Jump to content

Reklamfilm - Crazy Pictures

Danell

Recommended Posts

Jag tycker den var snygg och den fångade mitt intresse. Har nästan inget stort/övergripande

som förstör allting att anmärka :). Kommer ihåg hur det var att välja gymnasium, om någon

hade visat mig detta hade jag definitivt kollat in skolan!

good work!

Mycket bra och snygg film... men jag har några detaljer som jag upplever drar ner filmen lite.

• Kranåkningen i första bilden känns svajig på slutet.
  • Kameraåkningen till redigeringsrummet känns för lång till payoff
  • Vibrerande högtalare passande inte in i musiken - öga och öra synkade inte liksom.

Sen är det lite vad gäller skådespelarregi som jag inte gillar. Han som spelar regissör i filmen ser lite självgod ut. Sen tycker jag att det känns som om bara tjejen som ska sjunga som ser ut att ha riktigt kul. De andra ser lite pretto och stressade ut. Vad är ert budskap mer än att det är koolt på skolan?

Det är det jag skulle ha velat förbättra om jag hade beställt filmen av er. Men det är som sagt mina åsikter och är er kund nöjd så räcker detta mer än väl.

Bra gjort. Tycker mig se att viss inspiration kommer från Vattenkrafts BIO-reklam (ljuset som åker omkring) både i ljud och i bildspråk.

Jag ser det som en komplimang. ;) Tack.

Det är ruskigt snyggt.

Vad använde ni för att göra alla dessa lena rörelser? Är det steadycam, Jib eller? Tänkte nämligen köpa nåt sånt "verktyg" hehe :D

ja det är ju olika saker för varje tagning. Det vi använder mest är en jibb och en M-rail från Munthe här på voodoo. Sen använder vi även saker som en "mini skater"-dolly (http://www.youtube.com/watch?v=L1Dbk6Eh8VU, som för övrigt är en riktigt kul leksak som tyvärr inte riktigt får briljera i denna film) eller bara ett vanligt bord med hjul på benen. Man behöver ju självklart inte all denna utrustning för att kunna göra liknande saker, utan bara man är uppfinningsrik så kan man lösa det mesta. (Som ett bord med hjul t.ex, funkade skitbra!

Mycket bra och snygg film... men jag har några detaljer som jag upplever drar ner filmen lite.

• Kranåkningen i första bilden känns svajig på slutet.
  • Kameraåkningen till redigeringsrummet känns för lång till payoff
  • Vibrerande högtalare passande inte in i musiken - öga och öra synkade inte liksom.

Sen är det lite vad gäller skådespelarregi som jag inte gillar. Han som spelar regissör i filmen ser lite självgod ut. Sen tycker jag att det känns som om bara tjejen som ska sjunga som ser ut att ha riktigt kul. De andra ser lite pretto och stressade ut. Vad är ert budskap mer än att det är koolt på skolan?

Det är det jag skulle ha velat förbättra om jag hade beställt filmen av er. Men det är som sagt mina åsikter och är er kund nöjd så räcker detta mer än väl.

Bra feedback där!

Ang. kameraåkningen i korridoren är ju det ett av filmens problem, och det är den vanligaste kommentaren. Det var en idé som inte riktigt höll hela vägen. Det vi gjorde för att försöka rädda den något var att panorera ut alla ljud så som att det pågår massa saker i alla rum vi åker förbi. Så den funkar i alla fall lite bättre med bra ljud.

Skådespelarna... ja det jag kan säga är att det inte är skådespelare utan elever på skolan. Alltid svårt när man får ta folk och hoppas på det bästa, men jag tycker de funkar bra. Det kunde ha varit mycket värre.

Budskapet... det är en cool skola du får vara kreativ på... vill du veta mer får du kolla in på deras hemsida. Den ska alltså bara uppmärksamhetsväckande alltså. Filmen visas på deras sida, mässor och öppet hus, så det är liksom onödigt att klämma in massa info i filmen. Vi koncentrerade oss på själva känslan istället.

För övrigt. tack för alla fina ord! Det uppmuntrar enormt!

Budskap behöver inte vara info - utan jag menar är det en känsla mer än att det är koolt att gå där. Skulle jag vara köpare skulle jag vilja att det såg mer roligt ut att gå på skolan samtidigt som koolt. Men som sagt mycket bra film. Mina åsikter handlar om detaljer.

Men det var ju Simon Öster som dansade! : ) Nice Film!

Yess, visst är det det! Den stackaren, vi filmade non-stop i 5 timmar för de scenerna, eftersom vi inte visste vad vi ville ha. Det finns en längre version med 2minuter dans typ. Killen svimmade efteråt. :P

Du har inte lust att skicka själva filen? Sitter nämligen på världens segaste uppkoppling och får bara se massa stillbilder hacka mellan varandra när jag klickar på länken..

går du själv på gymnasiet förresten?

Tyvärr inte, du får nog testa på en annan dator. Det är ju bara en mindre flash-fil, så det behövs inte mycket dator för att se den. Och nej, jag går inte på gymnasiet, men har gjort det.

Budskap behöver inte vara info - utan jag menar är det en känsla mer än att det är koolt att gå där. Skulle jag vara köpare skulle jag vilja att det såg mer roligt ut att gå på skolan samtidigt som koolt. Men som sagt mycket bra film. Mina åsikter handlar om detaljer.

Okej jag fattar. Budskapet vi ville få ut var egentligen kort o gott en bra känsla. Direktiven vi fick var "skitig New York" och sen tolkade vi det som vi gjorde. Vi ville ha något som stack ut, var rätt filmiskt, kändes inspirerande och kreativt. Skolans slogan är även "Där drömmar blir verklighet" Så det finns också med i baktanken. Vi valde att inte sätta in den texten för att inte skriva tittarna på näsan.

...igen, tack för de fina orden!

ja det är ju olika saker för varje tagning. Det vi använder mest är en jibb och en M-rail från Munthe här på voodoo. Sen använder vi även saker som en "mini skater"-dolly (http://www.youtube.com/watch?v=L1Dbk6Eh8VU, som för övrigt är en riktigt kul leksak som tyvärr inte riktigt får briljera i denna film) eller bara ett vanligt bord med hjul på benen. Man behöver ju självklart inte all denna utrustning för att kunna göra liknande saker, utan bara man är uppfinningsrik så kan man lösa det mesta. (Som ett bord med hjul t.ex, funkade skitbra!

Schyst, tackar för svaret :D

Sjukt grymt :D

Ja ni har verkligen växt dom senaste åren kan man ju säga!

Hah kommer å tänka på "James Bonde" :)

Haha. james Bonde, ja det var ett tag sedan. :) Världen kommer få vila ett tag till, ända till den stora dagen då james Bonde 3 går upp världen över. ;)

Tja, riktigt snyggt jobbat!.. 2 frågor, dock i fel tråd.. Hur går man övergången i dörren, och hur hoppar man från ett rum till ett annat, som ner till killen som dansade..?

Tagningen då vi åker genom dörren är gjord i två tagningar. En då vi åker enda fram till dörrens springa och en då vi har dörren öppen till rummet (som faktiskt är ett annat rum) och åker in med kameran genom dörröppningen. Sedan lappar jag ihop dem två tagningarna i After Effects med hjälp av att göra en stillbild av dörren när vi är hyffsat nära och fortsätta åkningen in genom dörren med en virtuell kamera. Ungefär så...

Egentligen är andra tagningen gjord på samma teknik. Två tagningar, sen försöker man matcha kamerahastigheten genom att först stabilisera dem båda och sedan återskapa dem med en virtuell kamera i After Effects. Egentligen är jag inte så nöjd med den då vi åker genom väggen och genom golvet när det bara är svart mellan. Hade vi filmat det mer ordentligt på plats hade det varit enklare, men det funkar.

• 2 weeks later...
Tagningen då vi åker genom dörren är gjord i två tagningar. En då vi åker enda fram till dörrens springa och en då vi har dörren öppen till rummet (som faktiskt är ett annat rum) och åker in med kameran genom dörröppningen. Sedan lappar jag ihop dem två tagningarna i After Effects med hjälp av att göra en stillbild av dörren när vi är hyffsat nära och fortsätta åkningen in genom dörren med en virtuell kamera. Ungefär så...

Nu ska vi leka med After Effects

God jul