Gå till innehåll

Jamaican Jerry - How To Make A Hit - 03:37


Nicke_92

Recommended Posts

Jamaican Jerry är animerad för första gången och här drömmer han om att vara med i en stor musiktävling.

Låten har även (utan ambitioner) skickats in till en liknande tävling, vilken lämnar vi åt er fantasi... ;) kvaliten är inte underbar men men...

 

Utrustning och program: Macromedia Flash 8,

Sony Vegas 6.0, Blender 3D

Sony-dcr-hc46e (kamera) Casio keyboard

(V_IEES vet mer om keyboardet än jag eftersom det är hans...)

 

Format:Flash(youtube)

 

Längd: 03:37

 

http://img237.imageshack.us/img237/1056/vlcsnap7849738ug9.th.pnghttp://img186.imageshack.us/img186/2216/vlcsnap7848947sk9.th.pnghttp://img329.imageshack.us/img329/5053/vlcsnap7849234ux9.th.pnghttp://img185.imageshack.us/img185/4615/vlcsnap7849335dw2.th.pnghttp://img147.imageshack.us/img147/410/vlcsnap7849581yz6.th.png

 

 

 

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Vad fan är allas problem? Nicke har kommenterat nästan alla filmer som lagts upp under hans tid. Klart han vill att någon kommenterar hans. Visst han spammade lite. Men man behöver inte dissa honom för det. Och jmalmstens uttalande var ju allt annat än moget...

 

Nu till kritiken:)

 

JAg gillade inte riktigt filmen. Den var ganska snyggt gjord men saknade story. Jag tycker det görs alldeles för lite animationer med en riktigt bra story. Det är drygt att göra en animation så lika bra att göra det bra ;)

 

Gillade inte det surrandet ljudet i bakgrunden på rösten. Låter exakt som om någon sjungit i en datormick. Annars var det bra antar jag :D Hoppas du gör fler animationer med mer handling. Jag ska själv göra några.

Länk till kommentar
Share on other sites

Problemet enligt mig är att varje tråd Nicke spammar i så låter det som han vet allt hur man filmar, gör manus etc etc. Men sen ser man ju dessa filmer så vet man ju hur "bra" nicke är. Smått jobbigt. Nu kanske Nicke kommer svara detta inlägg med att du ger konstriuktiv kritik, men jag kan tänka mig att det är sjukt frusterad att få kritik av personen som inte heller gör helt perfekta filmer.

( jag påstår inte att jag är bättre eller sämre då filmer jag har gjort ligger inlåsta i valv och existerar bara i få kopior)

 

Här har du; den va skitdålig, såg 3 sek sen stängde jag av den.- vad var det som va dåligt då? Allt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Problemet enligt mig är att varje tråd Nicke spammar i så låter det som han vet allt hur man filmar, gör manus etc etc. Men sen ser man ju dessa filmer så vet man ju hur "bra" nicke är. Smått jobbigt. Nu kanske Nicke kommer svara detta inlägg med att du ger konstriuktiv kritik, men jag kan tänka mig att det är sjukt frusterad att få kritik av personen som inte heller gör helt perfekta filmer.

( jag påstår inte att jag är bättre eller sämre då filmer jag har gjort ligger inlåsta i valv och existerar bara i få kopior)

 

Här har du; den va skitdålig, såg 3 sek sen stängde jag av den.- vad var det som va dåligt då? Allt.

Vad sur man kan vara då, jag vet inte alls så mycket om film som du verkar tro att jag tror att jag vet (fint formulerat men men...) du kan mycket väl vara bättre än mig, sluta vara så taggig för fan! peace!

 

//Nicke

Länk till kommentar
Share on other sites

Vad fan är allas problem? Nicke har kommenterat nästan alla filmer som lagts upp under hans tid. Klart han vill att någon kommenterar hans. Visst han spammade lite. Men man behöver inte dissa honom för det. Och jmalmstens uttalande var ju allt annat än moget...

 

Nu till kritiken:)

 

JAg gillade inte riktigt filmen. Den var ganska snyggt gjord men saknade story. Jag tycker det görs alldeles för lite animationer med en riktigt bra story. Det är drygt att göra en animation så lika bra att göra det bra ;)

 

Gillade inte det surrandet ljudet i bakgrunden på rösten. Låter exakt som om någon sjungit i en datormick. Annars var det bra antar jag :D Hoppas du gör fler animationer med mer handling. Jag ska själv göra några.

 

Tack så innerligt mycket :) äntligen någon som är lite trevlig! tack för att du försvarade mig.

vad gäller handlingen har du helt rätt, det var bara det att jag var lite för lat för att göra mer handling än så, jobbade 5 timmar i rad tror jag, och då var bilderna klara.

vad gäller micken är det min kameras mick i brist på annat, surrandet är nog från den tveksamma mixningen eller kanske bandspelaren i kameran som surrar.

Återigen tack!

Länk till kommentar
Share on other sites

Ett tips:

Lägg inte upp något som du har gjort på bara 5 timmar. De hade vart en sak om du hade gjort en effekt på 5-10 sekunder, men ett klipp över 3 min ?!

Det känns bara hafsigt gjord utan nån energi bakom det, rent latmans projekt (typiskt tonårs grej). Folk på detta forumet vill ha högre standard på filmerna där någon har lagt ner mer själ i sitt skapande. Därför känner nog flera, precis som jag, att denna film inte hör hit och därför uteblir kommentarerna också för man känner inte att detta är något seriöst.

 

Lägg ner minst en vecka på sånt här projekt så att man ser att du har jobbat med det, så kanske du får kommentarer som du gärna vill ha. Som sagt, lägg inte upp något som är så oseriöst som detta igen, det kan bli att du kan få negativa svar på grejer sen som är bra bara för att de du och de förknippas med dåliga saker. Tänk på det !

Länk till kommentar
Share on other sites

Ett tips:

Lägg inte upp något som du har gjort på bara 5 timmar. De hade vart en sak om du hade gjort en effekt på 5-10 sekunder, men ett klipp över 3 min ?!

Det känns bara hafsigt gjord utan nån energi bakom det, rent latmans projekt (typiskt tonårs grej). Folk på detta forumet vill ha högre standard på filmerna där någon har lagt ner mer själ i sitt skapande. Därför känner nog flera, precis som jag, att denna film inte hör hit och därför uteblir kommentarerna också för man känner inte att detta är något seriöst.

 

Lägg ner minst en vecka på sånt här projekt så att man ser att du har jobbat med det, så kanske du får kommentarer som du gärna vill ha. Som sagt, lägg inte upp något som är så oseriöst som detta igen, det kan bli att du kan få negativa svar på grejer sen som är bra bara för att de du och de förknippas med dåliga saker. Tänk på det !

 

Hej och tack för kommentaren! Jag skulle bara vilja säga (utan att försöka försvara mig)

Att animationen var det som tog 5 timmar, själva grunderna tog runt 3 timmar, låten ligger V_IEES till stor del bakom men med allt jobb vi haft med den tog det nog ytterligare 5 timmar. själva oanimerade klippen tog väl sisådär en halvtimme. Att planera inför filmen tog nog runt 1 timme. Ihopklippning av filmen ytterligare 2 timmar och så ihopklippning av låten låg nog på runt 2 timmar. Bakgrundsanimationen tog ca 1 ½ timme + att animationsdelen som är gjord i blender tog runt 2 timmar. Så i helhet tog det betydligt mer, men jag förstår vad du menar och du har en poäng. Jag var nog bara tillräckligt driven för att orka lägga ner så mycket tid på själva animationen, jag ville få det gjort. Tack igen för kritiken. P.s alla som ser filmen borde lyssna noga på texten, eftersom den är en av de viktigaste sakerna i filmen, och det är däri skämten finns. Kul med kommentarer :)

 

//Nicke

Länk till kommentar
Share on other sites

Nicke_92>> Ok. Så här. Filmen tilltalar mig inte ett dugg, humorn är inte ens i närheten av min, osv. Därför väljer jag att inte klämma ur mig nån skitnödig kritik. Det är helt enkelt för långt ifrån nåt som jag gillar för att jag ska orka. Hence, därför skiter jag (normalt) att kritisera nåt. Inte ens på filmer jag tycker är hyggliga egentligen. Dom enda jag skrivit nåt på är såna som jag tyckt varit riktigt grymma.

 

Men häng inte läpp för det Nicke_92. Tror helt enkelt att det är vår åldersskillnad osv som gör att jag inte kan ta till mig något av er film. Den ger mig inget, mer än påminner mig om hur lättroad jag själv var när jag var yngre (även om jag nog inte hade sådär kass humor. ;)). Därmed inte sagt att ni inte lagt ner tid och energi på den, det tror jag ni gjort. Jag tror även att ni tycker den är skojig och så, och att även andra gillar det. Så istället för att pissa på din parad så låter jag (i vanliga fall) bli att säga nåt.

 

Nu till nästa sak. Så klart att Nicke_92 spammar lite (även om det var lite väl otåligt kanske). Han vill ju ha respons på sin film, och som sagts tidigare så är han även en av dom som kommenterar flitigt på andras filmer.

 

Däremot håller jag inte med Tomtebo, bara för att Nicke_92 enligt dig gör "dåliga" filmer så diskvalificerar inte det honom att ge kritik. Han vet ju vad han gillar i en film, vilket gör honom till en lika god kritiker som någon annan. Om nu Nicke_92 däremot skulle tycka att "Gigli" är världens bästa film, och längtar efter uppföljaren till "From Justin to Kelly". Ja då kanske jag inte skulle ta åt mig av hans kritik. Men att säga att man måste kunna göra film för att få kritisera är bara löjligt. Hur många filmer har Nils Petter regisserat (mig veterligen har han bara en liten biroll i "Rune och Sune"-filmerna och "Falsk som vatten")?

Länk till kommentar
Share on other sites

Tusen tack för kommentaren Herr Onde Elvis ;)

Du verkar vara en av de få som inte klankar ner på mig och filmen och jag kan förstå om du inte har samma humor som oss, den är ju lite udda ;)

 

(även om jag nog inte hade sådär kass humor. ;)).

 

Mycket möjligt att du inte hade såhär kass humor :D

 

Tackar tackar!

 

Cheers

 

// Nicke

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Vet inte om Mr Orange är rätt person att såga andras filmer med fotknölarna med tanker på att jag precis såg The Cop 2, sorjligt, antar att det var den enda filmen som ställde upp på er skolast filmfestival.

 

Nu till Nicke 92;

kan väll utan att vara för hård säga att filmen har sina brister men personligen tycker jag att det är kul att se folk utveckla sina animationskunskaper. ljudet var kanske det det som gjorde att det var lite jobbigt att titta på och att låten inte heller var toppklass! men med tanke på din ålder så är ju övning det bästa sättet att lära sig. bra jobbat!

Länk till kommentar
Share on other sites

Herregud Nicke.

 

Jag vet inte vad jag ska säga. Det är ingen musik. Det är inte en film.

Det du har gjort är en flash-film med tre frames/karaktär, som du sedan sminkat med en förbannad massa effekter. Att det tog en timme att planera det förstår jag inte.

 

Och angående Elvis' rent absurda uttalande i och med:

Men häng inte läpp för det Nicke_92. Tror helt enkelt att det är vår åldersskillnad osv som gör att jag inte kan ta till mig något av er film.
, så har Elvis fel. Och att min generation kan underskattas på det här sättet är rent kriminellt.

Jag känner nog inte en enda femotonåring som skulle kunna se något underhållningsvärde i den här tråden (förutom Nicke_92 då, vars person i sig är underhållande).

 

Det hela leder vidare till Nicke_92, och hans nya film "Kritiken och Jag". Den handlar om en person som absolut måste ha kommentarer på sin film. Men så fort kommentarerna inte stryker honom medhårs så är personen elak på något sätt. Gripande.

Men så fort en person är positivt inställd, så spinner han som en katt. Och gnider sig mot personens ben. Och hårar.

 

Det mesta pekar på att Nicke_92 är stolt över filmen. Att han är glad för de gubbarna han ritade. Och den där effekten som var så häftig att den återkom var sjuttonde sekund. Den var ju häftig.

 

Jag börjar bli trött nu, men sammanfattar det såhär:

Kontentan är väl att det hela är ett steg.

Eller förhoppningsvis två steg.

Ett steg i hur man gör film.

Ett steg i hur man tar kritik.

Länk till kommentar
Share on other sites

HJÄLP!

 

Om det är en riktigt dålig film, då brukar folk låta bli att kommentera för att vara snälla.

Det är väl en en form av tyst bestraffning.

 

Jag tycker att Nickepojken ska ta åt sig av kritiken och göra en ny riktig film, från scratch, för att sen visa var skåpet ska stå. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Vet inte om Mr Orange är rätt person att såga andras filmer med fotknölarna med tanker på att jag precis såg The Cop 2, sorjligt, antar att det var den enda filmen som ställde upp på er skolast filmfestival.

 

hahah, med tanke på att filmen kostade under 50-öringen att göra gick det ändå rätt bra.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...