Pandan Postad 1 april 2005 Postad 1 april 2005 [citat=Jeopardyjack][citat=trancedanne] filmkrönikan? ja du jag har visserligen inte sätt filmkrönikan på ett jävla tag men skulle inte lyssna på en snubbe som säger att Lilja 4 ever är den mest överskattade filmen genom tiderna..[/citat] Jag diggar filmkrönikan. O tycket överlag det är ett ganska bra program. Problemet jag har med programmet är att jag tycker Emma är alldelles för optimistisk.[/citat] Tycker tvartom, Orvar har blivit alldeles for stort ego och sjalvutnamnd filmmaster. Emma daremot som ny har en helt annan syn pa film, foredrar henne helt. Menar, va har hant med gamle Orvar som gav Resident Evil en 4a och Vargarnas Pakt en 5a? Det var tider det, nu skulle de sannolikt hamna runt 2 eller 3 ifall de slapptes igen...bla 0 Citera
final_cut Postad 1 april 2005 Postad 1 april 2005 [citat=Pandan]Orvar har blivit alldeles for stort ego och sjalvutnamnd filmmaster. Emma daremot som ny har en helt annan syn pa film, foredrar henne helt. Menar, va har hant med gamle Orvar som gav Resident Evil en 4a och Vargarnas Pakt en 5a? Det var tider det, nu skulle de sannolikt hamna runt 2 eller 3 ifall de slapptes igen...bla[/citat] Alla gör misstag men båda håller måttet om ni frågar mig. Emma är typiskt flickaktig och Orvar är typiskt pojkaktig. 0 Citera
_nemo_ Postad 1 april 2005 Postad 1 april 2005 Att han gav resident evil 4:a, och vargarnas pakt en 5:a borde han skjutas för ;) 0 Citera
trancedanne Postad 1 april 2005 Postad 1 april 2005 Resident Evil var rätt dålig, gemfört med spelen så är det ju rena barnfilmen. Och musiken i filmen, fan tänker de med? :S 0 Citera
Stavrogin Postad 1 april 2005 Postad 1 april 2005 [citat=_nemo_]Att han gav resident evil 4:a, och vargarnas pakt en 5:a borde han skjutas för ;)[/citat] okej, vargarnas pakt kanske inte är en 5:a, men den e ju fortfarande bra, dissar du den totalt eller? 0 Citera
Super-åttan Postad 1 april 2005 Postad 1 april 2005 James Cagney! Ingen spelar gangster som Jimmy Cagney! Han var faktiskt en suverän dansare också men de flesta förknippar honom med gangsterroller. Länge leve James Cagney 0 Citera
_nemo_ Postad 2 april 2005 Postad 2 april 2005 [citat=Stavrogin] dissar du den totalt eller?[/citat] Totalt. Kanske för att Orvar gav den en femma innan jag såg den, och att en av mina vänner var helt galen i den, blev väl väldigt besviken. Kanske ska man ge den en ny chans, för när jag såg den så tyckte jag att den var......dålig helt enkelt. 0 Citera
Stavrogin Postad 2 april 2005 Postad 2 april 2005 [citat=_nemo_][citat=Stavrogin] dissar du den totalt eller?[/citat] Totalt. Kanske för att Orvar gav den en femma innan jag såg den, och att en av mina vänner var helt galen i den, blev väl väldigt besviken. Kanske ska man ge den en ny chans, för när jag såg den så tyckte jag att den var......dålig helt enkelt.[/citat] ge den en ny chans, ja... 0 Citera
ragnjj Postad 3 april 2005 Postad 3 april 2005 Coolaste, i sann nörd maner: BobaFett BTW filmkrönikan suger daise numer... 0 Citera
Creator Postad 23 september 2006 Postad 23 september 2006 Kan inte förstå hur ni kan glömma både Keyser Soze (De Misstänkta) (''The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn't exist). Kevin Spacey är helt otrolig i den här fantastiska filmen. Man får inte heller glömma Hans Gruber (Die Hard) spelad av Alan Rickman, Big Chris (Lock, Stock...) spelad av Vinnie Jones och Brick Top (Snatch) spelad av Alan Ford. Dessutom, självaste Don Corleone måste väl räknas som skurk? Men Boba Fett och Mr.Smith är också grymt coola. 0 Citera
jmalmsten Postad 23 september 2006 Postad 23 september 2006 hehe... ok förutom som ni nämner: Hans Gruber, Lee Woo Jin, Keyzer Soze och Agent Smith så vill jag ha med: Jack Nicholson i valfri skurkroll. som någon sa "Han har världens mest opålitliga leend" :e Bill Foster aka D-FENSE från Falling Down, Jag har sett filmen otaliga gånger och varenda scen med honom är klassisk. Varenda replik är citatvänlig. Ta bara när han går in på Wammy-burger och inte får köpa frukost... Ingen film drar fram det sämsta i mig och gör att jag tycker att det är häftigt som Falling Down. Filmskurk: Uwe Boll... aldrig förr har väl någon gjort sig ovänn med så många tittare ;) Har själv förresten endast sett Alone in the Dark, och det var inte den sämsta film jag någonsin sett, för han lyckades hålla mitt intresse igenom all det taskiga skådespeleriet, det förbryllande händelseutvecklingarna och de ja... allt... Inte den sämsta film jag sett, men inte riktigt bra heller. Som dator/tvspelsfilmgenredödare står nog ändå Doom och Super Mario Brothers... Boba Fett? Kanske i episod 2 och 3 och alla spinoffserier,spel,böcker och allt sånt, men jag hade för mycket upppmärksamhet på att försöka komma på varför Lucas gav huvudrollen till talfels Hayden... för mig är boba fett fortfarande den där som syntes lite i ep5 och som Han av misstag trycker sönder jetpacken på i ep6. minnesvärd, ja. cool, han var ju knappt med! Jag har säkert missat flera coola skurkar men jag får väl återkomma... Jag kollade förut förresten på filmkrönikan, men efter det att orvar gav Sky Captain fullt betyg, så kan jag inte respektera karln. Det förutom att han är väldigt jobbig att se på teven, med sina framstyltade långrandiga filmvetar-monologer som har mer med en shakespeartolkning att göra än filmrecensering i mitt tycke. 0 Citera
TomStac Postad 23 september 2006 Postad 23 september 2006 The Hitchhiker i TEXAS CHAINSAW MASSACRE. Maken till psykopat har jag aldrig sett. Hans bror Leatherface är inte så dålig han heller, men här ser man lite mer ambivalens. Hitchhiker har inget samvete överhuvudtaget. 0 Citera
Speero Postad 23 september 2006 Postad 23 september 2006 Tycker Kevin Spacey är suverän som psykopaten i Se7en. 0 Citera
Leviant Postad 23 september 2006 Postad 23 september 2006 Vet inte om man kan kalla honom skurk men........"Mr Blonde" i Reservoir dogs, tillhör en av de coolare. Gary Oldman var ju iofs grym i Leon (som någon nämnde tidigare) fast han är ju minst lika bra som "Zorg" i The Fifth Element..... 0 Citera
_nemo_ Postad 23 september 2006 Postad 23 september 2006 "The Eight Demons Of Kimon" från "Ninja Scroll". Speciellt Gemma (huvudskurken) Shijima (skuggninjan) och Tessai (stengubben). 0 Citera
Anhool Postad 23 september 2006 Postad 23 september 2006 Evil Genius - Time Bandits "Oh, Benson! I feel the power of evil coursing through my veins, filling every corner of my being with the desire to do wrong! I feel so bad, Benson!" 0 Citera
Leviant Postad 24 september 2006 Postad 24 september 2006 Oj, fan höll på att glömma Elijah woods prestation i Sin City som Psykopaten Kevin. Cool för att den är så otroligt otippad........han blir nog aldrig av med Hobstämpeln. 0 Citera
e93mw Postad 26 september 2006 Postad 26 september 2006 Han har kanske redan nämnts men jag tycker Bondskurken "Max Zorin" (Christopher Walken) i "A view to a kill" är riktigt ruggig. 0 Citera
DanielSjöström Postad 26 september 2006 Postad 26 september 2006 Alan Rickman är som sagt riktigt bra i Die Hard. Henry Fonda gillar jag även i Harmonica-Once Upon A Time In The West. Det är ju inte en skådis man förknippar med skurkroller annars. Sen har vi ju William Defoe som Bobby Peru i Wild At Heart, här snackar vi fula tänder. Fast min No 1 bland skurkar är nog Dennis Hopper som Frank Booth i Blue Velvet. Har aldrig sett någon mera labil på film. 0 Citera
Disco Volante Postad 26 september 2006 Postad 26 september 2006 Ta någon av Bondskurkarna, finns inga bättre. Oddjob, Hajen, Boris :P Dr. No, Goldfinger, Hugo Drax, Kristatos, Max Zorin, Blofeld und so weiter ;) 0 Citera
dreeze Postad 26 september 2006 Postad 26 september 2006 Fantomen i Phantom of the Opera, Magneto, och någon hade ju redan nämnt Gudfadern. 0 Citera
jmalmsten Postad 27 september 2006 Postad 27 september 2006 Ah, glömde ju Christian Bale i American Psycho... också en sån där film där skurken får mig att le brett när dom gör dom mest fasansfulla saker... 0 Citera
Java ex Machina Postad 27 september 2006 Postad 27 september 2006 Filmskurk: Uwe Boll... aldrig förr har väl någon gjort sig ovänn med så många tittare ;) Har själv förresten endast sett Alone in the Dark, och det var inte den sämsta film jag någonsin sett, för han lyckades hålla mitt intresse igenom all det taskiga skådespeleriet, det förbryllande händelseutvecklingarna och de ja... allt... Inte den sämsta film jag sett, men inte riktigt bra heller. Som dator/tvspelsfilmgenredödare står nog ändå Doom och Super Mario Brothers... Appropå Uwe Boll, han utmanade ju sina största internetkritiker i boxningsringen för ett tag sedan. resultatet kan ni se här på film. dom idioter som gick upp mot honom verkade ha noll erfarenhet av sånt, vilket får en att tänka på ett citat från Spaceballs. "Evil will always triumph because good is dumb." - Dark Helmet 0 Citera
Sommarkatze Postad 27 september 2006 Postad 27 september 2006 Tycker ändå det är den där super nazisten i Indiana Jones och den försvunna skatten, ingen kan spela så äcklig nazist som han :P 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.