Gå till innehåll

Manus till Hollywood bolag


Ladiesman

Recommended Posts

  • 2 veckor senare...

Ladiesman kan bevisa för oss om det är sant eller falskt genom följande.

 

Lägg upp synopsis.

 

Det finns inget, garanterat inget produktionsbolag som skulle läsa ett långfilmsmanus (jag antar att det är långfilm) utan att ha läst synopsis av en okänd författare.

 

Ge oss synopsis..

Länk till kommentar
Share on other sites

Ladiesman kan bevisa för oss om det är sant eller falskt genom följande.

 

Lägg upp synopsis.

 

Det finns inget, garanterat inget produktionsbolag som skulle läsa ett långfilmsmanus (jag antar att det är långfilm) utan att ha läst synopsis av en okänd författare.

 

Ge oss synopsis..

 

 

Alltså herregud. Var får vissa luft ifrån? Igen, varför skulle jag ljuga, och VAD HAR DU FÖR ERFARENHET som säger att du ska veta att produktionsbolag inte läser? Så sjukt patetiskt..

 

Angående synposis har jag inte ens en renodlad sådan, utan däremot ett "beat sheet" som ser rent utsagt förjävligt ut, och som jag ändå skulle valt att dela med mig utav vid ett senare tillfälle, om någonsin.

 

Och varför skulle det ens bevisa att de har läst det, bara för att jag skrivit en synopsis? Jag kan väl lika gärna skriva en synopsis nu i efterhand för vad fan som helst, och det skulle få dig/er att tro mig?

Länk till kommentar
Share on other sites

Alltså, nu ska vi reda ut det här. Om du har lyckas skriva ett manus som filmfolk i USA har tittat på så måste jag säga, grattis och jag hoppas att filmen blir gjord. Det menar jag. Nu är det så här att en del är lite skeptiska om detta för att 1. en del anser att det är omöjligt att lyckas, (vilket det inte är men ändå) 2. för att varför skulle en snubbe som ändå har lyckas skriva något sådant, hojta till i ett forum där de mesta av folket inte ens i närheten av något sådant och drömmer om detta. 3. nu förtiden finns det extremt många trolls. Men nu syftar jag inte på att du är det, jag bryr mig ärligt talat inte, men jag önskar dig grattis i såfall och vällyckad på vägen!

Länk till kommentar
Share on other sites

För kännedom så har Ryan_screenwriter och Ladiesman skrivit från samma ip-adress. ;)

Borde man vara överraskad, egentligen? Jag tycker de här återkommande trådarna är hysteriskt underhållande och ser fram emot nästa snarstuckna alias som fiskar efter beröm baserat på inbillade meriter.

Länk till kommentar
Share on other sites

jaha. ännu en sådan här tråd. Don't feed the troll, aka ryan.

 

Ja. Det är sant. Och jag har redan erkännt från min Ryan profil att det jag skrev från den var bullshit.

 

Just därför startade jag en ny profil för just den anledningen att jag nu ville bli tagen på allvar, och att det jag säger nu faktiskt är sant.

Och att jag skriver på detta forumet har inget att göra med mina manus och att jag behöver hjälp med dem, utan jag frågade helt enkelt om någon här har lyckats med samma som jag och om det var en så stor bedrift som jag hoppats. Slutsatsen jag drar av denna tråden är att JA det är det, till och med till den grad att vissa inte ens tror på det. Med andra ord, som vissa pekat ut, så finns det mycket avundsjuka här och folk med tro, visioner och drömmar som tyvärr knappt når upp till taklampan.

Länk till kommentar
Share on other sites

Om du vill bli tagen på allvar så bör du presentera något sorts belägg för det du säger. Extraordinära påståenden kräver extraordinära bevis.

 

Att anklaga medlemmarna på detta forum för att bara vara avundsjuka när det är du som gör påståenden med tveksam sanningshalt är att skjuta sig själv i foten. Jag vill bespara mina medmänniskor på detta forum den behandlingen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Om du vill bli tagen på allvar så bör du presentera något sorts belägg för det du säger. Extraordinära påståenden kräver extraordinära bevis.

 

Att anklaga medlemmarna på detta forum för att bara vara avundsjuka när det är du som gör påståenden med tveksam sanningshalt är att skjuta sig själv i foten. Jag vill bespara mina medmänniskor på detta forum den behandlingen.

 

Okej men vad vill ni att jag ska visa? Ett mail med mailadress och allt eller?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jadu..

 

"Någon mer som vill veta hur det går för ryan screenwriter? Har inte postat så mycket på sistone, han kanske är too busy med hollywood work? Haha?"

 

Den här kommentaren skriven av dig själv, till dig själv, i din egen tråd är ett bra bevis på din lysande intelligens..

Skulle råda dig till att lägga av med allt men du är förmodligen bortom all räddning.

 

Carl76

Länk till kommentar
Share on other sites

Om nu Ladiesman har åstadkommit att hans idé kommit till Hollywood, så grattis! Men det sista inlägget om att han ville avsluta tråden tyder dock på att han inte klarar av att bevisa att han gjort det!

 

Missade du det inlägget då det kom fram att han har två konton och svarat på sina egna inlägg? Mannen har skjutigt sig själv i foten är jag rädd.

Länk till kommentar
Share on other sites

Men nu talar jag ju sanning!!

 

Okej. Om jag frågar såhär då: om någon annan här på forumet skulle sagt att han åstadkommit samma sak, hade ni trott på det? Jag bara undrar om ni fortfarande håller fast vid att det jag gjort inte är möjligt, oavsett vilken okänd författare det är? Det vill jag gärna veta.

 

Och som sagt, jag talar sanning. Folk från managment bolag har läst det och gillat det och allt och de vill läsa mer av mina saker nu med..

 

Så om två år när första trailern för min Hollywood film släpps så kan jag kanske avslöja min identitet här :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Men nu talar jag ju sanning!!

Varför ska vi tro på dig? För att du skriver att du talar sanning, som du också gjorde i din Black&White-tråd? Var är skillnaden, från vårt perspektiv?

 

Okej. Om jag frågar såhär då: om någon annan här på forumet skulle sagt att han åstadkommit samma sak, hade ni trott på det?

Du är ju en annan här på forumet. Vi visste inte att mytomanen "Ryan_Screenwriter" var "Ladiesman", dvs du. Alltså nej, det verkar otroligt att vi skulle tro på dig fullt ut om än du bytte användare ännu en gång (vilket du alltså redan gjort).

 

Om vi säger såhär: Vad har övertygat dig om att managementbolag osv har läst ditt manus? Visa upp det, via skärmdump eller nåt, med datum synligt. Det är väl mail vi snackar här, svart på vitt? Dessutom kan du lägga upp ditt förträffliga manus. Det finns väl?

Det vore i alla fall något.

 

Endast ditt ord tror nog ingen på. Som Pace skrev: Extraordinära påståenden kräver extraordinära bevis. Show don't tell alltså, så att säga.

Länk till kommentar
Share on other sites

asså visst kan du lyckas, har själv skickat in en hel del till de stora filmbolagen och gått vidare till en så kallad manuscription audition. där sitter ett "production navigation team" som du får presentera ditt manus för. jag fick alltså en betald flygresa för att åka till en sån här audition i usa, men gick inte vidare. men lycka till iaf

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...