Gå till innehåll

Sin City


_nemo_

Recommended Posts

[citat=Pontus]2005 verkar bli ett bra filmår![/citat]

 

verkligen

 

Sin City

Kingdom Of Heaven

Old Boy

STARWARS EPISODE 3

The Ring 2

War of The Worlds

Narnia

Hitchhikers guide to The Galaxy

Batman Begins

KING KONG

 

o många fler.......

Länk till kommentar
Share on other sites

Uh alldeles för stor serienörd för sånt här.

jag kommer antagligen låta lite konstig nu men, jag tycker det är en delen del av en stor bullskit-kaka att säga att de verkar följa serien väldigt bra som jag läste så mycket av internet. Bara för att filmen är svartvit och serien är svartvit gör inte det till att det är speciellt lika. Min farmor är en kvinna men det gör henne inte till min mamma.

Vad jag inte finner i filmtrailern är det stora spelet med kontraster som serien erbjuder. Som Frank Miller bemästrar! Iförsig så är Miller visst en del av produktionen men vad jag hört så har den artistiska motormuskelknutten gått upp lite väl mycket i sig själv på de senare åren så tja jag är väldigt nyfiken på varför han stoppat färg i filmen iallafall.

 

Skådisarna är indeed intressanta inte att förneka och Marv ser riktigt bra ut med Rourke i smink, resten är iförsig inte så lika men sånt brukar duktiga regissörer få en att glömma rätt snabbt. Bästa är ändå att se att allas favorit i tortyr och kalla hjärtan ska spelas av ingen mindre än Elijah Wood. Alltid fantiserat om hur den scenen skulle se ut på film.

 

jag har det skeptiska ögat till det här, det är min förbannesle för en uppväxt med serietidningar :D

Länk till kommentar
Share on other sites

sw33t: Har du sett den "inofficiella trailern" som visades på Comic Con, och senare läckte ut på internet? Om inte, gör det! (Har ingen länk just nu). I den visar de sekvenser i filmen, samtidigt som de visar Millers teckningar. Grymt lika. Shot by shot nästan. Serien är ju använd som storyboards. Dialogen är lika. Mycket av den andra texten läses som v.o. Varför han har färg med i vissa sekvenser är ju självklart, då det är så i böckerna. Dock inte i sekvensen med Marv och Goldie, så där vet jag inte...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 månader senare...

Jag har längtat efter denna film ett bra tag nu, ända sen jag såg ett klipp från comic-con mässan förra året nån gång(??)

 

Den har ju haft premiär i USA redan, men vi får vänta med att se den här i Sverige ända tills Juni eller Juli har jag för mig.

 

Men den verkar hur bra som helst.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Filip]jag frestas till att ladda ner den, men jag vill ändå se denna på bio.. när kommer den??[/citat]

 

20 juli har jag nyss tagit reda på =( Nästan 4 månader senare än i staterna.....

Länk till kommentar
Share on other sites

Av det lilla jag har sett, (ett klipp från Jay Leno) är den farligt nära Sky Captain-(brist på)kvalitet.

 

Det verkar gå i vågor sånt här...

 

När ljudfilmen kom glömde alla hur man gjorde visuella filmer.

 

När färgfilmen kom var man så ivrig att göra stora mastodontfilmer som var stora och ofta visuellt tråkiga...

 

Nu, med det digitala kan man göra filmer med ett minimum av kulisser med grön fond och göra nästan allt i datorn... återigen känns det som att kvalitén blir lidande.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...