Gå till innehåll

Överskattade filmer?


Cruzito

Recommended Posts

  • 1 månad senare...

kensai - LOTR är värda det tycker jag, men det kan bero på att jag är ett inbitet PJ fan.:)

 

Jag tycker att amelie från monmantre(stavning?) var jobbig på nåt sätt...vene varför igentligen.

 

SPOILER

 

Mystic river - Jag gilade bara inte slutet. Plus att jag inte förstod ett par saker, varför ringde killarna och anmälda den upphittade kroppen för polisen när de själva mördat henne?

Länk till kommentar
Share on other sites

"Once Upon a Time in America" är en av de sämsta mästerverk jag sett!

Maffiabröder, De Omutbara, Gudfadern 1 & 2 är alla bättre än Sergio Leones kalkon (om ni frågar mig). Ungenfär som om Tarkovskij hade gett sig in i maffiagenren. Otroligt tam; lever enbart genom Morricones musik!

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=tomasz1985]American beauty överskattad?! [/citat]

 

Rätt så underhållande, men manuset är typisk publikfrieri. Tycker att den är otroligt ytligt ihopkokt, och gillar inte regin alls! Utan skådespelarna vore det inte mycket att se.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=final_cut][citat=tomasz1985]American beauty överskattad?! [/citat]

 

Rätt så underhållande, men manuset är typisk publikfrieri. Tycker att den är otroligt ytligt ihopkokt, och gillar inte regin alls! Utan skådespelarna vore det inte mycket att se.[/citat]

 

Första gången jag såg den var på GTBs filmfestival. Då tyckte jag mycket om den. Men nu när jag ser den så tycker jag att man dels har snott lite väl mycket, och tydligt, från andra filmer. Sen har jag svårt för den mänskliga kylan i filmen. Nu när jag såg om den kändes den nästan lite obehaglig. Hmm, svårt att förklara tydligare, men jag tyckte helt enkelt inte om den.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 år senare...
  • 2 veckor senare...

Simo w tänker du på Pirates of Carribean så håller jag inte med om att storyn inte hade nåt flyt, gillade den men inte lika bra som den första.

inte överskattad. men........

Jurtjyrkogården var det enligt min mening, spegel vänt, blah, fast filmen var väll ganska bra annars.

Länk till kommentar
Share on other sites

Okej...

 

Jo, Pirates hade lite flyt, men alltför många pauser i storyn bara för att få plats med balla scener. Jag menar, scenen hos kannibalerna var typ en kvart för lång, fäktscenen i vattenhjulet/skogen/på stranden tog typ tjugo minuter, och samtidigt gnällde Kieras karaktär om mäns allmänna dumhet (bara för att de två sidekick-piraterna ska kunna sno kistan), när hon nog hellre borde ha gett sig in i striden (som vore mer logisk hennes karaktär) eller sett till att vakta kistan.

 

Norrington kom in alldeles för sent för att spela så stor roll. Bootstrap Bill borde ha spelat större roll.

 

Storyn var otydlig - vad var det med Davy Jones hjärta egentligen? Visst, karaktärerna hade inte mycket koll långa stunder, och då kändes det som att inte filmen hade det heller.

 

Och scenerna med Kraken som bara fortsatte. Dessa scener hade gott om killing strikes. Men Kraken kom igen, på nya maffiga sätt, bara för att regissören hade en massa visuella darlings.

 

Kill your darlings istället

 

 

Visst filmen var döläcker, men den var inte lika bra som dess succé.

Länk till kommentar
Share on other sites

 

Dr.Strangelove gillade jag inte heller trots att den "ska vara bra".

 

Åhå, där ser man. Dr. Stranglove är nog topp tio, kanske topp fem, för mig. En glimrande satir.

 

Kanske en åldersfråga? Jag är 33.

 

Men självklart, alla tycker inte likadant. Respect.

Länk till kommentar
Share on other sites

En överskattad film är Terminator 3, vilken är väldigt överskattad. Arnold var bättre i ettan. Men Conan (specialeffekterna!) är mycket bättre än dom "robotfilmerna". En annan överskattad film är Star Wars, hands down mr.. :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Håller med om Star Wars. De var säkert sjukt bra när de släpptes, men själv har jag aldrig varit särskillt fascinerad.

 

I och för sig får det mig att bli rädd att folk inte kommer uppskatta Lord of the Rings om 20-30 år :(

Länk till kommentar
Share on other sites

Raging bull förstog jag inte riktigt vad som var så bra med. Den var stilren, hade bra skådespelare och bra regi, men ändå. Hela filmen kände jag att jag skulle kunna stänga av utan att störa mig på att jag inte fick veta hur det gick.

 

Isf tycker jag The Departed var mycket bättre:)

 

 

Gudfadern tyckte jag var lite tråkig, hade förväntat mig lite mer av nr 1 på IMDBS topp 250, men andra gången jag såg tvåan var den mycket intressantare. Kanske borde ta en titt på dom till. Likaså Once upon a time in the west.

Länk till kommentar
Share on other sites

 

Dr.Strangelove gillade jag inte heller trots att den "ska vara bra".

 

 

Du sårar mig.

I min bok är Dr.Strangelove säkert en av de 3 bästa filmer som överhuvudtaget gjorts.

Och jag tror nog inte det är en fråga om ålder... jag är nyss fyllda 17 och den är en av mina favoriter.

Det är nog som vanligt bara en fråga om individuell smak.

 

För övrigt är "Så som i Himmelen" ett av de värsta svenska filmspektaklena på länge.

Jag ogillar inte Micke Nyquist, men när han innehar huvudrollen i 9 av 10 svenska filmer på ett år (det känns så iallafall) är det något som är fel...

Länk till kommentar
Share on other sites

Håller med om Star Wars. De var säkert sjukt bra när de släpptes, men själv har jag aldrig varit särskillt fascinerad.

 

I och för sig får det mig att bli rädd att folk inte kommer uppskatta Lord of the Rings om 20-30 år :(

Grejen med star wars är väl att det är litegrann som rökning.

 

Efter man fyllt 18 är det ungefär lika troligt att man blir star wars geek som att man börjar röka.

 

get'em while they're young...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 10 år senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...