macpherson Posted January 30, 2011 Posted January 30, 2011 Hej En kort film/animation som jag gjorde för att testa ut lite ideer i after effects. Berätta gärna vad ni tycker! 0 Quote
Fürni Posted January 31, 2011 Posted January 31, 2011 Proffsigt! Dock så tycker jag att dina overlays är lite väl små - spelar du upp filmen i foruminbäddningens storlek så syns det knappt att det är något pålagt. :) 0 Quote
macpherson Posted February 2, 2011 Author Posted February 2, 2011 cool mate, mmm jo de e lite små i embedden 0 Quote
ODDNAME Posted February 3, 2011 Posted February 3, 2011 Sånt där vill jag lära mig, råkar du ha någon länk till någon som lär en liknande? :) Riktigt nice. 0 Quote
macpherson Posted February 4, 2011 Author Posted February 4, 2011 Hmmm vet inte riktigt om någon tutorial för de kom på de mesta medans jag gjorde de... men använder twixtor för slowmotion från re:vision de har lite tutorials för hur man använder den men ärligt så är de sämst haha! en bra sida att lära sig After Effects är Video Copilot han har mycket presets och tutorials som är gratis. Han säljer också lite plugins och sånt som är mer än värt att köpa! som twitch ett annat plugin jag använde för detta lycka till! 0 Quote
Mattihp Posted February 5, 2011 Posted February 5, 2011 Annars kan jag tipsa om att i "Classroom in a book"-böckerna om After effects så lär man grunderna för att göra liknande saker. 0 Quote
macpherson Posted February 6, 2011 Author Posted February 6, 2011 finns det några bra böker på AE expressions? 0 Quote
Mattihp Posted February 6, 2011 Posted February 6, 2011 finns det några bra böker på AE expressions? http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=024080936X en bekant gillar den. Brukar finnas använd på olika kurslitteratursidor då den ofta används som kursmaterial. 0 Quote
transistor_tom Posted April 4, 2011 Posted April 4, 2011 Riktigt snyggt. kanske ännu mer tempo 0 Quote
tomgrejs Posted April 4, 2011 Posted April 4, 2011 hade vart snyggt om du trackade fast grafiken i objekten som rör sig... :) 0 Quote
macpherson Posted May 28, 2011 Author Posted May 28, 2011 Mmm gjorde det med vissa men föredrog när de var ganska stilla blev lite mycke rörelse nästan 0 Quote
marcusstenbeck Posted May 28, 2011 Posted May 28, 2011 hade vart snyggt om du trackade fast grafiken i objekten som rör sig... :) +1 på den. När de var så extremt stilla i jämförelse med bilden kändes de mer som overlays och inte en naturlig del av bilden. Du kanske också vill mjuka upp kanterna lite för att få det att smälta in lite. Det ser väldigt bra ut när du plockar upp skeden och overlaydropparna kommer med! Det är svårt att se vattnet när du häller ner det i koppen... men hur du får kanterna att synas vet jag inte! Håller också med transistor om att tempot kan ökas ytterligare. Med det sagt vill jag också säga att det är schnyggt jobbat! Skål! 0 Quote
Max_H Posted June 9, 2011 Posted June 9, 2011 Eftersom den var riktigt snygg kommer det nåra "petimeter-anmärkningar": - Färgkorrektionen är lite inkonsekvent, den drar lite åt alla möjliga håll. - Vid skärpedraget från tebladen till tekulan skakar det till lite. - Din egen reflektion syns i tekulan när du flyttar dig + en skugga i nedre högra hörnet. - Texten som trackas när du lyfter upp tekulan sitter inte 100%. Men annars snygg och bra koncept för träning. Tycker själv att det är svårt att bara "hitta på nått" för att testa saker det här visar att man inte behöver göra nått komplicerat... Dan Ebberts är svårtslagen för Expressions: http://www.motionscript.com/design-guide/toc.html Också bra sida: http://www.aenhancers.com //Max 0 Quote
Golho Posted July 13, 2011 Posted July 13, 2011 Det där var otroligt snyggt. Stilrent om man ska säga något. Det var liksom inget som brast utseendemässigt. :D 0 Quote
Steffe Posted July 13, 2011 Posted July 13, 2011 Hmmm vet inte riktigt om någon tutorial för de kom på de mesta medans jag gjorde de... men använder twixtor för slowmotion från re:vision de har lite tutorials för hur man använder den men ärligt så är de sämst haha! en bra sida att lära sig After Effects är Video Copilot han har mycket presets och tutorials som är gratis. Han säljer också lite plugins och sånt som är mer än värt att köpa! som twitch ett annat plugin jag använde för detta lycka till! Twixtor + vatten brukar inte bli sådär jättefint har jag också märkt :OO Snyggt! :) 0 Quote
Recommended Posts