Raw Postad 7 mars 2009 Postad 7 mars 2009 http://www.apple.com/trailers/paramount/startrek/ En film med specialeffekter utan dess like, spänningen stiger, allt sprängs i luften å musiken bygger upp och allt är jätteseriöst ända till man ser Zachary Quinto i jättetöntig frisyr occh deras megatöntiga dräkter:O Asså jag får inte ihop blandningen med otroligt välgjord action och sådan otroligt dåliga kläder och frisyrer. Asså jag vet att det det som är grejen...allt det handlar om startrek där man ser ut så...men kunde dom inte gjort det lite coolare;) Post a reply å säg vad ni tycker om den?:D 0 Citera
StenR Postad 7 mars 2009 Postad 7 mars 2009 Om du tror att det sitter i kläderna så... De flörtar lite med gamla ST-TOS men det kan ju ändras till nästa film eller en ev teve-serie. Coolt är det iaf... 0 Citera
daarco Postad 7 mars 2009 Postad 7 mars 2009 Jag hatar Star Treck. Men frisyrena och kläderna är helt trogna med de första avsnitten av original serien. Så det är anledning. Star Wars rules! 0 Citera
MovieMaker Postad 7 mars 2009 Postad 7 mars 2009 Star Wars rules! Jag ber om ursäkt för att jag inte helt håller trådämnet (förutom de att jag nu säger att Star Treck borde ha gått i graven years ago) men jag måste bara säga de: Av alla rymdserier/filmer så är de varken Star Treck eller Wars som kommer i topp, knappt ens nära. STARGATE 4-ever! 0 Citera
_nemo_ Postad 7 mars 2009 Postad 7 mars 2009 Har aldrig varit något speciellt fan av Star Trek, men jag måste säga att den här trailern åtminstone övertygar mig att gå och se den på bio. Ser ju hur maffigt ut som helst! 0 Citera
Norbert Postad 8 mars 2009 Postad 8 mars 2009 Det är nästan lite kaxigt att de har behållt de töntiga kostymerna. Är det bara jag eller är musiken väldigt lik den i nya Batmanfilmerna? Man får känslan av att de gör en Batman Begins... tar nåt lite halvfånigt och gör nåt lite halvseriöst av det. Av alla rymdserier/filmer så är de varken Star Treck eller Wars som kommer i topp, knappt ens nära. STARGATE 4-ever!+1 på den. Ursäktar mig också för off topic, men det är synd att det inte verkar bli några uppföljare på orginalfilmen. Skulle vara kul att se något sånt här seriöst göras av den. Har aldrig varit något speciellt fan av Star Trek, men jag måste säga att den här trailern åtminstone övertygar mig att gå och se den på bio. Ser ju hur maffigt ut som helst!+1 på den också. 0 Citera
Sommarkatze Postad 8 mars 2009 Postad 8 mars 2009 Jag ber om ursäkt för att jag inte helt håller trådämnet (förutom de att jag nu säger att Star Treck borde ha gått i graven years ago) men jag måste bara säga de: Av alla rymdserier/filmer så är de varken Star Treck eller Wars som kommer i topp, knappt ens nära. STARGATE 4-ever! Hell no, Japanska rymdoperor ftw! :P ( Cooooooooooobra Samt hmm, Kanske coolt på den nostalgiska biten men annars nääh. Gamla trogna fans som vart med i början blir nog glada. Dem får dock inga nya av det här tror jag :P 0 Citera
cladam Postad 9 mars 2009 Postad 9 mars 2009 Star Trek filmen kommer bli så sjukt underbar, tänk er för innan ni säger mer om detta för ni kommer få äta upp alltihop om ett par månader! ;) Men seriöst så tror jag som en gammal Star Trek nörd att filmen kommer ge hela changern ett behövligt uppsving. Samtliga S.T. filmer innan har ju bara vart bajs men serierna däremot fångade redan mitt hjärta i mitten av åttiotalet. Håller tummarna för en ny serie som förhoppnigsvis är snäppen bättre än Enterprise som min mening var den sämre av serierna kommer se dagens ljus inom en snar framtid. 0 Citera
Mats Findell Postad 10 mars 2009 Postad 10 mars 2009 Månbas Alfa var min favorit som barn i rymdgenren. Förmodligen skulle jag tycka att den serien är jättetöntig idag. På 70-talet var det alla ungars favoritserie. Startrek har jag aldrig tagit mig tid att titta på. Starwarsfilmerna har jag sett men aldrig riktigt fallit för dom trots att dom är ganska "mysiga". Mats Findell Grängesberg 0 Citera
Andreas Sjoeberg Postad 10 mars 2009 Postad 10 mars 2009 Jag hade StarGate som favorit ett längre tag, men nu har jag helt gått över till Battlestar Galactica. Vad är den största skillnaden mellan serierna? StarGate är ganska oseriös i den mån att alla alltid överlever, spänningen försvinner i o m den biten, dock är den väldigt underhållande tack vare de olika karaktärerna. Speciellt Dr McKay. I battlestar Galactica, där blandas död, kärlek och sex på ett väldigt intressant sätt. Den tar upp frågor som är helt upp mot väggen märkliga. Det är en science fiction serie, men mer inriktad på drama. Ett riktigt bra framtidsdrama helt enkelt. Rekommenderas. 0 Citera
cladam Postad 10 mars 2009 Postad 10 mars 2009 Aha låter intresant, beställde genast ett gäng säsonger av Battlestar som jag faktiskt inte alls sett nåt av. Har sett ett fåtal episoder av Stargate som alla tycks vara i extas över men jag fann dem bara pinsamma, troligtvis bara för jag inte "kommit in" i serien ordentligt. Ska ge dom en chans framöver när tiden räcker till, det handlar ju som sagt om ett par timmar... Annars är ju de första säsongerna av Babylon 5 äckligt bra för att inte tala om Firefly som nog är det skönaste som hamnat på en dvdbox. 0 Citera
_nemo_ Postad 2 maj 2009 Postad 2 maj 2009 Jag har alldeles nyligen blivit ett fan av Star Trek. Kör just nu ett marathon med alla filmerna på filmstar: http://www.filmstar.se/sv/143169/recensioner/2009-05-01/star-trek-a-thon-del-8-first-contact/ Såg den senaste i tisdags (recensionen dyker upp på måndag, efter att jag är klar med nian och tian) och den är grym. Riktigt bra. 0 Citera
StenR Postad 2 maj 2009 Postad 2 maj 2009 Såg den senaste i tisdags (recensionen dyker upp på måndag, efter att jag är klar med nian och tian) och den är grym. Riktigt bra. Jag hoppas att du går på bio och betalar för nöjet sen. 0 Citera
_nemo_ Postad 3 maj 2009 Postad 3 maj 2009 Jag hoppas att du går på bio och betalar för nöjet sen. Tja, jag har ju redan sett den på bio nu så. (Pressvisning) 0 Citera
Fredrik Blom Postad 4 maj 2009 Postad 4 maj 2009 Månbas Alfa var min favorit som barn i rymdgenren. Förmodligen skulle jag tycka att den serien är jättetöntig idag. På 70-talet var det alla ungars favoritserie. Månbas Alpha var min favorit som liten också, mycket coolare än Star Trek tyckte jag då. Tyvärr har den inte åldrats med värdighet - brukar kolla till den då och då på TV4 Science Fiction, men orkar inte speciellt länge :( Annars är det Battlestar Galactica som gäller i SciFi-serieväg. Gillade redan de gamla filmerna (som var piloter till TV-serie i USA på 70- och 80-talet), men den nya serien har verkligen tagit kärnan i konceptet och gjort det till en bra serie. Den kan bli lite flummig och seg ibland, men på det stora hela så älskar jag storyn och mytologin. Stargate trodde jag skulle bygga på Fredrik Pohls roman-svit, men där fick man fikon, även om jag tyckte filmen var okay så hade jag förväntat mig mycket mer, och aldrig brytt mig om fortsättningen. Däremot har jag aldrig riktigt fastnat för Star Trek, vare sig TV-serierna (med undantag för Voyager som jag av någon anledning följde ett tag, förmodligen mest för musikens skull), men jag gillar trailern för den nya filmen och har gott hopp om filmen också. Det kommer att visa sig när jag lyckas se den... /Rico 0 Citera
_nemo_ Postad 4 maj 2009 Postad 4 maj 2009 Min spoilerfria recension av den senaste filmen: http://www.filmstar.se/sv/143238/recensioner/2009-05-02/star-trek-a-thon-del-11-star-trek/ 0 Citera
Tomtebo Postad 12 maj 2009 Postad 12 maj 2009 Har aldrig gillat star trek speciellt mycket men denna film vill jag verkligen se. Något sjukt sug av att få se lite coola rymdstrider så jag måste palla mig iväg och se den.... Dam you JJ! 0 Citera
Nyaz Postad 13 maj 2009 Postad 13 maj 2009 Hm, jag har sett totalt 3 avsnitt Star Trek i hela mitt liv, men jag kan gärna tänka mig att se den här filmen. För övrigt spelar Zachary Quinto den coolaste antihjälten någonsin (Sylar - Heroes) trots sina buskiga ögonbryn. ...eller förresten, Sarah Kerrigan är också den coolaste antihjälten. Skit! Beslutsångest. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.