Simon W Postad 25 juni 2009 Postad 25 juni 2009 King of pop dog idag efter en hjärtattack. Vet inte vad folk tycker om honom i allmänhet - halvgalen post-barnstjärna eller rätt och slätt King of pop. Jag tycker det senare. Som musiker och showman var han outstanding. Ett soundtrack of my life. R.I.P. 0 Citera
Mega99 Postad 25 juni 2009 Postad 25 juni 2009 Tragist. Precis före sin avslutningsturné också. 0 Citera
Max_H Postad 26 juni 2009 Postad 26 juni 2009 Extremt trist. Har haft fördelen att se två konserter med honom - i Göteborg och Stockholm. En helt flippad men enormt begåvad karaktär. //Max 0 Citera
Rogge Postad 26 juni 2009 Postad 26 juni 2009 Tråkigt att höra... När jag läste det på Aftonbladets hemsida sent igårkväll att han åkt in till sjukhuset för hjärtproblem som kände jag på mig att han inte skulle klara det. När jag hörde det på radion i morse stängde jag av och tog fram History och körde ett par låtar på hööööög volym; Earth Song samt Stranger in Moscov. Jag som hade hoppats på att hans kommande turne skulle komma till Sverige... 0 Citera
Bigmackorgen Postad 26 juni 2009 Postad 26 juni 2009 Han var en del av mig och hans låtar fick mig att rulla igen under svåra tider. Tomrummet efter honom är gigantiskt och man kan nu säga att musikindustrin dog den 25 Juni 2009. Han var den sista STORA musikern och världens bästa performer genom alla tider. Jag känner en enorm sorg som och delar den med alla förväntansfulla fans som såg fram emot att se han live för sista gången, hans vänner och nära och kära. Jag känner och delar också den otroliga sorgen med hans familj. Kungen av Pop är på en bättre plats nu!, han var egentligen för bra för denna jord. R.I.P. 0 Citera
jbergman Postad 26 juni 2009 Postad 26 juni 2009 Var det inte han som skulle bli 150 år gammal genom att sova i en kuvösliknande anordning? Det visar väl att döden kan komma plötsligt till alla. /Jakob 0 Citera
_nemo_ Postad 26 juni 2009 Postad 26 juni 2009 Michael Jackson kommer inte att kremeras, han består av 85% plast och kommer därför att smältas ner, och återvinnas till lego. Så att barnen kan fortsätta att leka med honom. Too soon? Älskade Michael Jackson. R.I.P (rest in pieces (legopieces)) Ok, ska sluta nu. 0 Citera
diilman Postad 26 juni 2009 Postad 26 juni 2009 R.I.P - Blev verkligen ledsen. Tråkigt, men ingen kommer undan döden:( 0 Citera
WingDing Postad 26 juni 2009 Postad 26 juni 2009 RIP Jackson _nemo_:Kanske lite för tidigt, men jag skrattade. ;) 0 Citera
Christian van Caine Postad 27 juni 2009 Postad 27 juni 2009 Hoho! Nemo,så nu kan Jackson verkligen säga frasen "Have a piece of me" & mena det ordagrant! Lego-piece! ;-) 0 Citera
Alexdstore Postad 27 juni 2009 Postad 27 juni 2009 Så kan ett antal barn bli tryggare och slippa bli antastade av Pedomichael. Vila i frid. 0 Citera
Rabies Postad 27 juni 2009 Postad 27 juni 2009 http://www.dn.se/polopoly_fs/1.899833!images/1600101240.jpg Hell yeah! 0 Citera
Team_fagott Postad 27 juni 2009 Postad 27 juni 2009 http://www.dn.se/polopoly_fs/1.899833!images/1600101240.jpg Hell yeah! Har jag inte sagt det från början? Redfanatiker=peddo 35mm= rätt 0 Citera
Rabies Postad 27 juni 2009 Postad 27 juni 2009 Vakta din tunga Har jag inte sagt det från början? Redfanatiker=peddo 35mm= rätt 0 Citera
beta75 Postad 28 juni 2009 Postad 28 juni 2009 Marknadföringsvärdet av den bilden för RED går nog inte att mäta i vanlig valuta. Den killen var med att skapa marknadföring av musik genom video. Om han kör RED 2009 så är det en milstolpe. /KN 0 Citera
Munthe Postad 28 juni 2009 Postad 28 juni 2009 Jag skulle också använda RED för att filma en TV-show. 0 Citera
Munthe Postad 28 juni 2009 Postad 28 juni 2009 Mitt starkaste minne av Michael Jackson är utan tvekan när SVT gjorde stort hallaballoo av världspremiären av videon Thriller en sen natt nån gång 82 eller 83. Ni vet den där världsberömda videon av John Landis. Plattan Thriller hade ju just släppts och erövrat världen singel efter singel och det kändes extra stort och coolt eftersom sonen till mannen som producerade världens bäst säljande album genom tiderna gick två klasser över mig i plugget. Quincy III bor numera inte på Kungsholmen i Stockholm längre utan i LA och har ett eget skivbolag och filmproduktionsbolag. Fridhelmzplan Rulez Forever. http://en.wikipedia.org/wiki/Quincy_Jones_III (Lite komiskt att Wikipedia skriver att Quincey växte upp i en hård förort till Stockholm. Han gick i Kungsholmsskolan och Rålambshovsskolan och bodde på en liten tvärgata mellan Hantverkargatan och polishuset på Kungsholmen. Alltså "mitt i innerstan". Jag minns också att pappa Quincey förmodligen dövade sitt samvete som frånvarande pappa med att skicka över synthar och studiogrejer till sin son som var inte av den här världen och omöjligt för vilken annan fjortonåring som helst att lägga vantarna på. Quincey var ju lite värsting och hängde med lite dåliga kids kring Kungsan på den tiden. Även många av dom faktiskt innerstadsungar. Väldigt många bråkstakar gick i Sofia på Söder.) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.