erreth Posted July 1, 2005 Posted July 1, 2005 ska se den.. men mest för att se Jessica Alba =P 0 Quote
Fred Posted July 1, 2005 Posted July 1, 2005 jepp!! 21.30 då sitter man klistrad i de mjuka röda stolarna!! 0 Quote
Usarpe89 Posted July 1, 2005 Posted July 1, 2005 själv såg jag kl 19:00 visningen, sjukt grym film:) 0 Quote
Nizze Posted July 1, 2005 Posted July 1, 2005 Såg den 18:00, svårt att säga vad jag tycker om den, ibland tänkte jag, "shit bästa jag sett på länge" och ibland så tänkte jaag "va fan?," Men jag landar nog på en stark 4 av 5 möjliga. 0 Quote
Usarpe89 Posted July 1, 2005 Posted July 1, 2005 Håller precis med dig, väger precis mellan 4 och 5:) 0 Quote
Clown Posted July 2, 2005 Posted July 2, 2005 Jag tyckte att filmen var grymt bra :D Jag och min kompis såg filmerna på olika visningar och när vi sedan pratade om filmen så sa han att en hel scen var i färg :S det tönkte inte jag på, var det så? 0 Quote
Usarpe89 Posted July 2, 2005 Posted July 2, 2005 Nae....mer änn vissa föremål eller karaktärer som var färgade var det inte...mysko 0 Quote
Usarpe89 Posted July 3, 2005 Posted July 3, 2005 Ingen mer som har nåt att säga eller tycka om den?:) 0 Quote
dreeze Posted July 4, 2005 Posted July 4, 2005 Jag gillade den. Den hade en härlig stil när man väl vant sig med serietidningsfysiken. Trevligt att den var långt ifrån moraliskt korrekt också :) Jag hade dock velat att de hade vävt ihop de olika historierna lite mer. Jag tyckte också att alla statiska kameravinklar inte var så lyckade alla gånger, men det var väl för att få det likt serietidningen (jag har inte läst den/dem)? 0 Quote
Usarpe89 Posted July 4, 2005 Posted July 4, 2005 Har inte heller läst nån av serierna men jag vet att alla tre delar i filmen är från varsin tidning, det är därför dom är så avskilda. Hur menar du med statiskakameravinklar? 0 Quote
Santafantasma Posted July 4, 2005 Posted July 4, 2005 dom använda ju serieboken som storyboard som dom var ju "tvungna" att ha dom vinklarna...=) glöm inte bort att Frank Miller regisserade...;) 0 Quote
Lasse_laser Posted July 4, 2005 Posted July 4, 2005 Håller med om att historien kunde ha vävts samman lite bättre. Men förutom det så var filmen helt dundrans bra! Svart humor, mycket blod, bra historia och svartvitt, man fastnade med en gång. En frisk fläkt bland dagens superhjältefärgfilmer. Sevärd helt enkelt. 0 Quote
Usarpe89 Posted July 4, 2005 Posted July 4, 2005 ******SPOILER VARNING****** Jo men det är ju ändå rätt coolt att dom höll så hårt på att följa serien, fans av tidningarna måste ju blivit överlyckliga. Håller även med om att det är bra att den inte är moraliskt korekt också. Som daredevil till exempel, när han äntligen får tag och övervinner den onda killen låter han honom leva för det är moraliskt korrekt. Marv sågar av benen och armarna på honom och låter hunden äta honom levande:) 0 Quote
Nizze Posted July 5, 2005 Posted July 5, 2005 JAg tyckte det var rätt kul att man inte störde sig på serieV.O., där dom berättar exakt vad dom ska gör eller vad de ser. 0 Quote
Usarpe89 Posted July 5, 2005 Posted July 5, 2005 Stördemig inte heller på det...Passar nog in i hela serietidnings stilen. 0 Quote
Clown Posted July 10, 2005 Posted July 10, 2005 [citat=Usarpe89]Nae....mer änn vissa föremål eller karaktärer som var färgade var det inte...mysko[/citat] Precis så tyckte jag :) 0 Quote
Usarpe89 Posted July 10, 2005 Posted July 10, 2005 tankat den (ska köpa den när den kommer ut så ni som är emot nerladdning hettsa inte upp er nu) och jag kolla...finns ingen hel sen i färg, det kan jag intyga:) 0 Quote
Jawo Posted July 10, 2005 Posted July 10, 2005 Blev lite besviken, fast det berodde på den grymt bra trailern. Gillar verkligen när bild och musik samverkar så det nästan blir som en musikvideo. Antog att filmen skulle vara på det sättet oxå. Men, men filmen var bra för det. Dom enda som inte gillat den är väll alla moral kärringar som inte tål blod och icke politiskt korrekta saker. 0 Quote
ymmit Posted July 10, 2005 Posted July 10, 2005 Va! är hela filmen svart vit? hehe iaf är de nån som vet var jag kan tanka hem den. Mitt dc lr Azureus funkar ej?? 0 Quote
John Posted July 11, 2005 Posted July 11, 2005 Grymmt bra var den tycker jag, däremot tycker inte jag som andra, jag tycker att om det finns något att störa sig på så är det V.O.. Störde mig inte hyper mycket, den får 4 1/2 tunnor med blod av mig i alla fall, av fem möjliga.. 0 Quote
Usarpe89 Posted July 11, 2005 Posted July 11, 2005 Är det nån mer änn jag som faktiskt GILLADE V.O'n? Jag tyckte gjorde karaktärerna grymmare och lite personligare på nåt sätt:) 0 Quote
_nemo_ Posted July 11, 2005 Author Posted July 11, 2005 Jag gillade också voice overn, MEN ibland kunde den bli lite väl övertydlig. Övrigt tyckte jag mest om delen om Marv och Goldie. 0 Quote
Clown Posted July 11, 2005 Posted July 11, 2005 [citat=_nemo_] Övrigt tyckte jag mest om delen om Marv och Goldie.[/citat] Det tyckte jag också, var på något sätt mest serietidningskänsla över den delen:) 0 Quote
John Posted July 11, 2005 Posted July 11, 2005 Jag gillade V.O-n, till viss del, den var skön och trogen serien, men det blev för mycket på sina ställen.. Saker som ja, funkar bättre på film än i en serie blev lite för "apelsin -TV" om man nu inte vet vad Apelsin tv betyder så är, det när man visar en Sak i bild typ en Apelsin och säger, jag såg en apelsin.... Övertydligt hellt enkelt. 0 Quote
dreeze Posted July 11, 2005 Posted July 11, 2005 V.O'en var häftiga. Problemet var som sagt att den ibland var onödig eller upprepade det bilden sa. De kunde kanske ha städat lite i V.O'n eller skrivit om delar av den, men det var ingenting som förstörde filmen direkt. 0 Quote
Recommended Posts