Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

26 Januari till den 5 februari är det dags.

Några "Voodoo filmer" som finns med?

Är det många som ska dit?

Jag tänkte själv ta mig dit, om allt praktiskt löser sig...

Postad
26 Januari till den 5 februari är det dags.

Några "Voodoo filmer" som finns med?

Är det många som ska dit?

Jag tänkte själv ta mig dit, om allt praktiskt löser sig...

Våran klass ska dit 1 vecka =)

Postad
Vet inte än hur många det är av dom jag varit med på som kommit med, men det är fem stycken som ansökt, så vi får se :-)

Programmet finns ju på nätet nu, så det borde du väl veta vid det här laget? ;)

Postad

Jag högg programmet idag på film i väst och har bara bläddrat igenom lite snabbt, som vanligt vill man ju slagga över på draken och inte göra nåt annat än å se på film å gå på intressanta cinemixer =D

Jag har ingen egen film med, fast har varit en del i ganska många filmer, de jag såg nu som har premiär under festivalen är nog "Hata Göteborg" som jag trampat. Och "Det skulle blivit (en kärlekshistoria)" som jag ljudlagt och gjort lite tramp å eftersynk på.

Hade varit råkul å gå på "Farväl falkenberg" med livekommentarer av Jesper. Och sen var det nån cinemix "Ska de va musik här?" som Riviera höll i. Får väl läsa på mer noggrant under de närmaste dagarna.

Postad

Jag har inte heller någon film med, men en kompis ställer upp med En riktigt god jul.

Jag kommer troligtvis att vara där 1 till 4 februari, hinner inte upp tidigare... Slå en pling om ni vill ta en öl eller två, 073-570 58 75 (Peter).

Postad

Jag fick i födelsedagspresent att vara där med morsan 26-28 januari :) Tänkte se D.O.A.P , examensfilmer, Jade Warrior, Taxidermia, Always sunset on third street, Paprik m.fl. Sen blir det väl nåt seminarie också, kanske det "musik här?" som nån nämnde ...

Nån som har tips på andra bra filmer eller seminarier man borde gå på ?

• 2 veckor senare...
Postad

Jag bor i Göteborg, så jag finns tillgänlig för fika eller något sådant. Har ni något ni vill fråga om manusmässigt så kan jag avsätta lite tid till det också :)

Pace om du känner för en bärs och prata lite så kan jag ringa dig ;)

/jon

Postad
Slå en pling om ni vill ta en öl eller två, 073-570 58 75 (Peter).

TVÅ TACK!

Ok, Kleve och jag kommer definitivt ringa dig... hoppas att du håller ditt ord för annars kommer vi skvallra här på forumet :)

Postad
TVÅ TACK!

Ok, Kleve och jag kommer definitivt ringa dig... hoppas att du håller ditt ord för annars kommer vi skvallra här på forumet :)

Har jag någonsin tackat nej till att ta en öl? :e

Pace om du känner för en bärs och prata lite så kan jag ringa dig ;)

Gör så! Jag har ditt telefonnummer också så vi kan höras. :)

Postad

Har ju själv ingen plan att besöka festivalen pga resekostnader... men istället kan jag ju smyga in lite uppmaningar att se Situation Frank som tydligen ska ha premiär där, kommer inte ihåg mer exakt när... varför vill jag det? jo av en så självisk anledning att jag själv var delad C-Foto på den filmen... ;)

hehe...

Men hare så skoj och berätta om ni ser något fenomenalt bra där. (som om jag inbillade mig att ni skulle hålla det hemligt för oss;))

Postad

Har varit på festivalen och lyckats se 25st föreställnigar (hade bokat 29 men det ville sig inte riktigt...) mycket mycket mycket bra filmer även ett par bottennapp enligt mig´. här kommer en liten resumé av min filmfestival.

Driving lessons: var en rolig och bra film om kulturkrockar mellan extrema motpoler å hur dom lär sig av varann. Rupert Grint spelar en tyst å psykiskt tillknycklad tonårskille som inte får omvärlden att förstå honom.

Svenska Bilder 4. 10 och 12

Där Godbye bluebird, Situation frank, ska vi hångla först, elvismackan, en riktigt god jul, litegrann från ovan och enhäligt beslut var dom jag gillade bäst.

Den nya människan var en mycket bra och känslomässig film där man förstod vad regisören ville ha fram med sin historia. Historian om hur sverige nästan gjorde en natziliknande utsortering av människor som inte kunnde ta hand som sig själva å då ska dom inte heller föra livet vidare.

Säg att du älskar mig är en tonårsfilm om sexuella övergrepp mycket bra ungdoms-skådisar jag tyckte att storyn höll ihop mycket bra man fick se hur Fatou från Afrika försöker passa in samtidigt som hennes mamma försöker få henne att passa in i ett annat fack.

Hata Göteborg kommer att gå på bio framåt vårkanten/sommaren å det förstår jag för den var helt grymt bra. Bra story bra skämt å humor bra konflikter å ännu bättre skådespelarinsats, för din egen del tycker jag du borde se den.

Sleeping dogs lie... ja-a vad ska man säga. jag valde denna för att det var en så bisarr historia så jag var tvungen att kolla om dom hade lyckats lösa det... å det hade dom, den var skit kul.handlar om en tjej som gjort saker med sin hund som man inte borde... detta var ett gäng år sedan men nu har hon träffat en kille som hon ska "berätta allt för"... hehe

Children of men är en film som får dig att tänka efter...

18 år sedan det sista barnet föddes. å han dog prexis... Hela världen är i kris å myndigheter tar över allt å alla medans aktivisterna bombar å terroriserar bäst dom kan.

Kill your darlings: Ett par självdestruktiva människor på en allt annat än lyckad roadtrip på väg för att träffa sin psykolog. En Hollywood nolla som vill massor bla sälja sitt manus till ett produktions bolag, men får nöja sig med att bygga visnings handburgare som han sen fotar för att få ekonomin att gå ihop. allt går fel inget går som det ska...

Jag tycker detta var en ok film som hade ett par tvära kast men det saknades det där lilla extra.

Kid svensk var en bra skildring mor dotter å hur olika världar man kan leva i trots att man delar lägenhet. Filmen visar även hur mycket kommunikation betyder när man växer upp. tycker detta var en mycket bra film..

Ex drummer. En konstig blandnig handikappade människor som driver ett band. En av gejerna som saknas är en trummis. en mycket vrickad film där inget är var det verkar å mycket aggresiva och våldsamma inslag in nått som man hoppas att det endast är fiktion å inte baseras på nåt verkligt. slagsmål blod sex musik djupa samtal kontrasterna är totala. Mycket blandade känslor inför den här filmen men jag tror jag gillar den... vissa detaljer är as nice medans andra är fruktansvärda.

Detta var bara lite av mina tankar kring filmerna jag såg. vet inte om det har gett någon nått å det kan vara ganska virrigt skrivet men iaf... Ps tar inget ansvar för ev särskrivningar felformuleringar eller andra textbaserade fel D.s

Postad

WOW! 25 föreställningar, det var bra gjort! lyckades bara med 13, men då gick jag ju inte på alla 12 cylindrar! såg också ex drummer. den var ok, men underlig. iofs så var de flesta filmerna jag hann med ganska underliga. såg du taxidermia? var nog den coolaste filmen jag har sett!

Ill bee there next year!

• 2 veckor senare...
  • 4 veckor senare...
Postad

Bleckert: Nej jag såg inte taxidermia den krockade med någon annan film men den låg länge med på listan den verkade vrickad så den ska jag försöka se när jag får möjlighet... Om jag så ska ta ut semester hela perioden nästa år så ska jag dit... Bastu...

• 2 månader senare...
Postad
WOW! 25 föreställningar, det var bra gjort! lyckades bara med 13, men då gick jag ju inte på alla 12 cylindrar! såg också ex drummer. den var ok, men underlig. iofs så var de flesta filmerna jag hann med ganska underliga. såg du taxidermia? var nog den coolaste filmen jag har sett!

Ill bee there next year!

hahh, Taxidermia var verkligen speciell! Kul att de lyckades hållaihop den storymässigt. Snygg var den också vad jag minns, men mest bisarr. :D

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...