_nemo_ Posted December 21, 2004 Posted December 21, 2004 Kolla på de här, tar ett tag för den att ladda http://progressive.stream.aol.com/aol/us/moviefone/movies/2004/sincity_019736/sincity_trlr_01_dl.mov 0 Quote
Eiik Posted December 21, 2004 Posted December 21, 2004 viste att den skulle komma, men den ser Grym ut.. Då vet jag en till film jag ska se 2005... 0 Quote
Ronnie Posted December 21, 2004 Posted December 21, 2004 En av dem filmer jag mest ser framemot 2005. Ser iallafall ut som att de försökt hålla sig trogen serieförlagan. 0 Quote
_nemo_ Posted December 21, 2004 Author Posted December 21, 2004 Japp....ja tycker de ser väääldigt bra ut..... Kan bli riktigt bra, imponerande rollista för övrigt. 0 Quote
Pandan Posted December 23, 2004 Posted December 23, 2004 Wow, inga dåliga skådisar! Go Brucie! 0 Quote
Moiraine Posted December 23, 2004 Posted December 23, 2004 Håller med Pandan. Imponerande skådespelarlista. Ser mycket lovande ut tycker jag. 0 Quote
_nemo_ Posted December 25, 2004 Author Posted December 25, 2004 [citat=Pontus]2005 verkar bli ett bra filmår![/citat] verkligen Sin City Kingdom Of Heaven Old Boy STARWARS EPISODE 3 The Ring 2 War of The Worlds Narnia Hitchhikers guide to The Galaxy Batman Begins KING KONG o många fler....... 0 Quote
barnholdt Posted December 25, 2004 Posted December 25, 2004 en nygammal länk http://www.apple.com/trailers/miramax/sin_city.html som är lite snabbare att ladda från. 0 Quote
sw33t Posted December 28, 2004 Posted December 28, 2004 Uh alldeles för stor serienörd för sånt här. jag kommer antagligen låta lite konstig nu men, jag tycker det är en delen del av en stor bullskit-kaka att säga att de verkar följa serien väldigt bra som jag läste så mycket av internet. Bara för att filmen är svartvit och serien är svartvit gör inte det till att det är speciellt lika. Min farmor är en kvinna men det gör henne inte till min mamma. Vad jag inte finner i filmtrailern är det stora spelet med kontraster som serien erbjuder. Som Frank Miller bemästrar! Iförsig så är Miller visst en del av produktionen men vad jag hört så har den artistiska motormuskelknutten gått upp lite väl mycket i sig själv på de senare åren så tja jag är väldigt nyfiken på varför han stoppat färg i filmen iallafall. Skådisarna är indeed intressanta inte att förneka och Marv ser riktigt bra ut med Rourke i smink, resten är iförsig inte så lika men sånt brukar duktiga regissörer få en att glömma rätt snabbt. Bästa är ändå att se att allas favorit i tortyr och kalla hjärtan ska spelas av ingen mindre än Elijah Wood. Alltid fantiserat om hur den scenen skulle se ut på film. jag har det skeptiska ögat till det här, det är min förbannesle för en uppväxt med serietidningar :D 0 Quote
The Swede Posted January 1, 2005 Posted January 1, 2005 sw33t: Har du sett den "inofficiella trailern" som visades på Comic Con, och senare läckte ut på internet? Om inte, gör det! (Har ingen länk just nu). I den visar de sekvenser i filmen, samtidigt som de visar Millers teckningar. Grymt lika. Shot by shot nästan. Serien är ju använd som storyboards. Dialogen är lika. Mycket av den andra texten läses som v.o. Varför han har färg med i vissa sekvenser är ju självklart, då det är så i böckerna. Dock inte i sekvensen med Marv och Goldie, så där vet jag inte... 0 Quote
Filip Posted April 5, 2005 Posted April 5, 2005 E det nån som sett denna rullen ännu? Jag är sugen på att se den, vill gärna höra nåt om den dårå. Den har fått himla bra kritik på bla imdb och verkar helt grym 0 Quote
_nemo_ Posted April 5, 2005 Author Posted April 5, 2005 Jag har längtat efter denna film ett bra tag nu, ända sen jag såg ett klipp från comic-con mässan förra året nån gång(??) Den har ju haft premiär i USA redan, men vi får vänta med att se den här i Sverige ända tills Juni eller Juli har jag för mig. Men den verkar hur bra som helst. 0 Quote
Filip Posted April 5, 2005 Posted April 5, 2005 jag frestas till att ladda ner den, men jag vill ändå se denna på bio.. när kommer den?? 0 Quote
_nemo_ Posted April 5, 2005 Author Posted April 5, 2005 [citat=Filip]jag frestas till att ladda ner den, men jag vill ändå se denna på bio.. när kommer den??[/citat] 20 juli har jag nyss tagit reda på =( Nästan 4 månader senare än i staterna..... 0 Quote
Hane Posted April 5, 2005 Posted April 5, 2005 Bland annat här: http://www.imdb.com/title/tt0401792/trailers finns lite trailers om någon har missat.. 0 Quote
_nemo_ Posted April 5, 2005 Author Posted April 5, 2005 Om ni vill se trailers och dylikt så kolla in hemsidan istället. http://www.SinCitythemovie.com 0 Quote
ragnjj Posted April 5, 2005 Posted April 5, 2005 Har sett ett par klipp och tycker inte det verkar som någon toppenrulle. 0 Quote
Hane Posted April 5, 2005 Posted April 5, 2005 Haha!! Var det inte "Rory" från "Gilmore Girls" som jag skymtade på trailer #2 från hemsidan?? Va i hela fridens namn gör hon där?? 0 Quote
Santafantasma Posted April 5, 2005 Posted April 5, 2005 jorå, he va hon...=) lite mer annorlunda från gilmore girls...hehe 0 Quote
Filip Posted April 5, 2005 Posted April 5, 2005 20 Juli!? Sjukt.... Inte konstigt att filmbranschen har problem med nedladdning... 0 Quote
jmalmsten Posted April 6, 2005 Posted April 6, 2005 Av det lilla jag har sett, (ett klipp från Jay Leno) är den farligt nära Sky Captain-(brist på)kvalitet. Det verkar gå i vågor sånt här... När ljudfilmen kom glömde alla hur man gjorde visuella filmer. När färgfilmen kom var man så ivrig att göra stora mastodontfilmer som var stora och ofta visuellt tråkiga... Nu, med det digitala kan man göra filmer med ett minimum av kulisser med grön fond och göra nästan allt i datorn... återigen känns det som att kvalitén blir lidande. 0 Quote
Recommended Posts