Gå till innehåll

Döden.....


Tomtebo

Recommended Posts

Nåja, det spelar ingen roll. När det är dags, då är det dags. Jag passerar en obevakad järnvägsöverfart när jag cyklar till jobbet, och jag har alltid mp3-spelaren igång. I morgon kanske jag glömmer att kolla om det kommer ett tåg... So much for death watch.

Länk till kommentar
Share on other sites

En sak om döden. Ta vara på era liv! Gå inte runt å irritera er på världsligheter. Ta hand om era nära och kära, i slutändan är de det ENDA som betyder något! Min pappa ligger dödssjuk i cancer. Fick reda på av mamma häromdagen att doktorn gett honom månad/månader att leva. För 2 månader sedan kom tumören som en bomb, sedan har allt gått spikrakt utför. Skuggan av den man som fortfarande är min superhjälte pappa ligger å tynar bort på sjukhuset. Ta vara på livet! Peace out.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag beklagar verkligen också.. fy fan, det är nog det värsta man kan uppleva. se sin far, sin starka farsa tyna bort... Enda som jag har varit i närheten av döden är när en polare/bekant dog i cancer. (var ungefär 10år då) Kommer ihåg väl när han började må illa, klagade på huvudvärk i huvudet. Visade sig att det var cancer i huvudet.. Han dog ett halvår senare. Han var visserligen på bättrings väg men tyvärr lyckades han inte hela vägen.

 

Det värsta som kommer att hända nån gång är ju när min mormor dör. hon har fan ställt upp för mig hela livet... shit alltså....

Länk till kommentar
Share on other sites

Tragiskt att hittills tre här haft en nära bekant som kämpat och förlorat mot cancern. En djävulsk sjukdom! Om dom ändå kunde hitta nån sorts vaccin eller effektiv behandling!

 

Jag bävar för den dag min fru dör. Om än det är sextio år bort... Fy fan.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tragiskt att hittills tre här haft en nära bekant som kämpat och förlorat mot cancern. En djävulsk sjukdom! Om dom ändå kunde hitta nån sorts vaccin eller effektiv behandling!

 

Då blir det fyra med mig. Min bonusmorfar gick också bort i cancer, jag besökte honom på dagen och han dog på natten. Tråkigt att så snälla människor skall behöva gå bort, det är ju de som inte förtjänar det. :(

Länk till kommentar
Share on other sites

Cancer är en fruktansvärt sjukdom. jag håller med. Jag är väldigt glad att inga mer i min närmaste krets har fått uppleva något liknande. Döden är skrämmande och kan komma plötsligt. En del dör för tidigt enligt de borde och det är väldigt synd. Jag tar studenten imorgon och ifall min kompis hade överlevt hade han fått uppleva det också. Men nu är han död och ingen kan ta tillbaka honom till livet. Han missade allt, sin första riktiga tjej? sin student? ett värdigt liv..

 

Jag hoppas att jag får leva ett långt och härligt liv. Full med upplevelser så när jag ligger i min döds bädd och tänker tillbaka, så ska jag kunna säga. "Wille, du har levt ett bra liv. Nu får du äntligen somna om" och sedan dö.. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Va å hälsade på farsan igår. Jag å 3 av mina syskon gjorde lika dana tatueringar, pappa hade skrivit pappa på en lapp, den använde vi som stencil. Åkte sedan å hälsade på. Han hade fått narkos senaste 2 dygnen. Åkte hem vid 17. Två timmar senare drog han sitt sista andetag. Jag har inte längre min pappa.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tror vi fruktar det bara för att allt "okänt" är något skrämmade för oss. Det ligger ju i grund och botten i våra hjärnor sen vi var neadertalare. Då gällde det att överleva, när mörkret föll så var man sårbar. Allt okänt fruktade man. (Där kanske gudar och sådant kommit till vem vet?) Men egentligen är det ju inget att frukta. Vi alla möter det till slut. Om vi inte skulle se bakom hörnet, hur ska vi då veta vad som finns där? Jag ser det som ett "nytt" kapitell i ens liv. Man föds, lever och dör så är det bara och kommer alltid vara det. Om inte döden fanns hur skulle det då sluta? Universum och allting måste ha en motpol. svart - vitt, döden - livet, ljuset - mörkret. Det är så det funkar.

 

Angående att inget materia försvinner utan omvandlas:

frågan är då ifall man har en "själ" och att den överlever medans kroppen blir till energi igen. Enligt Einstiens teori så är allting en själ om allt är energi. Så när vi dör så blir vi allt.

Låter som hinduernas tankesätt om att när man reinkarnerat tillräckligt många gånger så dör man och uppgår i "brahman" - världsalltet... låter som en bra tanke. Jag tror defintivt på ett liv efter döden, på en högre mening... när man dör då faller alla bitarna på plats tror jag... allting blir komplett...

Länk till kommentar
Share on other sites

yooonis: Jo jag med. Något högre stående. Dock får vi inte prata religion och så. Men jag tror du fatta hela min grej ;)

 

Jag beklagar verkligen att din far är nu död. :( Väldigt bra/vackert gjort av er att tatuera in namnet. Jag tror han uppskattade väldigt mycket. Man får se det på ett annat sätt också. Han fick ju uppleva 4 barn, giftemål osv osv. Tråkigt att det skulle sluta på de viset, ingen borde dö i någon sjuklig jävla skit cancer. Men han var älskad, av sin familj och vänner. Så länge ni minns han så kommer han leva vidare :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Bonecrusher: Jag beklagar verkligen. Det jag säger nu kommer du i detta ögonblick tycka är det dummaste du har hört. Men jag envisas i alla fall.

 

Hur jävligt det än kommer att kännas/känns så kommer det en tid när allt känns bättre igen. Förr eller senare. Just i detta ögonblick är dessa ord inte särkillt uppmuntrande, men ha det ändå i åtanke under hela den resa du har framför dig. Även om du kanske blir arg på mig just nu. Det blir bättre sen, även om/när det känns som allt gått åt helvete. Det blir det alltid.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...