Jump to content

Recommended Posts

Posted

Såg den 18:00, svårt att säga vad jag tycker om den, ibland tänkte jag, "shit bästa jag sett på länge" och ibland så tänkte jaag "va fan?," Men jag landar nog på en stark 4 av 5 möjliga.

Posted

Jag tyckte att filmen var grymt bra :D Jag och min kompis såg filmerna på olika visningar och när vi sedan pratade om filmen så sa han att en hel scen var i färg :S det tönkte inte jag på, var det så?

Posted

Jag gillade den. Den hade en härlig stil när man väl vant sig med serietidningsfysiken. Trevligt att den var långt ifrån moraliskt korrekt också :)

Jag hade dock velat att de hade vävt ihop de olika historierna lite mer. Jag tyckte också att alla statiska kameravinklar inte var så lyckade alla gånger, men det var väl för att få det likt serietidningen (jag har inte läst den/dem)?

Posted

Har inte heller läst nån av serierna men jag vet att alla tre delar i filmen är från varsin tidning, det är därför dom är så avskilda. Hur menar du med statiskakameravinklar?

Posted

Håller med om att historien kunde ha vävts samman lite bättre.

Men förutom det så var filmen helt dundrans bra!

Svart humor, mycket blod, bra historia och svartvitt, man fastnade med en gång. En frisk fläkt bland dagens superhjältefärgfilmer.

Sevärd helt enkelt.

Posted

******SPOILER VARNING******

Jo men det är ju ändå rätt coolt att dom höll så hårt på att följa serien, fans av tidningarna måste ju blivit överlyckliga. Håller även med om att det är bra att den inte är moraliskt korekt också. Som daredevil till exempel, när han äntligen får tag och övervinner den onda killen låter han honom leva för det är moraliskt korrekt. Marv sågar av benen och armarna på honom och låter hunden äta honom levande:)

Posted

tankat den (ska köpa den när den kommer ut så ni som är emot nerladdning hettsa inte upp er nu) och jag kolla...finns ingen hel sen i färg, det kan jag intyga:)

Posted

Blev lite besviken, fast det berodde på den grymt bra trailern. Gillar verkligen när bild och musik samverkar så det nästan blir som en musikvideo.

Antog att filmen skulle vara på det sättet oxå. Men, men filmen var bra för det. Dom enda som inte gillat den är väll alla moral kärringar som inte tål blod och icke politiskt korrekta saker.

Posted

Grymmt bra var den tycker jag, däremot tycker inte jag som andra, jag tycker att om det finns något att störa sig på så är det V.O.. Störde mig inte hyper mycket, den får 4 1/2 tunnor med blod av mig i alla fall, av fem möjliga..

Posted

[citat=_nemo_]

Övrigt tyckte jag mest om delen om Marv och Goldie.[/citat]

Det tyckte jag också, var på något sätt mest serietidningskänsla över den delen:)

Posted

Jag gillade V.O-n, till viss del, den var skön och trogen serien, men det blev för mycket på sina ställen.. Saker som ja, funkar bättre på film än i en serie blev lite för "apelsin -TV" om man nu inte vet vad Apelsin tv betyder så är, det när man visar en Sak i bild typ en Apelsin och säger, jag såg en apelsin.... Övertydligt hellt enkelt.

Posted

V.O'en var häftiga. Problemet var som sagt att den ibland var onödig eller upprepade det bilden sa. De kunde kanske ha städat lite i V.O'n eller skrivit om delar av den, men det var ingenting som förstörde filmen direkt.