momaxox Postad 17 december 2011 Postad 17 december 2011 Hej, ska inskaffa min första "riktiga" kamera nu för att filma skateboarding och fin natur och sedan lägga upp på youtube. Jag har kollat lite själv och har hittar kamerorna: Canon PowerShot SX40 HS Canon EOS 1100D Canon Legria M406 Alla dessa 3 kamerorna/videokamerorna kostar runt 3000-4000kr och det är prisklassen jag tänker gå på som högst. Så.. vilken HD kamera filmar bäst när det gäller skateboarding och natur "timelapses"? Finns det några andra bra alternativ i denna prisklass? Tack på förhand :) 0 Citera
Smörgåsmannen Postad 19 december 2011 Postad 19 december 2011 Har själv inte provat kameran, men en som jag överväger är Sony hx100v, kika lite på den. 0 Citera
OlleBlue Postad 19 december 2011 Postad 19 december 2011 DSLR har ju kvalitén på bilden på sin sida, och den har tillräckligt stor upplösning för att filma skateboarding, och du kan bygga eller köpa något sorts handhållet stativ så det blir enklare att filma lågt ner. 0 Citera
StenR Postad 19 december 2011 Postad 19 december 2011 NEX-5 är en prisvärd kamera (fast nya 5N är ju ännu grymmare): SONY NEX-5 + 16/2.8 SVART KIT - Sony - Rajala Pro Shop 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.