Gå till innehåll

White tea (HD) after effects


macpherson

Recommended Posts

Hmmm vet inte riktigt om någon tutorial för de kom på de mesta medans jag gjorde de... men använder

 

twixtor för slowmotion från re:vision de har lite tutorials för hur man använder den men ärligt så är de sämst haha!

en bra sida att lära sig After Effects är Video Copilot han har mycket presets och tutorials som är gratis. Han säljer också lite plugins och sånt som är mer än värt att köpa! som twitch ett annat plugin jag använde för detta

 

lycka till!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...
  • 1 månad senare...
hade vart snyggt om du trackade fast grafiken i objekten som rör sig... :)

 

+1 på den. När de var så extremt stilla i jämförelse med bilden kändes de mer som overlays och inte en naturlig del av bilden. Du kanske också vill mjuka upp kanterna lite för att få det att smälta in lite. Det ser väldigt bra ut när du plockar upp skeden och overlaydropparna kommer med! Det är svårt att se vattnet när du häller ner det i koppen... men hur du får kanterna att synas vet jag inte!

 

Håller också med transistor om att tempot kan ökas ytterligare.

 

 

Med det sagt vill jag också säga att det är schnyggt jobbat! Skål!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Eftersom den var riktigt snygg kommer det nåra "petimeter-anmärkningar":

 

- Färgkorrektionen är lite inkonsekvent, den drar lite åt alla möjliga håll.

- Vid skärpedraget från tebladen till tekulan skakar det till lite.

- Din egen reflektion syns i tekulan när du flyttar dig + en skugga i nedre högra hörnet.

- Texten som trackas när du lyfter upp tekulan sitter inte 100%.

 

Men annars snygg och bra koncept för träning. Tycker själv att det är svårt att bara "hitta på nått" för att testa saker det här visar att man inte behöver göra nått komplicerat...

 

Dan Ebberts är svårtslagen för Expressions: http://www.motionscript.com/design-guide/toc.html

Också bra sida: http://www.aenhancers.com

 

//Max

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...
Hmmm vet inte riktigt om någon tutorial för de kom på de mesta medans jag gjorde de... men använder

 

twixtor för slowmotion från re:vision de har lite tutorials för hur man använder den men ärligt så är de sämst haha!

en bra sida att lära sig After Effects är Video Copilot han har mycket presets och tutorials som är gratis. Han säljer också lite plugins och sånt som är mer än värt att köpa! som twitch ett annat plugin jag använde för detta

 

lycka till!

 

Twixtor + vatten brukar inte bli sådär jättefint har jag också märkt :OO

 

Snyggt! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...