Gå till innehåll

Collage, En Film Om Internetmobbing - Trailer (Novellfilm)


J.Anderberg

Recommended Posts

Hej!

 

Har nu släppt en "Theatrical Trailer" till Collage.

 

 

Lite info:

 

Release: 15 December 2013 på http://www.timeweaver.se/se/film/collage

 

Längd: 46 min

 

Kamera: 2 stycken Canon 7D

 

Ljud: Zoom h4n och Röde NTG3

 

Upplösning: 1080p

 

Program:

Sony Vegas Pro 12

Adobe After Effects

Cubase 6

Soundforge

Wavelab

 

Stöd från: Film i Dalarna, Film i Halland, Medidact AB, Triple T Productions

 

Produktionsbolag: Timeweaver Productions

 

Filmen kommer att ha premiär nu i höst!

 

Hoppas det smakar!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tycker den ser lovande ut!

 

Angående våldet så är det nog bra att förstå varför distributörer tycker den är för brutal. Nu har jag inte sett filmen, men att använda

motargumentet "vi gör det för de utsatta" är tyvärr lite tunt.

 

Nu får du inte missförstå mig heller. Jag tycker filmen ser lovande ut, men man ska förstå att våld är i verkligheten ett resultat som

får en helt annan effekt på film. Vissa väljer att se filmer med mycket våld för att de tycker det är coolt eller faschinerande - vilket

jag inte tror är det du vill åstakomma. Jag tycker inte man ska förfina eller romantisera våld, det är inte min stil alls, men man ska ha

förståelse varför folk (och distributörer) kan välja att avstå från att se filmen i sådana fall.

 

Kommer filmen gå online efter premiären?

Länk till kommentar
Share on other sites

Tusen tack för svar!

 

Ja hehe, självklart är det inget argument vi gömmer oss bakom. Vi är bara rädda för att inte märkas! Många har ju försökt kommunicera detta tidigare, och ändå ligger fokuset i den skolpolitiska diskussionen på betyg i lägre klasser och mer gymnastik etc etc...

 

Men det där med våld kan ha helt annorlunda effekt på film. Det gav mig en tankeställare. Jag tror faktiskt att en av scenerna i filmen kommunicerar just det att "detta våldet ska ni fascineras av". Så jag förstår vad du säger! Men, man har ju också, som du säger, sin stil och sin konstnärliga vision med filmen, som är svår att tumma på.

 

Ja, filmen kommer gå online!

 

Och Oller, ja kanske. Det jag har sagt på formulär till festivaler är ungefär samma som jag sagt här. Men ska fundera.

 

Och ja, det där med kill your darlings, om jag inte kunde det innan så kan jag det nu. Första versionen av filmen, klippt exakt efter manus, blev 1 timma och 18 min. Så jag har dödat darlings i ett år ungefär. Men ja, 30 min, det är kanske där den ska vara. Eller långfilm. Vem vet. På testpubilksvisningarna har längden aldrig varit ett problem. Folk har varje gång blivit lika förvånade över att tiden gått så fort.

 

Men, en rolig tanke, är att ordna en testvisning online!

Länk till kommentar
Share on other sites

Berättelsen är inspirerad av verkliga händelser från skol och ungdomsvärlden. Både mina egna erfarenheter men också andras har bearbetats och lagts in i storyn.

 

Det är en möjlighet att vissa kommer anse att vi berättar om verkliga personer och händelser, men berättalsen är i så fall, på sin höjd, inspirerad av denna person eller händelse! Alla karaktärer, platser och händelser är fiktion!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 5 månader senare...

Tänkte bara informera om att filmen kommer att ha internetpremiär på Timeweaver , den 15 September!!

 

Innan dess, om ni råkar befinna er i närheten av Halmstad kommer en exklusiv visning hållas på Playfestivalen den 14 september, om man vill uppleva den first hand. Jag kommer även finnas på plats och snacka lite kring filmen samt svara på eventuella frågor!

 

Woho! ROCKNROLL! :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Såg mycket bra ut! Jag tycker inte heller att ni ska slipa ner på våldet och anklagandet. Det är det som gör alla svenska filmer så trötta, alltid ska det vara för försiktigt och PK. Så kör på och stå på dig!

 

Kul att den kom upp på festivalen. Hoppas man kan se den på TV i framtiden!

Länk till kommentar
Share on other sites

Trailern ser väldigt bra och lovande ut. Jag gillar att du gör en film om detta ämnet. Själv håller jag på med en kortfilm om mobbning, teaser kommer om 1-2 veckor. Väldigt kul och se att du är från halmstad. Jag bor själv i halmstad och hade kanske tänkt komma på PLAY. Ska bli väldigt intressant att få se filmen, är väldigt nyfiken. Du kanske har sett på nolltrefems facebooksida en poster till kortfilmen "Filip". Det är kortfillmen som jag håller på med, som kommer ha premiär på nolltrefem i höst. Aja i alla fall så gillade jag trailern mycket och ser fram emot att få se den på PLAY, så ses vi kanske där.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Tack till alla voodoofilmare som var på play igår! Underbart roligt att få sin film visad för en sådan härlig publik, och jag är totalt chockad över det fantastiska mottagandet. Wow, en sådan känsla. Tack.

 

För övrigt måste jag tyvärr meddela att internetreleasen blivit försenad pga ett nytt sammarbete med stiftelsen Friends! Både kul och tråkigt! Men det är inte långt kvar, mer info inom kort!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...