Gå till innehåll

Voodoofilm mest populär film - kval


Stupider...lika a fox

Recommended Posts

Svårt med bara tre filmer, men det får bli dessa:

 

The Big Sleep (1946) - Humphrey Bogart och Lauren Bacall i högform

 

For a Few Dollars More (1965) - Clintan, Leone & Morricone. Vad kan egentligen gå fel när dessa är inblandade?

 

Aliens (1986) - Har allt som A vs P inte har...

 

Aj aj...Citizen Kane, Chinatown, Casablanca, North by Northwest mfl fick visst stryka på foten...men, men...endast tre var det ju...

Länk till kommentar
Share on other sites

Kanske inte de två största mästerverken. Men de två filmerna som berört mig mest är

 

The Crow (Grym film som blev nostalgisk två år innan jag ens visste vilken film det var, lite svårt att förklara)

 

Big Fish (Håller med Orvar i filmbyrån. Denna filmen har jag längtat efter)

 

Kommer inte på vilken som ska få vara trea just nu

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=_nemo_][citat=tomgrejs]Jurassic Park 1 - spielbergs bästa.[/citat]

 

Intressant, utveckla......

Varför tycker du att det är hans bästa film?[/citat]

 

jag tordde inte man fick skriva svar på inlägg i den här tråden, för jag tänkte skriva och fråga anhool vad big lebowski har. såg den för ett tag sen och måste säga att det är en av de mest värdelösa filmer jag sett. men smaken är som baken...

 

jo jurrasic park är bra för att:

det är från början en bra story av michael crichton, som spielberg berättar på´ett helt fantastiskt sätt. miljöerna på hawaii, effekterna, stämmningen. det är en schysst actionfilm, spännande och med mycket effekter. men samtidigt finns det djup i berättelsen. hur tragiskt det slutade för John Hammond, som lagt ner så mycket tid och pengar.. och hur man inte kan leka gud och skapa utdöda monster.. en milstolpe i filmhisstorien. inte bara genom de fantastiska skådespelarna som, sam neil som den perfekta dinosaurieforskaren och musik i äkta dts ljud från john williams. det temat från den filmen är oslagbart.

klart han har gjort många andra bra filmer, men ingen som är så bra som den här. den här filmen har allt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Första gången jag såg Jurassic Park kan nästan jämföras med första gången jag såg Starwars. Jag var heeelt såld, såg den säkert 8 ggr på bio och tyckte att det var världens bästa film genom tiderna. Men när jag ser den idag ser jag väldigt mycket luckor i historien, ganska så taskigt skådespeleri (OBS, då menar jag barnen, så man kan ha överseende). Den film som jag tycker fortfarande håller är "Jaws" där har ni Spielbergs bästa film (enligt mig ;))

Länk till kommentar
Share on other sites

"Adaptation" - Skrivet av Charlie Kaufman

 

"Lost in translation" - Sofia Cappola fick en Oscar för bästa manus 2004

 

"Eternal sunshine of the spotless mind" - Charlie Kaufman fick en Oscar

för bästa manus 2005

 

 

Ja, det finns säkert fler men dessa är de senaste

 

 

Jag hade också velat ha med "Fanny och Alexander"

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...