Gå till innehåll

The Woods - scariest thing on the internet


Kilo

Recommended Posts

Titel: The Woods

 

Format: Kortfilm, 8minuter lång.

 

Genre: Skräck.

 

Handling: Tre kompisar sticker ut för en fisketrip. De var inte beredda på vad som väntade på dem i skogen.

 

 

Tittare säger om filmen: "Bättre än Predator!" - Ole, 24år.

 

 

Utförlig teknisk fakta i description på vimeo.

Enjoy!

 

 

Länk till kommentar
Share on other sites

även om ni bara va amatörer osv. Så till nästa gång, försök att regissera dina skådisar. Få dem att förstå vad det är de ska förmedla. Nu föll det mkt på det usla skådespeleriet, speciellt martin va rätt kass. Den som va kvar till sist va nog den bästa. Men överlag, så har jag själv märkt att man kan få ut bra mkt mer, även om man tycker skådisen är superkass, så kan man, om man jobbar lite med det, få ut så den bara bli dålig.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack igen för all feedback!

Vi har redan börjat planera för nästa projekt som kommer bli 10gånger bättre, minst! :e

 

 

 

Lite bakgrundsfakta.

 

Tisdag kväll (17nov) satte jag (Martin) och Daniel (regissör) oss ner och började brainstorm:a en filmide. Vi spelade in lördag och söndag (21 o 22nov), enda tiden vi hade. Som ni vet är det ljust typ fem timmar om dagen just nu, så det var enorm tidspress.

 

Sen gjorde vi allt efterarbete med klippning, ljudpåläggning och färgkorrigering i ungefär två veckor efter. Allt skådespeleri var ren improvisation, det vi planerat var en enkel story med en tydligt början och slut.

 

 

Vi har båda lärt oss enormt mycket genom att göra detta och få feedback och nu kommer det bara bli bättre, fram för allt för-arbetet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Måste säga att det jag tyckte var lite "jobbigt" var att den "läskiga" musiken började ganska direkt i filmen. I och för sig så visste vi ju att det skulle vara skräck, men den musiken skulle kanske kunnat börja när man fick se "monstrets" syn första gången? Eller strax innan...

 

Det är bara vad jag tycker som sagt :) Kändes lite konstigt bara :o

Länk till kommentar
Share on other sites

Kritik kombinerat med Tips till den som spelar "Martin".

 

Titta aldrig in i kameran.

Gör rolltolkning.

Analysera situationen och visa rätt känslor.

 

Jag skulle rekommendera en dramapedagog för dig om du vill fortsätta spela i filmer. Som sagt var detta mest improviserat men din rolltolkning samt ditt agerande är fortfarande mycket stelt och nästan skrattretande. Så fort du sa något så försvann allvaret i filmen. Martin karaktären sänkte filmen något så enormt.

 

Ta inte detta för hårt nu, även regissören borde ta åt sig åt denna kritik.

 

För övrigt var det riktigt snygga bilder! Fan vad D7 värkar vara härlig.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...
  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...