Usarpe89 Posted November 6, 2005 Posted November 6, 2005 Hand (02:52) En liten effekt film men även en hyllning till Evil dead2. http://img217.imageshack.us/img217/3203/bild35cd.th.jpg http://img217.imageshack.us/img217/3706/bild10gu.th.jpg http://img217.imageshack.us/img217/8053/bild29di.th.jpg Format: mpeg Läng: 02:52 Storlek: 34,6mb http://www.sprocket.se/media.php?id=1132 0 Quote
arvid Posted November 7, 2005 Posted November 7, 2005 Ha-ha! Kul! Nästan hur bra som helst. Vissa mörka partier (på min skärm). Men annars......Bra! Gör mer! 0 Quote
Usarpe89 Posted November 9, 2005 Author Posted November 9, 2005 Hehe dom flesta brukar hata musiken:P 0 Quote
00Bengtsson Posted November 9, 2005 Posted November 9, 2005 Fan va bra, det bästa jag sett på länge... 0 Quote
S.H.Wandemo Posted November 9, 2005 Posted November 9, 2005 Jag tycker det är en väldigt rolig film och jag tycker musiken passar också. 0 Quote
Usarpe89 Posted November 10, 2005 Author Posted November 10, 2005 Tack tack:) mörka partier - check Någon mer kritik? 0 Quote
Fox Posted November 10, 2005 Posted November 10, 2005 Haha, riktigt roligt, och iskallt slut! ;) 0 Quote
ErikJonas Posted November 11, 2005 Posted November 11, 2005 Vad andvänder ni för program? Letar efter ett bra program!! Mycket nice film. 0 Quote
Usarpe89 Posted November 12, 2005 Author Posted November 12, 2005 Alla tycker att slutet är det bästa, från början hade vi filmat ett helt annat slut men det var väl tur att orginal slutet inte funkade då.:) Jag har använt Adobe premiere och adobe photoshop fram till de två sista animationerna, (när handen springer fram till sin ägare och när handen blir uppplockad) då började jag använda adobe after effects och maskade istället vilket underlättade avsevärt.:) 0 Quote
Mannemoviemaker Posted November 19, 2005 Posted November 19, 2005 [citat=Usarpe89]Alla tycker att slutet är det bästa, från början hade vi filmat ett helt annat slut men det var väl tur att orginal slutet inte funkade då.:) Jag har använt Adobe premiere och adobe photoshop fram till de två sista animationerna, (när handen springer fram till sin ägare och när handen blir uppplockad) då började jag använda adobe after effects och maskade istället vilket underlättade avsevärt.:)[/citat] oh.... Hur gör man att handen är så i premier? De verkar vara typ som när man gör osynlighets manteln i potter 1-4! Tell me! :D 0 Quote
jmalmsten Posted November 19, 2005 Posted November 19, 2005 eller mio min mio... :P heh, jag bara slänger in en gissning nu, han kanske exporterade klippen med handen som filmstrip och målade grönt över kroppen i efterhand... sedan keyade bort och använde en s.k. clean plate som bakgrund... bara en gissning... :D 0 Quote
Mannemoviemaker Posted November 19, 2005 Posted November 19, 2005 [citat=jmalmsten]eller mio min mio... :P heh, jag bara slänger in en gissning nu, han kanske exporterade klippen med handen som filmstrip och målade grönt över kroppen i efterhand... sedan keyade bort och använde en s.k. clean plate som bakgrund... bara en gissning... :D[/citat] oh? mio min mio? E den me där? Läste boken men... Jaja.... HUH? ;) Hur målar men över i efterhand då? och va e filmstrip? 0 Quote
jmalmsten Posted November 19, 2005 Posted November 19, 2005 mio får en kappa som när han vänder den utochin gör att han blir osynlig. cloaking device vettu'! Filmstrip är ett bildformat som helt enkelt är alla bilderna i klippet uppradat efter varandra. Tänk dig som en remsa med film (översatt till engelska till Filmstrip) Innan AF slog igenom i ljussabelvärlden så var det det enda sättet att rotoscopa in sånt. Googla lite på "filmstrip" så hittar du mer :) Man kan välja filmstripformatet när man väljer Export, och vad jag vet så är det nog bara Photoshop som kan öppna bilden och spara (bakgrundslagret får inte tas bort då den viktiga frame-informationen tydligen ligger där) 0 Quote
Usarpe89 Posted November 20, 2005 Author Posted November 20, 2005 Nae, korkad och ovetande som jag var när jag började (i mars) så filmade jag först min polare när han gör alla handens rörelser och sedan den tomma bakgrunden, sedan sparade jag ut varje bildruta för sig och suddade ut armen och lade in den tomma bakgrunden i phoyoshop, sedan lade jag tillbaka alla bilder i ordning i premiere och sparade ut som ett filmklipp. Det var inte förens de två sista klippen jag använde after effects och helt enkelt maskade ut armen. :P 0 Quote
joli91 Posted November 24, 2005 Posted November 24, 2005 [citat=Usarpe89]tomma bakgrunden i phoyoshop. :P[/citat] varit i japan eller??? :):):) 0 Quote
Disco Volante Posted December 18, 2005 Posted December 18, 2005 Haha, riktigt skön film! bra jobbat! :D 0 Quote
Cjwk Posted December 20, 2005 Posted December 20, 2005 Kul idé och snyggt gjort. Blev lite mörkt på vissa ställen men det varväl inte huvudsyftet med dena då jag fick känslan av att ni bara testade lite effekter!? hursom, good job 0 Quote
Usarpe89 Posted December 22, 2005 Author Posted December 22, 2005 Tack tack, aa det började som ett test och sen blev det en film på nåt sätt:) Joli91 - Så här ser orginal klippet ut. Efter det filmade vi den tomma bakgrunden och lade över han som står på knä frame by frame...samma sak med handen. Voila. 0 Quote
VCO Posted December 28, 2005 Posted December 28, 2005 Ljudkvalitén var ingen höjdare och bildkvalitén var inte heller så superb men: Fyfan va bra den va! Slutet var ju skitkul. Handens ägare spelar ju askul, sättet han sa de sista replikerna gjorde hela filmen. Härligt larvig film, helt enkelt :) 0 Quote
leranimatör Posted January 6, 2006 Posted January 6, 2006 Hur hämtar man en film till after effect 0 Quote
Recommended Posts