Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Min j*vla sk*t IBM laptop som bara stänger av sig hela tiden - PLOPP - tvärdör. Precis som om någon ryckt ur ström och batteri på en gång...

/Max

Postad

Här sitter man och ska arbeta i sedvanligt lugnt tempo på c-arbetet... också tänker vi... undrar om det kommit något nytt mail i student-portalen? Upp med eldräven, in på portalen och klicka på inboxen... 34 nya mail... hälften spam, andra hälften påminnelser om att alla i klassen ska skicka in C-arbetet kl 16... IGÅR! Satans helvetes jävla skit... fick tag i en lärare, övertalade henne att ge oss lite tidsfrist. Vi fick till kl 23:59 ikväll... men inte senare än så... GAH! tror vi har pumpat ur oss 20 sidor snart på strax över 10 timmar... Och vi har fortfarande Diskussioner och Sammanfattning kvar att skriva...

Så råd till er ute där och ska till med C-arbete inom snar framtid... läs mailen... VARJE DAG!

Det här blir inte ordbajs... det här är faanimig ord-kolera-diarré...

Edit 00:09;

Nu e man fan mör i skallen... lyckades förutse murphy och parera ett slag från honom också där i sista sekunderna också... GAH!!! nu ska här hjärnrensas... lite susumu hirasawa-musikvideos kanske? SEKAAAAAAAAAAAAAAAAAAAIIIIIIIIIIIIIIIII TARBIN!!! TARBIN!!!

Postad

Skiiit! Vårat namn gick inte igenom företagsregistreringen. nu måste vi ringa upp och tjata på några Crazy River Picture Productions och få deras tillstånd att hete Crazy Pictures AB. Hur larvigt är inte det?!?!? Man blir aaaarg!

Postad

"aktiebolaget galna fotografier" kanske finns. Eller "dumkopf bilder AG" "galna flodens filmproduktions-gemenskap AB"

/nils

ps. skulle behöva ett speciellt forum till alla som ska bilda aktiebolag. (de flesta fåmansbolag) Tillverkningen av film skulle komma i andra hand.

Postad
Om det redan finns nån som heter så, tycker du inte det är en bra idé att heta nåt annat?

Visst kan man se det så. Men dels så är det ju inte så lätt att förväxla det ändå. Sen så verkar de så gott som lagt ner.

Postad
Ouch!

Flytta ifrån sydpolen, de e varmare här i sverige

Gräsmattorna är vita i Kiruna, det vet vi. Beror inte på vädret utan på all överbliven mäsk som hälls ut.

/nils

Hehe, jo man börjar ju fundera om det är i sverige man verkligen bor. Det sjuka är att bara för några dagar sen vare typ 29+ i skuggan. ne fyfan, jag är inte bitter.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2639643.ab

• 3 veckor senare...
Postad

Alla dessa djävla telefonväxlar:

"- Välj ett av följande alternativ..." samt det som jag hatar mest, nämligen "- För att vi snabbare skall kunna hjälpa dig ber vi dig knappa in ditt kundnummer. Avsluta med fyrkant". Det som verkligen får mig galen är att när man väl kommer fram så frågar dom om jag har kundnumret... Snacka om förbannat puckade funktioner, som ingen av dom som svarar hajar hur man skall använda. Dvs, vad är vitsen när ingen ändå kan lyckas få fram det kundnummer man angivit?

Det verkar som att bara för att det finns en funktion i växeln så skall dom använda den. När jag skulle beställa tid hos tandläkaren för ett tag sedan blev jag i telefonväxeln uppmanad att välja om jag ville boka tid eller avboka tid. Det hela är ju sjukt när man vet att det är samma person som svarar då dom bara har en linje in. Jag har provat att tex välja att avboka tid trots att jag skall boka och det är ingen som reagerar. Ytterligare ett bevis på hur meningslösa och tidskrävande dessa val är.

Så, varför ha tusen olika val i en telefonväxel när man i dom allra flesta fall kommer fram till samma person när den som svarar ändå inte märker vad man valt? Varför inte bara komma fram på en gång och säga vad man vill?

- Jag är skeptisk...

Postad
Alla dessa djävla telefonväxlar:

"- Välj ett av följande alternativ..." samt det som jag hatar mest, nämligen "- För att vi snabbare skall kunna hjälpa dig ber vi dig knappa in ditt kundnummer. Avsluta med fyrkant". Det som verkligen får mig galen är att när man väl kommer fram så frågar dom om jag har kundnumret... Snacka om förbannat puckade funktioner, som ingen av dom som svarar hajar hur man skall använda. Dvs, vad är vitsen när ingen ändå kan lyckas få fram det kundnummer man angivit?

Det verkar som att bara för att det finns en funktion i växeln så skall dom använda den. När jag skulle beställa tid hos tandläkaren för ett tag sedan blev jag i telefonväxeln uppmanad att välja om jag ville boka tid eller avboka tid. Det hela är ju sjukt när man vet att det är samma person som svarar då dom bara har en linje in. Jag har provat att tex välja att avboka tid trots att jag skall boka och det är ingen som reagerar. Ytterligare ett bevis på hur meningslösa och tidskrävande dessa val är.

Så, varför ha tusen olika val i en telefonväxel när man i dom allra flesta fall kommer fram till samma person när den som svarar ändå inte märker vad man valt? Varför inte bara komma fram på en gång och säga vad man vill?

- Jag är skeptisk...

dom på telia etc. ska väl roa sig

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...