Gå till innehåll

Namn??? Gaah!


Gogola

Recommended Posts

"Hot"

"Dessert Madness"

"Strings of Sand"

"Brothers of Sand"

 

Beror som sagt mycket på tematiken. Har filmen nån form av djup som gör att man kan ge det en mer tänkvärd/betydelsefull titel, eller är det lite lättsammare actionkomedi... Ja, du har ju fått en del förslag från folk, hoppas det löser sig.

 

Själv kan jag inte hjälpa att fundera över var nånstans det levereras pizza i öknen? Känns som att pizzaleveranser överlag inte sker över jättelika avstånd? Hur långt kan grabbarna ha tillbaka till vägen när dom har kraschat? Antar att man isf håller till omkring vägen tills att det kommer en bil?

 

Ja, funderingar som sagt. Inte det vi ska kommentera på men jag kunde inte låta bli...

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=mjg]"Pizza delivery".

Understatement funkar. Den absurda stora berättelsen får en knorr genom att dom faktiskt bara skulle leverera en pizza: "Pizza delivery". Ungefär som : "En dag på väg till jobbet"...och så händer otroliga saker...[/citat]

 

Nej, de hela funkade att de har en massor av pizzor i baksätet och att de ska levera de till en stor fest som ligger rätt i ödemarkerna. Knorren är avryckt! :D

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Sandra]Menar bara att det måste finnas bättre och mer trovärdiga sätt att få ut grabbarna i öknen på. Om det nu inte är väldigt viktigt för historien att dom ska vara just pizzakillar??[/citat]

 

Asså jag tänker göra filmen för att få en mer ovanlig handling. Detta är visserligen ute i ett mycket bergigt och sandigt landskap, men de e ej så långt bort från själva stan där de alla kommer från.

Länk till kommentar
Share on other sites

Många rave har ju, om vi ser rent historiskt på det, haft en del konstiga "locations"

 

Burning Man är ju ute i öknen....

 

Och får 2000pers "the munchies" så är ju en pizzabagare första valet för leverans.....

 

Har antagligen hänt sånna saker i USA.....

 

C.

 

"i'm on the outside lookin' in!"

-Ph.Dr. T. Leary

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Gogola][citat=jonkanon]Jag är så jävla röksugen....

 

"Fucked by Fahrenheit" är en titel![/citat]

 

Kanske i din stil, men är man troget kristen så har man ej sådana namn.[/citat]

Varför skulle man inte ha det?

 

"Influenser:

Stanley Kubrick, Tim Burton och bra filmer, drama och Fear And Loathing In Las Vegas! "

 

Är man så jävla troget kristen så borde man isf. inte se på Kubricks filmer.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=T-kock][citat=Gogola][citat=jonkanon]Jag är så jävla röksugen....

 

"Fucked by Fahrenheit" är en titel![/citat]

 

Kanske i din stil, men är man troget kristen så har man ej sådana namn.[/citat]

Varför skulle man inte ha det?

 

"Influenser:

Stanley Kubrick, Tim Burton och bra filmer, drama och Fear And Loathing In Las Vegas! "

 

Är man så jävla troget kristen så borde man isf. inte se på Kubricks filmer.[/citat]

 

Vadå, de ska alltid vara så svårt för klantar som dig att förstå att kristna inte är små balettdansöser som nynnar på "Allans Samlade Visor". De spelar väl ingen roll vad vi kristna ser på, bara vi inte lajar runt och gör filmer med titlar som verkligen har smaken som baken. Du, du ska ha något riktigt klart för, din sketna skitkock, att jag inte är någon omkringhaltande besserwisser som du, som knattrar tangentbord och dagdrömmer om att göra filmer, medan jag faktiskt gör dom.

 

Med vänliga hälsningar

Gogola

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Gogola][citat=T-kock][citat=Gogola][citat=jonkanon]Jag är så jävla röksugen....

 

"Fucked by Fahrenheit" är en titel![/citat]

 

Kanske i din stil, men är man troget kristen så har man ej sådana namn.[/citat]

Varför skulle man inte ha det?

 

"Influenser:

Stanley Kubrick, Tim Burton och bra filmer, drama och Fear And Loathing In Las Vegas! "

 

Är man så jävla troget kristen så borde man isf. inte se på Kubricks filmer.[/citat]

 

Vadå, de ska alltid vara så svårt för klantar som dig att förstå att kristna inte är små balettdansöser som nynnar på "Allans Samlade Visor". De spelar väl ingen roll vad vi kristna ser på, bara vi inte lajar runt och gör filmer med titlar som verkligen har smaken som baken. Du, du ska ha något riktigt klart för, din sketna skitkock, att jag inte är någon omkringhaltande besserwisser som du, som knattrar tangentbord och dagdrömmer om att göra filmer, medan jag faktiskt gör dom.

 

Med vänliga hälsningar

Gogola[/citat]

Vad spelar du allan i dalen för? Du är en motsägelsefull pajas (inte alltför olik majoriteten av den religiösa världen). Och vad fan vet du om vad jag gör? Jag äter såna som dig till frukost, finniga 15-åringar som inte tål att bli ifrågasatta ger jag inte mycket för.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Gogola][citat=T-kock][citat=Gogola][citat=jonkanon]Jag är så jävla röksugen....

 

"Fucked by Fahrenheit" är en titel![/citat]

 

Kanske i din stil, men är man troget kristen så har man ej sådana namn.[/citat]

Varför skulle man inte ha det?

 

"Influenser:

Stanley Kubrick, Tim Burton och bra filmer, drama och Fear And Loathing In Las Vegas! "

 

Är man så jävla troget kristen så borde man isf. inte se på Kubricks filmer.[/citat]

 

Vadå, de ska alltid vara så svårt för klantar som dig att förstå att kristna inte är små balettdansöser som nynnar på "Allans Samlade Visor". De spelar väl ingen roll vad vi kristna ser på, bara vi inte lajar runt och gör filmer med titlar som verkligen har smaken som baken. Du, du ska ha något riktigt klart för, din sketna skitkock, att jag inte är någon omkringhaltande besserwisser som du, som knattrar tangentbord och dagdrömmer om att göra filmer, medan jag faktiskt gör dom.

 

Med vänliga hälsningar

Gogola[/citat]

 

 

Du motsäger dig själv där. Det han säger är ju att klarar du inte av att ha en titel som "Fucked by Fahrenheit" bara för att du är kristen så borde du ju inte palla filmer där dom svär.

Han säger INTE att kristna avskyr våldsamma filmer och filmer fulla med svordommar.

 

Sedan vet ju inte du ifall han gör film eller ej.

Länk till kommentar
Share on other sites

Okej, förlåt T-Kock

Jag drog kanske förhastade slutsatser där men jag är kristen och står stolt över det och jag kan se på absolut vilken film jag vill och jag vill helt enkelt bara säga att du kanske inte behövde bli så vad ska man säga upphetsad, över att jag sa att jag ville ha den titeln, för jag menar, du sa ju att "om du e så j*vla kristen varför ser du på Kubrick" men jag ber om ursäkt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Sicket liv det blev, jag är röksugen för att jag slutat för sju dagar sen. Det går bättre nu men snart dyker jag väl igen ner i abstinensträsket. Beroendets sista utfall innan det kryper tillbaka in i den mörka värld där det hör hemma.

 

Som seriös manusförfattare så har jag börjat att läsa bibeln, från pärm till pärm. Är inne på moseböckerna än så länge och det lär ta tid. Jag läser för att bättra på min kännedom runt kristendomen, vidare blir det nog koranen efter det. Men det lär ta tid.

 

Men jag går runt och funderar på att adaptera första moseboken och göra ett novellfilmsmanus av det. För att belysa vad som står i dessa skrifter. Sprid din säd, sätt på din frus slav. Ha flera fruar. Din avkomma ska växa upp i din fiendes port. Så i alla fall i gamla testamentet, där jag är nu. Så har jag aldrig i hela mitt liv hört någon propagera så mycket för sex som gud. John Waters bleknar i jämförelse.

 

Vissa utav det som beskrivs är olagligt och ger fängelsestraff i dagens samhälle. Tänker mest på att droga ner någon och ha sex med dem. Så de som har en kristen tro och inte förnekar gamla testamenten torde inte ha några som helst problem med en titel som "Fucked by Fahrenheit"

 

Och med tanke på responsen den fick så gjorde den sitt jobb. Den gick inte obemärkt förbi. Och det gäller att sticka ut ur mängden. Dock är det inte säkert att den titeln är rätt för detta projekt.

 

Jag är inte så himla röksugen nu...

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Gogola]Okej, förlåt T-Kock

Jag drog kanske förhastade slutsatser där men jag är kristen och står stolt över det och jag kan se på absolut vilken film jag vill och jag vill helt enkelt bara säga att du kanske inte behövde bli så vad ska man säga upphetsad, över att jag sa att jag ville ha den titeln, för jag menar, du sa ju att "om du e så j*vla kristen varför ser du på Kubrick" men jag ber om ursäkt.[/citat]

No hard feelings.

 

 

EDIT: Och dessutom gör jag jättegod mat, således ingen skitkock :I

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...