någon som vill göra en repris på Columbine. Det verkar som om folk ständigt letar efter misstänkta terrorister i det landet.

 

Only in America

Länk till kommentar
Share on other sites

det här kan inte vara ricktigt normalt eller?

 

jag skulle inte vilja var i hans kläder nu jag skulle inte heller ha hans farföreldar heller

 

vad kommer att hända med honom och vad kommer hända med usa om han blir dömd som trerist då kan ju flera bli dömda för samma saker

 

 

 

 

(jag vet min stavning)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

Starship troopers is the shit, fint hur den nästan exakt beskrev "incidenten" Irak/Afghanistan kriget dvs, de blir bombade av en meteor (11 september), Själva kriget i sig och sedan tillfångatagandet av the brain bug (Saddam) :)

 

Luktar Nostradamus över Verhoeven ...

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=ragnjj]

Luktar Nostradamus över Verhoeven ...[/citat]

 

Han har gjort jävligt bra ifrån sig med tanke på att filmen är baserad på en löjlig röd-nojja bok från 50-talet, om jag minns rätt. Där använde astronauterna fallskärm...

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag ville bara säga att det är så med allting hät i livet. Det växer och sedan vissnar det. ingen kan undanfly det...

 

För att hålla ämnet så tycker jag det absolut är överdrivet att gripa honom för hans manus, speciellt om han inte visat några andra tecken på mental rubbning eller nått.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...