Jump to content

L'espoir

ungfilm

Recommended Posts

Ska se din film så fort jag fått ner den.

Men jag måste säga att jag ryser vid bara tanken av att någon tycker att franska är ett vackert språk och tillråga på det världens vackraste språk uscha.

Vad kommer härnäst? Att tyska och danska hamnar på delad andra plats eller? :P

Nej, jag tycker inte svenska är världens vackraste språk heller.

Passande musik. Dock tycker jag att killen vid ett ställe (efter typ 1 min o 10 sek) Tar liiiite överdrivna steg när han går

Men soft film som fan (la inte märke till benen förrens de va 4e gången jag såg den, så de e väl ett bra betyg antar jag;))

T - kock, jo ljudet är lite brusigt, jag hade ingen fin mic, fick nöja mig med den på kameran.

Jawo, vad som är vackert eller inte är väldigt olika, en vän till mig hatar franska, men han lyckades lida igenom den i två minuter, kanske kan du också lyckas med det, för övrigt ligger danska och tyska näst längst ner på listan, underst ligger Holländska :P.

Jontish, tanken var att han skulle vara lite överdriven från början, de finns en anledning till att han heter Charlie vettu = P , men visst du har helt rätt i det,

stegen är väldigt överdrivna. Kul att du digga musiken förresten, det var en remix jag gjorde på en kompis låt.

Tack för den fina kritiken!

Betyder verkligen mkt för mig att ni tatt tid att se den och kommentera,

hoppas ni fick något utav den i gengäld.

Kollade på filmen och det är bara att gratulera. Riktigt bra med flashar och gammal kvalité. Jag är själv mycket faschinerad av just bild

Hur gjorde du "old look" effekten, just den att ljuset inte är stadigt och mörkare vid kanterna och verikala stripes över bilden? Är det en effekt man lägger till? Jag har själv velat ha sådana effekter men till min PPro så kostar de riktigt mycket och/eller så finns de helt enkelt inte. ..

Jag har haft funderingar att köra några tokroliga a la Helan och halvan filmer där sån bild skulle vara helt perfekt.

En fråga till, hur fixade du flasharna? Jag provade i PPro men fick de att se helt onaturliga ut..

Det finns inget speciellt plugin som automatiskt gör att det blir så där så vitt jag vet, jag experimenterade mkt.

Old look - Jag använde en "gammal film" effekt i Windows Moviemaker 2 =P till att börja med.

Ljusstadigheten - Jag använde även PPro's Strobe Light, hade den på blend med kanske 90%.

Mörkare vid kanterna, så kallad vinjettering - Jag vinjetterade genom att måla en "vinjetteringsmap" i photoshop som jag sedan keyade in.

Flash - Jag la till en helt vit frame här och där så det blinkade till.

Hoppas du förstod det där, om du har mer frågor kan du skicka PM.

• 4 weeks later...

Vad har mjölken i filmen att göra? Och vad är det för vitsigt med att göra filmen extra mycket flimrig? Lagom, kunde väl vara bäst. Att han går som han gör är väl inget märkvärdigt - så där kan man väl gå om man är jätteglad över nåt eller så. Å brusigt ljud ska det väl va om filmen ska verka gammal.

För övrigt tycker jag att det känns bra när det görs film som inte bara handlar om krig, skräck, mord och annat deprimerande. Nä, det där är bra! Gör mer!

Nostalgi är ett kraftfullt verktyg du hanterar mycket skickligt. Inte konstigt att du vann. Musiken som för tankarna till ljudet av att spela "tillbaka bandet" är träffsäkert. Jävligt genuin och välgjord. Nån föregångare eller referens till filmen?

"Grymt snyggt foto!" Hur kan man tycka så där allt går ut på att förstöra bilden så mycket som möjligt? Nä, jag tycker att det är för mycket!!

Så där ser inte gamla filmer ut - såvida det inte är nåt riktigt klantaschel som har filmat, men det kanske var meningen.

• 3 months later...