Gå till innehåll

Manus till Hollywood bolag


Ladiesman

Recommended Posts

Där har vi det igen. Varje gång någon har skrivit att de är det minsta i närheten av att lyckas (i mitt fall, endast få mitt manus läst) så ska någon tro att man ljuger?

 

Jag har aldrig påstått att du ljuger.

 

VARFÖR skulle det inte kunna vara sant undrar jag?

 

Därför att du lyckas på en osannolik väg.

 

Att få kontakt på det sättet du beskriver betraktas som omöjligt; Utifrån det du har beskrivit.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har aldrig påstått att du ljuger.

 

 

 

Därför att du lyckas på en osannolik väg.

 

Att få kontakt på det sättet du beskriver betraktas som omöjligt; Utifrån det du har beskrivit.

 

Kallas query letters. Inte alls ovanligt. Vanligast för att försöka få en manager eller agent, men jag skickade ut det till alla, vilket i mitt fall visade sig vara en bra ide. Men det betyder ju inte att de kommer gilla själva manuset efter de verkligen har läst det.

Länk till kommentar
Share on other sites

GG!

Av nyfikenhet, vad heter du? Vad mer har du skrivit? osv osv

 

Det förblir hemligt. Hmm, inte skrivit något du borde ha hört talas om eller läst om du menar det, förutom det som finns här på "kolla mitt manus" tråden ;)

Men har inte lagt upp mina verk där på ett tag. Har folk i USA som ger mig comments numera faktiskt..

Länk till kommentar
Share on other sites

Det förblir hemligt. Hmm, inte skrivit något du borde ha hört talas om eller läst om du menar det, förutom det som finns här på "kolla mitt manus" tråden ;)

Men har inte lagt upp mina verk där på ett tag. Har folk i USA som ger mig comments numera faktiskt..

 

Awesome story dude.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det förblir hemligt. Hmm, inte skrivit något du borde ha hört talas om eller läst om du menar det, förutom det som finns här på "kolla mitt manus" tråden ;)

Men har inte lagt upp mina verk där på ett tag. Har folk i USA som ger mig comments numera faktiskt..

Vad är anledningen till att du vill vara anonym? Tvek på att det kommer att påverka dig negativt

 

 

Och vad i h*lvete menar du med det??

Det skriker troll om dig. Tror det är det som han pikar till

Länk till kommentar
Share on other sites

Vad är anledningen till att du vill vara anonym? Tvek på att det kommer att påverka dig negativt

 

Det skriker troll om dig. Tror det är det som han pikar till

 

 

Varför jag vill vara anonym? Varför skulle jag inte vilja vara det är frågan. Ser ingen anledning att ge ut mitt namn, än mindre efter att ni ändå då skulle smutskasta mig personligen mer än när jag förblir 'Ladiesman'.

 

Troll, visst. Det är sjukt att ni inte vill fråga mig om tips istället för att tro att jag ljuger. Eftersom det är detta jag förutsätter är allas mål i slutendan. Att nå Hollywood med sina manus?

Länk till kommentar
Share on other sites

Varför jag vill vara anonym? Varför skulle jag inte vilja vara det är frågan. Ser ingen anledning att ge ut mitt namn, än mindre efter att ni ändå då skulle smutskasta mig personligen mer än när jag förblir 'Ladiesman'.

 

Troll, visst. Det är sjukt att ni inte vill fråga mig om tips istället för att tro att jag ljuger. Eftersom det är detta jag förutsätter är allas mål i slutendan. Att nå Hollywood med sina manus?

Är det det du vill? Att vi ska se upp till dig? "Åh store Ladiesman, show us the path." Lite gräns på folks arrogans måste det väl ändå finnas. Vi är många som grattat dig- Tycker du borde vara nöjd.

Länk till kommentar
Share on other sites

Gratulerar till att du kan kanske få din film gjord! Men om du blir så förolämpad av oss på forumet, varför skapade du ens en tråd om din "framgång"? Gå och säg detta till dina vänner irl som kanske kommer att gratta dig. Bara för att du har chansen till att få din film gjord, betyder det inte ens att den kommer på bio (Eller ens DVD) så sluta låsas om att du är gud och kom ner tilll ytan igen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Gratulerar till att du kan kanske få din film gjord! Men om du blir så förolämpad av oss på forumet, varför skapade du ens en tråd om din "framgång"? Gå och säg detta till dina vänner irl som kanske kommer att gratta dig. Bara för att du har chansen till att få din film gjord, betyder det inte ens att den kommer på bio (Eller ens DVD) så sluta låsas om att du är gud och kom ner tilll ytan igen.

 

 

Verkligen inte det jag vill. Om ni läst mitt Första inägg i tråden ser ni att allt jag ville Göra var att fråga om någon visste om detta var ett stort steg. Men folk börjar misstro, varför vet jag inte. Varför starta en tråd där jag ödmjukt frågar om jag verkligen borde vara glad eller om det är något som flertalet medlemmar här på forumet lyckats med före mig och kunde berätta, om det inte ens vore sant. UPPENBARLIGEN så kom den svenska andan fram och och sade att 'nej, det går ju inte ens. Du är ett "troll"'. Så uppenbarligen behöver jag inte er hjälp utan NI behöver MIN. God jul.

 

Ps. Återigen uppskattar jag gratulationerna men igen är det inte det jag sökte.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är väl alltid möjligt att lyckas, men chansen är ganska liten, oftast. Om du har verkligen skrivit ett riktigt film manus, det är bra. Du är nog en av de få som har fått det läst av ett stort produktionsbolag då på voodoofilm. Om filmen blir gjord och blir stor så är det ett stort steg, men det kan alltid bli en flopp, men om Idén är bra så kan du gå långt. Jag säger lycka till på den svåra vägen till framgång!.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är väl alltid möjligt att lyckas, men chansen är ganska liten, oftast. Om du har verkligen skrivit ett riktigt film manus, det är bra. Du är nog en av de få som har fått det läst av ett stort produktionsbolag då på voodoofilm. Om filmen blir gjord och blir stor så är det ett stort steg, men det kan alltid bli en flopp, men om Idén är bra så kan du gå långt. Jag säger lycka till på den svåra vägen till framgång!.

 

Ett stort steg att filmen blir gjord? Jo det kan jag hålla med om. Skulle inte ens kalla det ett steg. Jag skulle kalla det att ha lyckats och det enda som finns kvar är att vinna en Oscar. Tror inte du vet ens hur svårt det är att få sitt manus gjort. Jag siktar främst på att få det sålt. Eller få en agent/manager. Eller åtmistone bli recognized. Då det är mitt första manus jag har skrivit är det ändå mycket att hoppas på men det verkar gå vägen. Vissa är intresserade av en ny ide jag skriver på till och med.

 

Och ja, det är väl inte så konstigt att ha skrivit ett 'riktigt' film manus.

 

Och ja, jag vet att chansen är väldigt liten, men jag tänker stort.

 

Tackar för lyckönskningarna

Länk till kommentar
Share on other sites

Trist stämning här på forumet!

 

Jag som ny här trodde att man höll en god ton och uppmuntrade varandra!?

 

Det är väl kul att nån får en positiv respons på ett manus eller en film? /Freddan

Hej,

Jag tycker.det är.trevlig stämning på forumet, men kommer en anonym kille och säger sig sålt ett manus till "hålywoood". Notera hur lite info man får av honom.

 

Jag vill verkligen tro dig och veta mer! Men när allt blir anonymt och du ger oss ingen info känns det konstigt

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej,

Jag tycker.det är.trevlig stämning på forumet, men kommer en anonym kille och säger sig sålt ett manus till "hålywoood". Notera hur lite info man får av honom.

 

Jag vill verkligen tro dig och veta mer! Men när allt blir anonymt och du ger oss ingen info känns det konstigt

 

Haha whaaat? Har aldrig sagt att jag sålt mitt manus? Jag har fått det läst?

 

Och vad är det för info du vill ha, bortsett från mitt tilltalsnamn?

Länk till kommentar
Share on other sites

Kallas query letters. Inte alls ovanligt. Vanligast för att försöka få en manager eller agent, men jag skickade ut det till alla, vilket i mitt fall visade sig vara en bra ide. Men det betyder ju inte att de kommer gilla själva manuset efter de verkligen har läst det.

 

Att få svar från produktionsbolag på ett query letter är ovanligt.

 

Det var väl det du ville veta, som svar på din första fråga som startade det hela?

Länk till kommentar
Share on other sites

Ett stort steg att filmen blir gjord? Jo det kan jag hålla med om. Skulle inte ens kalla det ett steg. Jag skulle kalla det att ha lyckats och det enda som finns kvar är att vinna en Oscar.

 

Uhm... Nja, lessen att ta ner dig på jorden där, men det är förhållandevis många som sålt ett manus, mycket färre som sålt två. Så slappna inte av och tro att allt går som på räls för att du sålt ett manus. Det är bara att fortsätta kämpa på.

 

Tror inte du vet ens hur svårt det är att få sitt manus gjort.

 

Och ja, det är väl inte så konstigt att ha skrivit ett 'riktigt' film manus.

 

Säger du inte emot dig själv där?

Länk till kommentar
Share on other sites

Uhm... Nja, lessen att ta ner dig på jorden där, men det är förhållandevis många som sålt ett manus, mycket färre som sålt två. Så slappna inte av och tro att allt går som på räls för att du sålt ett manus. Det är bara att fortsätta kämpa på.

 

 

 

 

 

Säger du inte emot dig själv där?

 

Nejdå, mår ju nästan bättre av att veta att det händer. Fast det visste jag ju. Tror som sagt inte att jag skulle vara Gud om jag hade fått sålt ett.

 

Och ja, hehe, det ser ut som om jag säger emot mig själv. Fast med 'gjort' menade jag 'producerat', inte skrivet. Och sen står jag fast vid det andra jag att det inte är en jätte stor grej att man har skrivit ett.

Länk till kommentar
Share on other sites

Trist stämning här på forumet!

 

Jag som ny här trodde att man höll en god ton och uppmuntrade varandra!?

 

Det är väl kul att nån får en positiv respons på ett manus eller en film? /Freddan

 

Håller med helt och hållet. Att det inte kan vara en ödmjuk och trevlig community, istället ska det vara arroganta kommentarer som alltid tror sig vara bättre än den andre. (Jag anspelar inte på dig Ladiesman, tycker det verkar kul om det är sant)

Däremot till alla andra, orka bry sig så oerhört? Svara enkelt på hans fråga istället om ni vet om någon mer som lyckats på det sättet och hur pass vanligt det är, vänta med de andra frågorna tills man får höra fortsättningen och uppdateringen från TS.

TS: Se till att få information hur det går så snabbt som möjligt så du kan berätta lite för oss.

Länk till kommentar
Share on other sites

Haha whaaat? Har aldrig sagt att jag sålt mitt manus? Jag har fått det läst?

 

Och vad är det för info du vill ha, bortsett från mitt tilltalsnamn?

Oj, måste ha blandat ihop trådar eller bara läst fel.

 

Men så du har skickat ett mail till en mängd bolag och sagt att du skrivit ett manus och du har fått 15 positiva svar där de sagt att de velat läsa manuset? Låter otroligt :D

Men tjata på dom och fråga ifall dom läst det än, för oavsett om dom gillar det eller inte så känns det som ett stort steg att bara ha fått något bolag att läsa ditt manus.

 

Jag är nyfiken på namnet precis av samma anledning som när man hör att en svensk ska spela i en amerikans film

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...