ungfilm Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 En två minuter lång film om evig kärlek och fula plastpåsar på världens vackraste språk. Jag vann vårrullen med denna. Ta dig en titt och säg vad du tycker, jag tål kritik så länge den är väl motiverad. http://media.mjolken.com/lespoir.wmv 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woxaz Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Jäkligt bra! Mycket fint filmat och bra, ja förstår att du vann :) Grattis dessutom! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T-kock Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Enda som finns att klaga på är väl att ljudet lät lite brusigt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DavidAndersson Posted May 12, 2005 Share Posted May 12, 2005 Verkligen jättefin! En av få prettofilmer som blivit riktigt bra! Jag är imponerad, och glad! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jawo Posted May 12, 2005 Share Posted May 12, 2005 Ska se din film så fort jag fått ner den. Men jag måste säga att jag ryser vid bara tanken av att någon tycker att franska är ett vackert språk och tillråga på det världens vackraste språk uscha. Vad kommer härnäst? Att tyska och danska hamnar på delad andra plats eller? :P Nej, jag tycker inte svenska är världens vackraste språk heller. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jontish Posted May 12, 2005 Share Posted May 12, 2005 Passande musik. Dock tycker jag att killen vid ett ställe (efter typ 1 min o 10 sek) Tar liiiite överdrivna steg när han går Men soft film som fan (la inte märke till benen förrens de va 4e gången jag såg den, så de e väl ett bra betyg antar jag;)) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ungfilm Posted May 12, 2005 Author Share Posted May 12, 2005 T - kock, jo ljudet är lite brusigt, jag hade ingen fin mic, fick nöja mig med den på kameran. Jawo, vad som är vackert eller inte är väldigt olika, en vän till mig hatar franska, men han lyckades lida igenom den i två minuter, kanske kan du också lyckas med det, för övrigt ligger danska och tyska näst längst ner på listan, underst ligger Holländska :P. Jontish, tanken var att han skulle vara lite överdriven från början, de finns en anledning till att han heter Charlie vettu = P , men visst du har helt rätt i det, stegen är väldigt överdrivna. Kul att du digga musiken förresten, det var en remix jag gjorde på en kompis låt. Tack för den fina kritiken! Betyder verkligen mkt för mig att ni tatt tid att se den och kommentera, hoppas ni fick något utav den i gengäld. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BelGarion Raptor Posted May 13, 2005 Share Posted May 13, 2005 Kollade på filmen och det är bara att gratulera. Riktigt bra med flashar och gammal kvalité. Jag är själv mycket faschinerad av just bild Hur gjorde du "old look" effekten, just den att ljuset inte är stadigt och mörkare vid kanterna och verikala stripes över bilden? Är det en effekt man lägger till? Jag har själv velat ha sådana effekter men till min PPro så kostar de riktigt mycket och/eller så finns de helt enkelt inte. .. Jag har haft funderingar att köra några tokroliga a la Helan och halvan filmer där sån bild skulle vara helt perfekt. En fråga till, hur fixade du flasharna? Jag provade i PPro men fick de att se helt onaturliga ut.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BelGarion Raptor Posted May 14, 2005 Share Posted May 14, 2005 egentligen.. finns det nått sätt att komma över alla sådana effekter och plug-ins utan att för den sakens skull köpa allt som finns? Om man går med nån filmklubb, kanske? Själv bor jag mitt i mörkaste skogen så nån aktiv medlemskap kan inte tänkas, i s f över nätet.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ungfilm Posted May 16, 2005 Author Share Posted May 16, 2005 Det finns inget speciellt plugin som automatiskt gör att det blir så där så vitt jag vet, jag experimenterade mkt. Old look - Jag använde en "gammal film" effekt i Windows Moviemaker 2 =P till att börja med. Ljusstadigheten - Jag använde även PPro's Strobe Light, hade den på blend med kanske 90%. Mörkare vid kanterna, så kallad vinjettering - Jag vinjetterade genom att måla en "vinjetteringsmap" i photoshop som jag sedan keyade in. Flash - Jag la till en helt vit frame här och där så det blinkade till. Hoppas du förstod det där, om du har mer frågor kan du skicka PM. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ungfilm Posted June 8, 2005 Author Share Posted June 8, 2005 Är det någon mer som har några tankar om den? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arvid Posted June 9, 2005 Share Posted June 9, 2005 Vad har mjölken i filmen att göra? Och vad är det för vitsigt med att göra filmen extra mycket flimrig? Lagom, kunde väl vara bäst. Att han går som han gör är väl inget märkvärdigt - så där kan man väl gå om man är jätteglad över nåt eller så. Å brusigt ljud ska det väl va om filmen ska verka gammal. För övrigt tycker jag att det känns bra när det görs film som inte bara handlar om krig, skräck, mord och annat deprimerande. Nä, det där är bra! Gör mer! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
popcorn Posted June 9, 2005 Share Posted June 9, 2005 Nostalgi är ett kraftfullt verktyg du hanterar mycket skickligt. Inte konstigt att du vann. Musiken som för tankarna till ljudet av att spela "tillbaka bandet" är träffsäkert. Jävligt genuin och välgjord. Nån föregångare eller referens till filmen? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ingebo Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 Grymt snyggt foto! Gillar verkligen ditt sätt att bearbeta filmen! Var inne på http://www.mjolken.com med, postern till filmen var riktigt snygg... Jag undrar även jag vad som inspirerat till den, något speciellt? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arvid Posted June 16, 2005 Share Posted June 16, 2005 "Grymt snyggt foto!" Hur kan man tycka så där allt går ut på att förstöra bilden så mycket som möjligt? Nä, jag tycker att det är för mycket!! Så där ser inte gamla filmer ut - såvida det inte är nåt riktigt klantaschel som har filmat, men det kanske var meningen. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pölsa4ever Posted June 17, 2005 Share Posted June 17, 2005 Konstig och kul på ett bra sätt alltså. Inte för att jag hajjar franska alls men det verkar jätteintressant! ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apeman90 Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 Fan vad coolt jag såg dig nyss på tv!!! En bra film, jag kände mig sorgsen när jag såg den. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
David regi. Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 Mysig stämning i filmen.:) Jag gillar verkligen kortisar som får en att tänka till en stund. Dessutom är det roligt att spela in och regissera efter utrikiskt manus. (Kan jag säga efter den spanska komedin Los Medicamentos Calmantes.) :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sw33t Posted September 29, 2005 Share Posted September 29, 2005 Det var nog en del som såg den unga filmaren på tv :) Hur har din mp3-spelare det? Min har börjat paja nu tror jag, typiskt. Din film är som bekant hundra gånger skönare att se när jag fick reda ut det där frågetecknet om tanken med den. hör av dig om du har lust till tofulistic@gmail.com / Tim 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krockis Posted September 30, 2005 Share Posted September 30, 2005 snyggt jobbat. franska gör sig bra i vissa sammanhang..:) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted October 1, 2005 Share Posted October 1, 2005 En mycket bra film! Gillade fotot skarpt. Passande musik och bra Idé. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Broman Posted October 1, 2005 Share Posted October 1, 2005 Håller med alla andra. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts