Jump to content

Recommended Posts

Posted

Äntligen börjar jag få en ny film på väg att bli färdig producerad och redigerad. Filmen heter Hard Joe och handlar om den föredetta amerikanen Joe som flyttar till Sverige för att försöka börja om på nytt, men hans bakgrund gör det svårt för honom.

http://www.sprocket.se/media.php?id=426 Ganska basic trailer, jag är väldigt dålig på att klippa trailers har jag märkt, men det kanske ger lite intresse iaf.

Kommentera gärna.

MVH Andreas

Posted

[citat=TDA]Hur lång ska den bli? Är detta kanske årets bidrag till Novemberfestivalen?[/citat]

Den ska blir nog bra precis under 20 minuter och det är den jag satsar mest på inför novemberfestivalen, ja :). Ska nog försöka söka 1km film-priset med denna med om jag inte gör något bättre innan dess.

Tack Gussyl, trevligt att höra.

Posted

Ser väldigt bra ut, har inte kunnat lyssna på den än iofs (inga högtalare på jobbet). Vad filmar du med för kamera?

Jobbar själv med film till Novemberfestivalen, men är så klart sent ute som vanligt. Ska börja spela in på lördag.

EDIT: Satsar mest på? Två bidrag i år igen eller? Fuuusk! :)

Posted

[citat=TDA]Ser väldigt bra ut, har inte kunnat lyssna på den än iofs (inga högtalare på jobbet). Vad filmar du med för kamera?

Jobbar själv med film till Novemberfestivalen, men är så klart sent ute som vanligt. Ska börja spela in på lördag.

EDIT: Satsar mest på? Två bidrag i år igen eller? Fuuusk! :)[/citat]

Hehe jo det blir nog två bidrag igen om jag lyckas :P. (om inte tre, hehe)

Filmar med pd150, vissa bilder har jag använta vidvinkelobjektiv. Ljudet är inte så bra men det säger lite mer om filmen tror jag.

Posted

Ser väldigt fint ut, som vanligt.

Bilden i dina filmer ser jämt väldigt snygg ut, tyvärr ser den även likadan ut i alla dina filmer. Vilket jag tycker kan bli lite tråkigt i längden.

Sen så undrar jag om jag fnissade till med rätta på dessa ställen:

"Inte Indiana Jones, In Diana Jones" och "Hard Joe no more" undrar om det är meningen att det ska vara lite kul (typ tragig komik) eller om det bara är jag som har lite omogen humor.

Tycker namnet på filmen (och honom då) är klockrent dessutom.

Posted

[citat=Jawo]Ser väldigt fint ut, som vanligt.

Bilden i dina filmer ser jämt väldigt snygg ut, tyvärr ser den även likadan ut i alla dina filmer. Vilket jag tycker kan bli lite tråkigt i längden.

Sen så undrar jag om jag fnissade till med rätta på dessa ställen:

"Inte Indiana Jones, In Diana Jones" och "Hard Joe no more" undrar om det är meningen att det ska vara lite kul (typ tragig komik) eller om det bara är jag som har lite omogen humor.

Tycker namnet på filmen (och honom då) är klockrent dessutom.[/citat]

Visst har jag en viss stil, det kan jag hålla med om, men den här filmen är mycket tajtare än mina tidigare så jag tror den som helhet blir snyggast. Sen så är det klart man får begränsa sig lite när det gäller dv också. Men visst finns det en viss stil som kanske skulle kunna utvecklas, men det gör den nog så fort jag börjar jobba med "riktig" film.

Du skrattade på rätt ställen tycker jag :). "Hard Joe no more" är hämtat från Spiderman 2 där det står det på löpsedlarna :) Fast "spiderman" då så klart. :P

Tack för berömmet om titeln med, folk brukar säga att det är min starka sida, vet inte riktigt hur jag ska ta det - men det är väl bra :P

Posted

[citat=_nemo_]Hur viktig är ljussättningen i dina filmer, jag menar vad använder du dig av?

Och använder du något filter? För som sagt, det ÄR jä*la snygg bild.[/citat]

Använder mig ofta av 1 redheadlampa med frostfilter och sen en vanlig ikeabordslampa mot ansiktet för att få glänset i ögonen. Jag testar mig fram för att få det lite så som jag vill ha det. Sen är det mycket tur också. Ljusfilter använder jag mig av men sen i redigeringen så drar jag bara upp kontrasten lite. Det gäller att få så snygg bild som möjligt direkt vid inspelningen, annars blir det svårt.

Tack.

Posted

[citat=EzekielMartyr]Verkar mycket lovand! :)

Om den är till salu så köper jag ett ex.[/citat]

Ojdå, jo vi kommer nog sätta ihop en Splinter Arts DVD framåt våren här så då är köpare alltid välkomna, hehe :).

• 4 weeks later...
Posted

[citat=Opus]Äntligen börjar jag få en ny film på väg att bli färdig producerad och redigerad. Filmen heter Hard Joe och handlar om den föredetta amerikanen Joe som flyttar till Sverige för att försöka börja om på nytt, men hans bakgrund gör det svårt för honom.

http://www.sprocket.se/media.php?id=426 Ganska basic trailer, jag är väldigt dålig på att klippa trailers har jag märkt, men det kanske ger lite intresse iaf.

Kommentera gärna.

MVH Andreas[/citat]

Mmm det här verkar ju bra, det enda som jag kan klaga lite på är repliken

-Hard Joe, no more. Tyckte att det här inte var speciellt verklighetstroget, När man hör någon säga något sådant så kan det väldigt lätt bli så att man blir påmind om att man tittar på en film och "rycks" därför ur filmen.

iofs Om Joe tilltalar någon när han säger det skulle det kunna passa in, men jag antar att han säger det högt för sig själv.

• 10 months later...
Posted

Verkar ok men helt ärligt kände jag inget intresse över huvud taget för Amerikanen som har svårt att anpassa sig till svenska sammhället. Hard Joe, No more, lät väldigt fånigt men det kan bli bra om det är ironiskt menat (samt att detta framkommer mer i själva filmen). Lycka Till (såg finfint ut filmmässigt)!

Posted

Av trailern att dömma så tycker jag det är det bästa som presenterats på den här sidan. Du verkar ha koll på vad film är, mycket fin bildkomposition.

Handlingen är meningslöst att kritisera då det är en trailer.

Hoppas det håller i 20 minuter... bra.

Posted

[citat=Mikael_hs]vad pratar du om "handlingen är meningslöst att kritisera". Trodde poängen med en trailer var att få folk intresserade för just filmen (handlingen)...[/citat]

Tycker inte att handlingen "kan" kritiseras utan att ha sett filmen i sin helhet.. tyck som du vill. För mig är knappast filmen "samma" sak som handlingen.. den ligger säkert lägre på prioriteringslistan än för de flesta.

Posted

[citat=Alex.V]Av trailern att dömma så tycker jag det är det bästa som presenterats på den här sidan. Du verkar ha koll på vad film är, mycket fin bildkomposition.

Handlingen är meningslöst att kritisera då det är en trailer.

Hoppas det håller i 20 minuter... bra.[/citat]

Jag instämmer helt Big up till öhman du är grym;)