Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

njää, vissa foton var snygga men det var aldeles för mörkt på dom flesta så att det blev kornigt och något som var störande var fadeningarna på musiken som var aldeles för snabba. ni skulle gjort bättre övergångar mellan dom olika låtarna. Men det var ju en spontanfilm så man får se utöver det .=)

Postad

Jag har ju sett "blajjigare" spontanfilmer, men denna är ändå ganska blajjig.

Tågidén tycker jag kunde varit mer genomtänkt, sen borde ni också tänkt på belysning.

Postad

Tågidén tycker jag kunde varit mer genomtänkt, sen borde ni också tänkt på belysning.

BELYSNING!? Skojar du eller? Jag trodde knappt man kunde filma i såntdär bäckmörker och inte få minsta tillstymmelse till kornighet. Helt cleant svart! Sånt gillar jag..

Filmen i övrigt var väl inte så mycket hurra över. Men slutet är väl Ok.

Postad

mnmm farligt o dumt utan tillstånd...om man ska gå efter krockeffekter kunde man ha sett mer..de känns som om personen försvinner bara då tåget kommer..men ananrs bra tänkt ^^

Postad
korkat om inte annat. Jag antar att ni hade tillstånd och att man tillfälligt brutit strönskenan.

Jag tar det som bra kritik eftersom han var inklipp på spåret.

Vad gäller inlägget om att det var risig kvalité på mörka delar upptäckte jag att min skärm återgav videon som om den vore perfekt, medan en annan med ljusare inställning och högre kontrast gjorde att man såg defekterna från komprimeringen väldigt tydligt. Skulle kollat upp det och kalibrerat bättre under redigeringen, men men, det var knappast något beställningsjobb...

Postad

Du kanske inte förstår ordet spontan eller ordet film eller så är det sammansättningen som gör dig bakom flötet - men med spontanfilm menar jag att det var jag och min kompis som drog ut med en kamera och ett stativ, inget mer. Allting, inklusive redigering tog ca 2 timmar. Belysning är knappast tänkte på då vi inte ens hade en kameraman som filma oss.

Postad
Du kanske inte förstår ordet spontan eller ordet film eller så är det sammansättningen som gör dig bakom flötet - men med spontanfilm menar jag att det var jag och min kompis som drog ut med en kamera och ett stativ, inget mer. Allting, inklusive redigering tog ca 2 timmar. Belysning är knappast tänkte på då vi inte ens hade en kameraman som filma oss.

Även vid spontanfilmning måste man ju ha någon koll på ljuset, om man vill ha ett bra resultat. Fast detta verkar ju mer vara för er skull än för publiken. Spontanfilmning blir bara dåligt om man gör det dåligt. Finns säkert jättemånga duktiga spontanfilmare där ute.

Postad

Självklart är det viktigt med ljuset men vi fick anpassa oss till miljön eftersom vi inte hade någon belysning att ta med - det gick enligt mig rätt bra. Kan du precisera vad det är du saknar?

Resultatet är alltid det som räknas när det gäller film, och jag blev ganska nöjd med helheten, det var väl 2 klipp som var lite dåligt belysta/graderade.

Postad

Belysningen och fotot fyller sitt/mitt syfte.

om du har svårt att förstå vad den går ut på måste du ha svårt att fatta handlingen i idol...

och isåfall; kolla in youtube-klippet med den ursprungliga reklamen.

Postad
Belysningen och fotot fyller sitt/mitt syfte.

om du har svårt att förstå vad den går ut på måste du ha svårt att fatta handlingen i idol...

och isåfall; kolla in youtube-klippet med den ursprungliga reklamen.

Men jag ska inte Behöva se originalet för att fatta handlingen i parodin.

Postad
Nej det behövs ju inte heller för de flesta..

Jo, det är ju det jag säger. Allt handlar ju om belysningen. Vi måste SE personernas ansikten, och SE tydligt hur de nickar "Wild west" style innan de börjar springa- För annars är de ju bara två ungar som får för sig att springa helt plötsligt.

Postad
Jo, det är ju det jag säger. Allt handlar ju om belysningen. Vi måste SE personernas ansikten, och SE tydligt hur de nickar "Wild west" style innan de börjar springa- För annars är de ju bara två ungar som får för sig att springa helt plötsligt.

Ja, men jag fattar inte, man ser väl ansiktena tydligt? det är sidbelysning på dem men det är med flit. Om det inte syns att de nickar hur vet du att det är meningen att de ska göra det?

Postad
Ja, men jag fattar inte, man ser väl ansiktena tydligt? det är sidbelysning på dem men det är med flit. Om det inte syns att de nickar hur vet du att det är meningen att de ska göra det?

För att jag sett reklamen?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...