Gå till innehåll

Infraction - Trailer


SimonFlack

Recommended Posts

 

Ny trailer till min film "Infraction" som kommer i Februari.

 

Det är en film som kommer bli ca 40 minuter lång.

Filmen är ursprungligen en "tribute" till The Sopranos, The Departed och ett antal andra Maffia-filmer. Men

den slutgiltiga versionen blir nog en bit ifrån det och liknar troligtvis mer filmer som The Town.

Uppdraget jag givit mig själv under inspelningen är testa mina kunskaper som regissör och regissera

personer som inte har någon skådespelarerfarenhet alls och testa att göra en seriös dramafilm för att se

hur bra det kan bli med amatörer i rollerna.

 

Handlingen följer något i den här stilen:

 

"John har levt ett hårt liv i slummen och har stora problem med sin ekonomi och med sitt register. När han

träffar sin gamla kompis Alex som visar John hur han tjänar sina pengar har John svårt att stå emot. Han

dras in i värld av våld, kriminalitet, pengar och respekt. Samtidigt träffar han Ellen. En tjej som försöker få

John att inse att det inte är rätt att leva som han gör. Men när John vill ut så är det redan försent och

många vänner förvandlas till fiender."

 

Filmen är fotad med en Panasonic AG-AF 100 och redigeras i Final Cut.

Manus är skrivet av mig (Simon Flack) och David Tapojärvi.

 

För mer information, gå in på våra facebook-sidor:

Infraction | Facebook

Climax Productions | Facebook

Länk till kommentar
Share on other sites

Trailern säger mig inte speciellt mycket, men den är väl helt okej som trailer annars. Kommer vi få möjlighet att se den färdiga produktionen när den är klar? :)

 

Tack, ville inte visa för mycket med tanke på att filmen blir ca 40 minuter, det är lätt att man avslöjar hela filmen och då är det ju ingen idé att se den? ;)

Ja kommer posta här när filmen är färdig, vet dock inte riktigt än var den ska laddas upp.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...