Gå till innehåll

Låt den rätte komma in.


_nemo_

Recommended Posts

Mycket vampyrer i min hjärna just nu.

 

Håller på med CR som är en långfilm med vampyrer i. Har just kollat på massor av vampyrfilmer, folk skriver manus med vampyrer i här på forumet. Allt detta fick mig att tänka på "Låt den rätte komma in".

 

Boken är så extremt jävla bra och den skulle ju nu bli film, med Thomas Alfredsson som regissör.

 

Vet någon hur det går med den? Vad är statusen just nu?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tycker vampyrfilmer suger rätt mycke, rent generellt. De vampyrfilmer jag gillar är från en tid då vidskepelsen var stark. Utan vidskepelse tycker jag det är svårt att få en bra vampyrstämning. Men, eftersom många talat om "Låt den rätte komma in" är jag naturligtvis nyfiken. Vi får hålla tummarna återigen.

Länk till kommentar
Share on other sites

erkänn det vart min vampyr tråd som fick dig o tänka på vampyrer! ;)

 

Vad jag har hört av Filmbolagets så runt mars 2008 typ ska den dyka upp på dukarna.

 

Själv så tycker jag visa vampyr filmer kan vara underhållande,

Tycker om den där splatter saken me George Clooney och Tarantino XD

nån som vet va den heter? ^^

Länk till kommentar
Share on other sites

Nosferatu är grym, likaså Dracula. En av de bästa vampyrfilmerna (och den enda som blandat vampyrer med komedi på ett lyckat vis) är Vampyrernas natt av Polanski, den är otroligt bra.

 

Av de nyare vampyrfilmerna så är ju Bram Stoker's Dracula av Coppola och En vampyrs Bekännelse grymt jävla bra. Bram Stoker's snäppet bättre.

 

Mel Brooks komedi har sina ljusa stunder, men är som helhet rätt kass.

 

Vampyrfilmer/serier jag absolut inte gillar är Blade, Buffy, etc.

 

Jag har lite hopp för 30 days of Night. Men den blir säkert skit.

 

Låt den rätte komma in är lätt en av de bästa böcker jag läst och jag har stora förhoppningar om den. Killen som skrev boken har ju även skrivit en zombie-bok, men som inte är i närheten av att vara lika bra.

 

erkänn det vart min vampyr tråd som fick dig o tänka på vampyrer! ;)

 

Vad jag har hört av Filmbolagets så runt mars 2008 typ ska den dyka upp på dukarna.

 

Själv så tycker jag visa vampyr filmer kan vara underhållande,

Tycker om den där splatter saken me George Clooney och Tarantino XD

nån som vet va den heter? ^^

 

Den bidrog japp =) Men Henrik lade upp ett vampyrmanus för några dagar sedan också, sen håller jag ju själv på med en film som har vampyrer med.

 

Ja precis. Men hur står det till med det nu? Det var ju längesen den informationen kom, men sen dess har jag inte hört ett ljud om den.

 

From dusk til dawn. Helt ok.

Länk till kommentar
Share on other sites

Låt den rätte komma in var riktigt läsvärd. Får hoppas att det blir nåt bra av den. Frostbiten var ju en riktig skitfilm, även om den hade några ytters få bra scener. Skådespeleriet var ju ett stort skämt i den filmen.

 

Har börjat läsa Hanteringen av odöda nu, synd att den inte verkar vara lika bra.

Länk till kommentar
Share on other sites

Låt den rätte komma in var riktigt läsvärd. Får hoppas att det blir nåt bra av den. Frostbiten var ju en riktig skitfilm, även om den hade några ytters få bra scener. Skådespeleriet var ju ett stort skämt i den filmen.

 

Har börjat läsa Hanteringen av odöda nu, synd att den inte verkar vara lika bra.

 

Ja Frostbiten var en besvikelse.

 

Hanteringen av odöda är helt ok den med. Finns några ruskigt bra partier i den. Men som helhet inte i närheten av "Låt den rätte komma in" som sagt. Enligt mig då.

Länk till kommentar
Share on other sites

Mycket vampyrer i min hjärna just nu.

 

Håller på med CR som är en långfilm med vampyrer i. Har just kollat på massor av vampyrfilmer, folk skriver manus med vampyrer i här på forumet. Allt detta fick mig att tänka på "Låt den rätte komma in".

 

Boken är så extremt jävla bra och den skulle ju nu bli film, med Thomas Alfredsson som regissör.

 

Vet någon hur det går med den? Vad är statusen just nu?

 

Det går bra från vad jag hört. Dessutom verkar den bli jäkligt bra enligt mina källor.

 

Passa även på att läsa hans novellsamling, "Pappersväggar". Överraskade.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tycker det var synd att frostbiten inte nådde ända fram. Det fanns en hel del sekvenser i den som är "måste" i en vampyrfilm. Bäst gillar jag skuggspelet av vampyren mot väggen.

Vad var det som gick galet? Tja, jag tror det är samma fel som vanligt, att historien inte håller ihop. Många många gånger har man krystig dialog som bara finns där för att förklara filmen och det känns inte naturligt. Säg att man inte kan språket? Går det att förstå handlingen ändå? Nej, inte en chans.

Frostbiten hade mått bra av att manuset hade fått ittereras ett par vändor till. Undrar om det går att göra en remake redan?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag blev också väldigt besviken på Frostbiten...

Kul att det gjordes bidrags-skräckfilm. Men manuset och storyn var ju under all kritik.

Man satt och hoppades på massa sekvenser som inte kom...

Fick så otroligt många ideér på hur man kunde ha gjort den filmen bättre. men men. så är det.

 

Låt den rätte komma in låter som en annorlunda titel på en vampyrbok...

Blir spännande och se vad som blir av den.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 månader senare...
  • 3 månader senare...
Någon som vet något premiärdatum?

 

Jag snackade med någon producent som sa att den var uppskjuten ända till oktober av någon anledning. Först så skulle den ju ha haft premiär typ 5 mars.

 

EDIT: 24 oktober står det på sf.se.....

 

Man undrar ju varflr den blivit uppskjuten nästan 8 månader?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag snackade med någon producent som sa att den var uppskjuten ända till oktober av någon anledning. Först så skulle den ju ha haft premiär typ 5 mars.

 

EDIT: 24 oktober står det på sf.se.....

 

Man undrar ju varflr den blivit uppskjuten nästan 8 månader?

kanske inväntar höstmörkrets skrämmande atmosfär... eller... tja... jag har då aldrig blivit klok på hur svenska biograf-importörerna sköter releaserna... delaya cloverfield över en månad och Rambo två månader... många jag känner blev less och tankade hem amerikanska utgåvor och jag höll på att ge upp i väntan månad efter månad på Hot Fuzz's biovisningar i norrland. Är det så det ska bli nu också? Eller har dom faktiskt tänkt använda tiden till förbättringar?

 

Lite synd är det men faan vad skönt det ska bli med digital distribuering av bio-filmer...

 

Kommer jag se den på bio? Tveksamt... jag har kraftiga fördommar mot vampyrfilmer och skräckisar med småbarn i huvudrollerna (som iallafall trailern antyder)... Och Frostbiten var sista spiken i kistan på många sätt för mina förhoppningar om svensk övernaturlig skräck (och folk klagar på Boll... huvvaligen)... kommande trailers kanske kan motbevisa mig...

 

Känns synd att man inte var på drömfabriken... sveriges svar på NAB låter det som när jag läser/hör kommentarer därifrån nästan...

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=aftonbladet]”hypnotiserande undersökning av ensamhet och alienation genom mästerlig omtolkning av vampyrmyten”. [/citat]

 

Precis min tanke om boken. Är ju underbart om de lyckats med det i filmen också, det verkar ju onekligen så =)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 5 månader senare...

Ein Freitag seine Premiere! Herausnehmen!

 

Ska gå på en visning på lördag. Längtar som bare den!

Tyvärr har SF även denna gång gjort dålig marknadsföring samt satt den på endast två biografer i Stockholm. Hoppas det är bättre där ni bor?

 

HD trailer: http://www.apple.com/trailers/magnolia/lettherightonein/

Dock ingen bra trailer.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...