Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag gillade soundtracket. Lite mer drag i det gjorde inget. Kul med Spiderpig-temat.

Jag kan i övrigt inte släppa filmen, suttit på officiella hemsidan och glott, spelat spelet som förövrigt är rätt skoj. Grymt bra film alltså, förvånandsvärt att de lyckades göra en så tight film, när de annars bara jobbat med korta avsnitt.

För er som satt kvar när eftertexterna rullade är ju maggies första ord "Sequel?". Hoppas Groening inte lägger pennan på hyllan än på ett tag. Simpsons är fortfarande kvalité.

Postad

Simpson the movie var grymt bra. Över förväntat! Hela storyn höll och vilken jävla grafik! :D Man är ju rätt van med tv avsnitten och nu när man såg filmen, med mer pengar i och bättre "tecknat" jag var helt förälskad!

Simpson håller i alla tider!

Postad

Håller med om att filmen var riktigt bra. Men tycker ändå att Groening ska sluta där, risken att göra uppföljare är bara att den blir en hel sämre vilket många uppföljare blir och då kan de faktiskt förstöra Simpsons känslan lite. Det måste "sluta" bra, om man säger så. Tycker helt enkelt att dem ska låta det vara såhär nu. :)

Postad

Något besviken.

Tycker storyn tyvärr hamnade i främsta rummet. Dom hann ju inte med att klämma in mer roligt i en långfilm än i ett avsnitt. För lite skratt per minut helt enkelt, och för lite av birollerna. EPA-snubben var en av de tråkigaste skurkar som gjorts. Kändes för mycket film, och de passade inte på att driva med filmspråket heller. Kändes konstigt med Cinemascope också, tror den hade tjänat en hel del på att göras i 1,85:1 istället.

Men spiderpig var jävligt kul, och när han är på väg att kyssa grisen.

Postad

förväntade mig inget mer än det var, ett dubbelavsnitt. design och animation var grymt. kändes som det var det man betalade för när man såg den på bio.

när den har sålt bättre än någon annan animerad film läste 126 miljoner dollar någonstans, så lär det ju ganska säkert komma en uppföljare, dom skyltar ju till och med med uppföljare under sluttexterna.. :)

handlingen var schysst, men höll kanske inte hela vägen alla gånger. blir det en till film ser jag nog inte den på bio. så mycket är det inte värt,

Postad

Jag hade sjukt höga förväntningar inför filmen eftersom jag är en simpsons nörd.

Men sjukt vad den överträffa allt. Jag tycker den var riktigt riktigt klockren! En av de få filmerna som man kommer ut o känner att den absolut inte kunde ha gjorts bättre. Totalt roligt hela tiden, riktigt bra scener o handling. Mer fördjupning av karaktäerna, mer seriös handling, utan att förstöra humorn. Jag fattar inte hur de gör!

Scenen med brölloppsbandet var sjukt bra!

Postad

Såg den precis. Måste säga att den inte höll hela vägen. Visst fanns det roliga delar, men det känns som att man har redan sett de bästa delerna redan i trailern. Handlingen ska man inte ens nämna. Som Simpsons fan gillar jag den skruvade men samtidig logiska humorn. Men i filmen verkar man ha valt humorn från Family Guy (Samma människor bakom båda). Men visst var den värd att se på bio. Absolut, Men jag skulle hellre välja att se 4 avsnitt från serien på duk än filmen.

Postad

Tycker filmen var riktigt bra. Verkligen.

Hade höga förväntningar som verkligen besannades. Skrattade sjukt mycker mer åt filmen än vad jag gör åt de vanliga avsnitten.

Och jag tycker soundtracket var riktigt bra, inte förstört på nåt sätt

Postad

först innan jag skulle se den så tänkte jag typ, om den inte skulle vara lika bra som serien, allt blir ju kanske mer utdraget och långtråkigt, men sen när jag hade satt mej skönt så, så ÄGDE DEN xD

Postad

Såg den för några dagar sedan... gillade den förutom på två punkter...

spoiler ahoy!

1. för få roliga scener som inte var med i trailers

2. lite för långfilmssentimentalt att dra iväg dom till alaska bara för att dra hem dom strax efteråt efter att ha en hjärteknipestund i bergen...

annars var den riktigt skoj...

och själv så gillade jag att den var i scope... blev lite orolig i början när det var svart på kanterna. ;)

Postad

Tyckte att den kändes som ett halvdant avsnitt fast extremt utdraget.

Jag ville ha mer Moe, Burns och Willy.

Älskar serien och äger varje säsong som finns på DVD. Men filmen var tyvärr ingen höjdare, de roligaste scenerna fanns redan med i trailern.

Det enda jag tyckte var riktigt roligt var när Homer trodde att han var utanför kupolen. =)

Postad

Jag tyckte den var jätterolig. Tyckte att Simpsons konceptet började kännas lite urvattnat så jag hde inga direkta förväntningar men det blev en glad överasskning!:)

• 4 månader senare...
Postad

Såg att Simpsonsfilmen finns att köpa nu... såg den på bio och var riktigt nöjd... men jag har två frågor om DVD'n...

1. Kommer det en 2discare med massor av extramaterial eller är denna en-discare allt?

2. PFffffftthahahha... på framsidan sitter en klisterlapp med texten "Innehåller både engelsk och SVENSK version"... va i helv-... jag vände på boxen och se på fan... bland ljudspåren finns mycket riktigt en svensk dubbning... Visserligen är ju filmen barntillåten från 7 år... och visserligen har jag ju hört att dom första säsongerna sändes i första vevan dubbat till svenska... men jag måste fråga... av er som köpt/hyrt boxen... hur är dubbningen? Vilka gör rösterna?

Postad

svenska dubben är ganska kul faktiskt. och det gick dubbat 2-3 avsnitt i början av 90-talet innan tv3 blev bombarderade, minns jag hatade det men skulle gärna vilja se dom nu (letat länge, ingen som har dom bandade).

ja tycker filmen var bra, inte sett simpsons knapp nåt på 4-5 säsonger för det blev så tunnt o dåligt men filmen var bra. allt krut gällande humor tyckte jag brändes på dom första 30 min sen lugna det ner sig o blev story. mot slutet var det kanske inte så bra men vafan, får ju se barts kuk iallafall!!

Postad

HAHAHA! Homer och Marge är extremt dåliga.

Den enda svenska rösten jag vet namnet på är Annica Smedius som Bart. Hon gör ett bra jobb, som vanligt.

Postad

för barnen. funkade ju dock bra för oss att se simpsons då man var en knatte.

måste ändå säga att dom dubbat det bra med hyffsat lika röster.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...