Ammoniak Posted March 25, 2005 Share Posted March 25, 2005 Vilken är den coolaste filmskurken? 2 av mina favoriter är - Chucky - Lex Luthor 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted March 25, 2005 Share Posted March 25, 2005 Tiden :-) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_nemo_ Posted March 25, 2005 Share Posted March 25, 2005 Darth Vader Darth Maul Darth Sidious :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted March 25, 2005 Share Posted March 25, 2005 Sen får man ju absolut inte glömma Emperor Wang The Perverted från parodin Flesh Gordon! :-D INGEN kan säga "You dildo!" med sånt eftertryck som den..karln! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trancedanne Posted March 25, 2005 Share Posted March 25, 2005 Ta någon av Bondskurkarna, finns inga bättre. Oddjob, Hajen, Boris :P 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stavrogin Posted March 26, 2005 Share Posted March 26, 2005 (Lil') Zé i "Guds Stad" 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sw33t Posted March 26, 2005 Share Posted March 26, 2005 Lord Sheng Kuan, från Snake In The Eagles Shadow, spelad av Hwang Jang Lee. Svårt att bli mer badass än den karaktären som sedan blev oh så kopierad i filmer och videospel. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
occasus Posted March 26, 2005 Share Posted March 26, 2005 Agent Smith, där har ni en riktig KARL. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trancedanne Posted March 26, 2005 Share Posted March 26, 2005 jo agent smith är riktigt skön 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dreeze Posted March 27, 2005 Share Posted March 27, 2005 Coolast vet jag inte, men Hannibal Lecter är trevlig. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leviant Posted March 27, 2005 Share Posted March 27, 2005 Skurken i SAW!!! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dawey Posted March 27, 2005 Share Posted March 27, 2005 George Bush i Fahrenheit 9/11 - Riktigt ruskig snubbe det där! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
occasus Posted March 27, 2005 Share Posted March 27, 2005 Saw måste vara den mest överskattade filmen sen The Butterfly Effect. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted March 27, 2005 Share Posted March 27, 2005 Butterfly är inte överskattad, den är grymt underskattad. Saw är jag nyfiken på! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeopardyjack Posted March 28, 2005 Share Posted March 28, 2005 [citat=occasus]Saw måste vara den mest överskattade filmen sen The Butterfly Effect.[/citat] Är Saw överskattad. På filmkrönikan fick den en etta dvs sämsta möjliga 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeopardyjack Posted March 28, 2005 Share Posted March 28, 2005 För övrigt samma som the Ring 2 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leviant Posted March 28, 2005 Share Posted March 28, 2005 Nja, Saw är inte ett dugg överskattad!!! Iallafall tycker jag inte det. Jag hade inga som helst förväntningar när jag såg den, och blev på så vis positivt överraskad!!! Likadant var det med Butterflyeffect. När det gäller Saw, så måste jag säga att den var nästintill genial. Konceptet har vi sett innan i filmer som Cube och Seven. Kombinera dessa två och man får fram en film som Saw, den lurar skiten ur en (iallafall mig) och får en att gå ur biosalongen med obehagskänslor, vilket är väldigt ovanligt nuför tiden!!!! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pandan Posted March 30, 2005 Share Posted March 30, 2005 Har inte sett Saw, men Butterfly ar skit... Kul ide, men total felregisserad med massvis av plotholes. Basta skurken? Enkelt - Woo-Jin Lee fran Oldboy! Riktigt taskig snubbe! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trancedanne Posted March 30, 2005 Share Posted March 30, 2005 [citat=Jeopardyjack][citat=occasus]Saw måste vara den mest överskattade filmen sen The Butterfly Effect.[/citat] Är Saw överskattad. På filmkrönikan fick den en etta dvs sämsta möjliga[/citat] filmkrönikan? ja du jag har visserligen inte sätt filmkrönikan på ett jävla tag men skulle inte lyssna på en snubbe som säger att Lilja 4 ever är den mest överskattade filmen genom tiderna.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeopardyjack Posted March 30, 2005 Share Posted March 30, 2005 [citat=trancedanne] filmkrönikan? ja du jag har visserligen inte sätt filmkrönikan på ett jävla tag men skulle inte lyssna på en snubbe som säger att Lilja 4 ever är den mest överskattade filmen genom tiderna..[/citat] Jag diggar filmkrönikan. O tycket överlag det är ett ganska bra program. Problemet jag har med programmet är att jag tycker Emma är alldelles för optimistisk. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
final_cut Posted March 31, 2005 Share Posted March 31, 2005 Vad sägs om nervraket Gary Oldman i LEON? Kanske inte den allta coolaste, men tillräckligt cool för att man ska kunna göra en hel film på hans karaktär. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_nemo_ Posted March 31, 2005 Share Posted March 31, 2005 [citat=final_cut]Vad sägs om nervraket Gary Oldman i LEON? Kanske inte den allta coolaste, men tillräckligt cool för att man ska kunna göra en hel film på hans karaktär.[/citat] Håller med 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
final_cut Posted March 31, 2005 Share Posted March 31, 2005 [citat=_nemo_][citat=final_cut]Vad sägs om nervraket Gary Oldman i LEON? Kanske inte den allta coolaste, men tillräckligt cool för att man ska kunna göra en hel film på hans karaktär.[/citat] Håller med[/citat] Puh, finally! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_nemo_ Posted March 31, 2005 Share Posted March 31, 2005 [citat=final_cut][citat=_nemo_][citat=final_cut]Vad sägs om nervraket Gary Oldman i LEON? Kanske inte den allta coolaste, men tillräckligt cool för att man ska kunna göra en hel film på hans karaktär.[/citat] Håller med[/citat] Puh, finally![/citat] haha =) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stavrogin Posted April 1, 2005 Share Posted April 1, 2005 Samtliga småskurkar i Lock, Stock and Two Smoking Barrels. Ska jag välja en så blir det Soap, haha, "....on the floor!!" 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts