Gå till innehåll

Bästa extramaterial-filmerna?


Danell

Recommended Posts

Gillar kommentatorsspåret till EDtv. Intressant om processen att skapa en god komedi/drama, utan en massa snack om specialeffekter hit och dit (vilket iofs också ofta är intressant). Här handlar det främst om karaktärernas och manusets utveckling. Sånt är kul också.

Länk till kommentar
Share on other sites

From Dusk till Dawn 1 har en hel extra film som heter Full Tillt Boogie tycker den är bra och rolig att se på. Dock kanske inte direkt lärorik men underhållande:) Den handlar om när dom gjorde filmen, vet inte om den finns på alla utgåvor men finns på min billiga marknads version i alla fall:D

Länk till kommentar
Share on other sites

Båda Brad Bird's filmer; The Iron Giant samt The Incredibles har getts ut i gedigna DVD-utgåvor... speciellt den senare.

Om man gillar animation är båda två självklara köp, då de för mig representerar något av det bästa inom västerländsk animation någonsin.

 

Håller med om att Incredibles är en KANONfilm, men kommentatorsspåret tycker jag var dötrist. Bara en massa om hur fantastisk animationen är, och tack till den och den som är så duktig...

Ytterst lite, om ens något, om storyn och karaktärerna... Trist.

 

Kommentatorsspåret på Hitta Nemo däremot, med utvikningar. Kul! Dessutom också en KANONFILM!

Länk till kommentar
Share on other sites

Håller med om att Incredibles är en KANONfilm, men kommentatorsspåret tycker jag var dötrist. Bara en massa om hur fantastisk animationen är, och tack till den och den som är så duktig...

Ytterst lite, om ens något, om storyn och karaktärerna... Trist.

 

Kommentatorsspåret på Hitta Nemo däremot, med utvikningar. Kul! Dessutom också en KANONFILM!

 

Hitta Nemo är en riktigt skön film den med, men känns mycket mer tillrättalagd än Brad Bird's superhjälte-porträtt.

Dock ska det sägas att jag aldrig sett en film av Pixar jag tyckt varit i närheten av att vara dålig.

Et Småkryps Liv är ingen större favorit, men ingen dålig film i sig.

 

Mina tre favoriter är just The Incredibles, tätt följd av de två Toy Story filmerna.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...
  • 4 månader senare...
  • 5 år senare...

Fantastisk tråd!

Har många favoriter men i nuläget står det still. De som ploppar upp

Daredevil - Directors cut, En inte jättebra film som hade varit en helt annan film om regissören hade fått sin vilja igenom. Extramaterialet erbjuder en grym inblick och bra analys till varför scener och hela sidestorys helt kapades ur bio-versionen.

Catch me if you can - minns tyvärr inte mycket mer än att jag verkligen gillade extramaterialet. Intervjuer med den riktiga con-artisten som filmen baseras på och massa annat smått och gott.

Allt extramaterial till Dark Knight-trilogin var extremt lärorikt och ingående. Förutom avsaknaden av Heat Ledger i extramaterialet till 2an. Inte ens nämnd eller minsta klipp av honom. Kändes bara märkligt, respekt eller inte så var han en del av filmen och det blev kanske väl tydligt att hans bitar klipptes bort i sista stund.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...