Stupider...lika a fox Posted February 12, 2005 Share Posted February 12, 2005 Ja, nu är den obligatoriska tråden här. Nominera tre filmer, sedan går de som fått mest röster vidare till en final där den slutgiltiga vinnaren utses. Enkelt? Ja. Så, rösta på de tre bästa filmerna du anser ha gjorts. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stupider...lika a fox Posted February 12, 2005 Author Share Posted February 12, 2005 Mina röster faller på: A clockwork orange, Donnie Darko och Apocalypse Now! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_nemo_ Posted February 12, 2005 Share Posted February 12, 2005 Näst intill omöjligt att nominera 3 filmer....But here it goes, mina favoriter utan inbördes ordning (just nu :)) Ninja Scroll Evil Dead 3 Mulholland Drive 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomasz1985 Posted February 12, 2005 Share Posted February 12, 2005 Inte för att jag tror att någon skulle se på resultatet på fullaste allvar MEN, om det är 10 personer som gillar zombie filmer över allt annat och 4 som älskar drama-komedier är det väl stor chans att någon zombie rulle vinner "tävlingen". 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stupider...lika a fox Posted February 12, 2005 Author Share Posted February 12, 2005 [citat=tomasz1985]Inte för att jag tror att någon skulle se på resultatet på fullaste allvar MEN, om det är 10 personer som gillar zombie filmer över allt annat och 4 som älskar drama-komedier är det väl stor chans att någon zombie rulle vinner "tävlingen".[/citat] Ja...förstår inte riktigt vad du menar, men eftersom det här bara är "kval" så går ju de mest populära vidare (där jag inte tror att tio zombie-filmer finns med, inte du heller men men) till finalen där en väljs ut. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_nemo_ Posted February 12, 2005 Share Posted February 12, 2005 Nej, alla kommer inte att ta det här på största allvar, men det är ju ändå kul att se vilken film som flest tycker om här på sidan. Och om man vill påverka resultatet så gäller de ju att skicka in sina favoriter. Ju fler desto roligare. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
occasus Posted February 12, 2005 Share Posted February 12, 2005 Jag vet, väldigt uttjatade filmer. Men jag kan inte förneka detta: Fight Club The Matrix American Beauty 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pontus Posted February 13, 2005 Share Posted February 13, 2005 The Matrix Terminator 2 De ovan är självklara Sedan blir det många som hamnar på samma plats men jag tror jag lägger rösten på Star Wars Episode V The Empire Strikes Back 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobbger Posted February 13, 2005 Share Posted February 13, 2005 Vågar inte sätta någon speciell ranking. Men här är mina tre. Framom Främsta Linjen (2004) Snygga effekter, bra spänning och välskrivet manus. Någon bättre skandinavisk produktion tror jag aldrig har setts. O Brother, Where Art Thou? (2000) Första gången jag såg den var på SVT1 i soffan. Kunde inte ens springa iväg och fixa popcorn. Lost in Translation (2003) En film som egentligen inte har någon mening. Den är bara full av roliga och lite dramatiska inslag. Det är så genialt! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomasz1985 Posted February 13, 2005 Share Posted February 13, 2005 För skojs skull: American Beauty The Green Mile Big Fish (Svårt att välja bara tre skulle vilja skriva ner alla filmer jag gillar mest) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zebran Posted February 13, 2005 Share Posted February 13, 2005 Taxi Driver (1976) The Deer Hunter (1978) Apocalypse Now (1979) Tre långlivade favoriter från filmens guldålder, 70-talet. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted February 13, 2005 Share Posted February 13, 2005 Svårt att välja, men jag röstar för: Dark City Cube Eraserhead ....om listan hade kunnat dubblas så hade jag slängt med Donnie Darko, Lost Highway & Jacobs Ladder åsså, men det är bara en markering i marginalen för att jag inte kunde låta bli. Sorry :-) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Man Posted February 13, 2005 Share Posted February 13, 2005 Mina favvisar: Forrest Gump Army of darkness T2 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Montef Posted February 13, 2005 Share Posted February 13, 2005 Nyckeln till frihet (köper aldrig filmer men jag köpte den igår :), 1994) Forrest Gump (1994) Kärlekshistoria (mästerverk av Roy Andersson, 1971) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TDA Posted February 13, 2005 Share Posted February 13, 2005 Kill Bill Tarantinos största stund, en fantastisk hyllning till filmen Fight Club Fincher, cynism, samhällskritik och Meatloaf med hängpattar = mästerverk. Fear and Loathing in Las Vegas Den mest pårökta, syradoppade, kokainsnortande och vrickade film jag sett. Johnny Depp har aldrig och kommer säkerligen aldrig att göra en bättre roll än Hunter S Thompson. Några av favoriterna iaf... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dawey Posted February 13, 2005 Share Posted February 13, 2005 3 filmer? Ni är inte kloka. Hundra filmer hade varit enklare att lista, men bara tre? Okej, mina favvofilmer för stunden: Hero (Zhang Yimou) 2046 (Wong Kar Wai) Vertigo (Hitchcock) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stavrogin Posted February 13, 2005 Share Posted February 13, 2005 -Donnie Darko -Requiem for a Dream -Bron över floden Kwai 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gruffman Posted February 15, 2005 Share Posted February 15, 2005 Nyckeln till frihet Trainspotting Pulp Fiction 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vicvolta Posted February 15, 2005 Share Posted February 15, 2005 [citat=Tobbger]Vågar inte sätta någon speciell ranking. Men här är mina tre. Framom Främsta Linjen (2004) Snygga effekter, bra spänning och välskrivet manus. Någon bättre skandinavisk produktion tror jag aldrig har setts. O Brother, Where Art Thou? (2000) Första gången jag såg den var på SVT1 i soffan. Kunde inte ens springa iväg och fixa popcorn. Lost in Translation (2003) En film som egentligen inte har någon mening. Den är bara full av roliga och lite dramatiska inslag. Det är så genialt![/citat] Vad menar du med att Lost in Translation inte skulle ha något mening...? Utveckla? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
final_cut Posted February 16, 2005 Share Posted February 16, 2005 - A Clockwork Orange - Jaws - L.A. Confidential 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik_m Posted February 16, 2005 Share Posted February 16, 2005 The Matrix Forrest Gump Nyckeln till Frihet Känns som lite tråkiga val. Hade gärna haft med The Deer Hunter, Requim for a dream eller Citizen Kane. Men när jag inser att jag slitit ut dussintals videoband på mina tre valda filmer och nu tvingats köpa dem på dvd så får jag kapitulera för min smak. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted February 17, 2005 Share Posted February 17, 2005 Erik, så länge dom är vad du helst ser på så är det givetvis vad du ska skriva upp! Det är ju trots allt bara en fråga om smak :-) Finns plenty med filmer jag tycker är väldigt välgjorda men aj fan så tråkiga, då skriver jag hellre upp exempelvis Plan 9 som, trots att den är raka motsatsen produktionsmässigt, är en film jag inte får nog av! :-D 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reptile Posted July 5, 2005 Share Posted July 5, 2005 Varför är en högintressant tråd som denna utdöd? Mulholland Drive Apocalypse Now 2001: A Space Odyssey 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sar_wedlylaw Posted July 5, 2005 Share Posted July 5, 2005 Här kommer mina: Delicatessen The Crow The Usual Suspects :D 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skogdoom Posted July 5, 2005 Share Posted July 5, 2005 Oj, jag kan omöjligt nominera bara tre filmer till de bästa som gjorts (några av dem är för övrigt redan nämnda av andra personer), så istället får det bli de tre bästa filmer jag sett på sistonde, nämligen: Bubba Ho-Tep Casshern Team America 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts