Gå till innehåll

Dagens toppengrej


Java ex Machina

Recommended Posts

Dagens toppengrej:

 

Imorgon är sista riktigka skoldagen innan påsklovet :) på onsdag är det sex och samlevnadsdag på något vandrarhem och sedan studiedag på torsdagen och sedan lov. Och jag sk aha teaterträning inför Anne Frank imorgon :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Wtf?

 

Något sånt hade inte vi på min tid.

du menar att du inte fick lära dig att trä kondomer på gurkor med munnen? Jag har förresten aldrig förstått den biten... vad gurkor har med sex att göra... men på nått sätt kändes det fel för mig... men porrtidningarna vi fick läsa var intressanta...

Länk till kommentar
Share on other sites

Dagens toppengrej: Det svenska sjukvårdssystemet - trots allt. Åtminstone i jämförelse med USA (vilket iofs M Moore redan konstaterat).

 

Dec 2007: Jobbkollega får reda på att han har TWAR och behöver få tag på medicin. Men... vi var i USA. Läkarkostnad: 5.ooo:- spänn. För fem minuters läkarbesök (själva testet var gjort i sverige) och medicin.

 

Juli 2008: Jag blir sjuk som fan i Spanien, kommer hem, åker till akuten och dom tycker att över 41 i feber är jättedumt. Ligger på sjukhuset i 3 dar, med dropp, mat och doktorer och allt. Och det kostar 260:-. Jag tycker det är rimligt... :)

 

/Max

Länk till kommentar
Share on other sites

du menar att du inte fick lära dig att trä kondomer på gurkor med munnen? Jag har förresten aldrig förstått den biten... vad gurkor har med sex att göra... men på nått sätt kändes det fel för mig... men porrtidningarna vi fick läsa var intressanta...

 

Hahaha, fick du trä kondomer över gurkor med munnen??? Låter helt sjukt, men men. Filmade er lärare er under tiden?

 

Det skummaste vi fick göra under sexkunskapen var hemläxan att runka med kondom på, vi fick lära oss att "lyxrunka".

 

[citat=Max_H]Juli 2008: Jag blir sjuk som fan i Spanien[/citat] Ajdå, krya på dig i förskott då ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Dagens toppengrej också då.

 

Jag har köpt hund!

 

En fransk bulldog, får den dock inte förrän om ca 4 veckor.

 

Den heter Van Damme =)

 

Dagens gnäll på en gång också då: Det är jävligt dyrt att köpa hund nu för tiden. Men men.

8974984.JPG

Länk till kommentar
Share on other sites

Dagens toppengrej: Det svenska sjukvårdssystemet - trots allt. Åtminstone i jämförelse med USA (vilket iofs M Moore redan konstaterat).

 

Dec 2007: Jobbkollega får reda på att han har TWAR och behöver få tag på medicin. Men... vi var i USA. Läkarkostnad: 5.ooo:- spänn. För fem minuters läkarbesök (själva testet var gjort i sverige) och medicin.

 

Juli 2008: Jag blir sjuk som fan i Spanien, kommer hem, åker till akuten och dom tycker att över 41 i feber är jättedumt. Ligger på sjukhuset i 3 dar, med dropp, mat och doktorer och allt. Och det kostar 260:-. Jag tycker det är rimligt... :)

 

/Max

 

Hade du varit över 65 så hade du fått betala 80 pix extra om dagen i Sverige. Sen hade du inte fått tag på medicin på kvällen om du inte bott i sthlm. Du hade blivit utslängd från akuten om du varit i fel kommun. Fått din remiss bortslarvad pga nytt datasystem. Blivit hänvisad till företagsläkare utan kompetens, väntat 12 veckor på en röntgen, osv.

Men om du betalat motsvarande pengar som du betalar via din skattsedel i en privat försäkring i USA så hade det ingått tandvård, service, mediciner, sjukgymnastik, 100% sjukersättning mm

Fast då hade inte de 5% som använder 95% av sjukvården haft det lika bra...

Kanske skulle varit i gnälltråden...

 

Din arbetskamrat skulle kanske använt en kondom...

 

/KN

Länk till kommentar
Share on other sites

Men om du betalat motsvarande pengar som du betalar via din skattsedel i en privat försäkring i USA så hade det ingått tandvård, service, mediciner, sjukgymnastik, 100% sjukersättning mm/KN

 

 

Detta förutsatt att du har rätt jobb, rätt försäkringsbolag, rätt sjukdom och inte blir sjuk för ofta och framförallt inte i en sjukdom som kräver en för dyr behandling (vilket emellanåt iofs drabbar även sverige). För att inte tala om att du inte ska få ett återfall i ex cancer. Då kan försäkringläkaren tycka "Sorry, den här behandlingen har du redan fått en gång. You're toast..." (vilket har hänt en släkting till min sambo som numera då inte får någon behandling alls för sin bröstcancer om hon inte betalar själv, trots sin fina försäkring...).

 

Men som sagt... gnälltråden...

 

/Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Hahaha, fick du trä kondomer över gurkor med munnen??? Låter helt sjukt, men men. Filmade er lärare er under tiden?

 

Det skummaste vi fick göra under sexkunskapen var hemläxan att runka med kondom på, vi fick lära oss att "lyxrunka".

 

Nädå det var läraren som visade bara... men det var bissarrt i vart fall... ännu värre blev det häromveckan när jag såg South Park och Mrs Garrison gjorde samma grej som en del i sin sjuka undervisning...

 

Det får bli ett till kapitel i min självbiografi som jag tänker kalla "Min Surrealistiska Uppfostring"

 

dagens toppengrej... åker söderut till föräldrarna ikväll över påsken, och då ska jag försöka titta på min nya lägenhet jag ska flytta in till i sommaren! Det plus att polarna snackat om att dra en räd med Mongolisk Buffé på Eastern Palace... :) Var så länge sedan jag åt ordentligt med asiatisk mat... dregglar redan:e

Länk till kommentar
Share on other sites

Dagens toppengrej är eg resultat av ett par veckors "toppen grejer".

 

Jag har träffat en tjej, som är så jäkla skön, samma sorts humor, musiksmak, gillar tv-spel också osv osv.. Och jag trivs grymt bra med henne. Men igår morse släppte hon bomben som nästan fick mig att fria till henne..

när vi vaknade på morgonen sa hon "jag känner för att titta på Star Wars.. ska vi?"

 

Jag tror jag var kliniskt död i 10 min efter den meningen.. Jag tror jag hittat min drömkvinna.

 

(Jag är Star Wars-fan att tillägga ..)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tror jag var kliniskt död i 10 min efter den meningen.. Jag tror jag hittat min drömkvinna.

 

Grattis! Se till att hålla fast vid henne! Det är inte alla förunnat att hitta en drömpartner. Jag gjorde det, och för det är jag evigt tacksam :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...