Gå till innehåll

Vilket program använder ni för att lagra streamad video till hårddisken?


remote

Recommended Posts

En fråga innan jag installerar det; Kan man göra några inställningar? Programmet ser väldigt strippat ut.

Jag vill kunna påverka vissa inställningar så som audio recordning kvalitet och ev också video kvalitet. Har det några sådana inställningar?

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är som du säger ett väldigt enkelt program, utan inställningsmöjligheter, det lagrar med de värden på upplösning, bitrate mm som originalet har.

Detta ser jag inte som nån nackdel: oftast konverterar jag den lagrade filen till det filformat jag egentligen vill ha och DÅ gör jag de inställningar som behövs.

Länk till kommentar
Share on other sites

En fråga innan jag installerar det; Kan man göra några inställningar? Programmet ser väldigt strippat ut.

Jag vill kunna påverka vissa inställningar så som audio recordning kvalitet och ev också video kvalitet. Har det några sådana inställningar?

 

Det är rätt lurigt eftersom de flesta program inte har en aning om vad det är för något de sparar. De tar bara och kopierar dataströmmen för en viss fil. Det är ofta så att det finns flera olika strömmar för olika kvalitet så du får försöka hitta den som passar dig bäst.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...