lilla_farbrorn Postad 10 augusti 2007 Postad 10 augusti 2007 http://img515.imageshack.us/img515/3032/voodoocp9.jpg Skildra svensk sommar med 1 minut film, animering eller compositing Reglerna är enkla: Filmen/klippet får inte vara längre eller kortare än 1 minut (alltså exakt 60 sek.)Inget upphovsrättsskyddat material får användas.Filmen måste ha spelats in i augusti månad 2007. Deadline är söndagen den 30 september. Juryn består av Er medlemmar som får rösta fram det vinnande bidraget. Priset består för tillfället enbart av honor and glory, men jag ska se om jag kan skrapa fram någonting bättre. Jag hoppas vi får se annat än regniga filmer nu, även om det är så jag ser på den svenska sommaren. :) Lycka till! 0 Citera
Jawo Postad 11 augusti 2007 Postad 11 augusti 2007 Skitkul initiativ. Om vädret blir rätt så kan jag nog skicka in ett bidrag. 0 Citera
Team_fagott Postad 11 augusti 2007 Postad 11 augusti 2007 Hade gärna ställt upp men för oss som jobbar med organiskt material så blir det svårt att både hinna framkalla film, scana och klippa till den 7: e. Annars suveränt bra initiativ! 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 11 augusti 2007 Författare Postad 11 augusti 2007 Vad sägs om att utöka till en månads klipptid? 0 Citera
Team_fagott Postad 11 augusti 2007 Postad 11 augusti 2007 Det tycker jag låter vettigt. Inte för att det garanerar att jag får ändan ur vagnen. Men det skulle underlätta. 0 Citera
Rjzonez Postad 11 augusti 2007 Postad 11 augusti 2007 Skitkul initiativ. Om vädret blir rätt så kan jag nog skicka in ett bidrag. heheh, et finns väl inget som heter "rätt väder" man kan filma oavsett hur de är :D Skitkul, jag ska fibbla lite här och se ifall det blir något! /Xinga 0 Citera
gorse Postad 11 augusti 2007 Postad 11 augusti 2007 Rätt väder är när vädret är som man förväntar sig. Svårt att få det att se ut om solsken är regnet står som spön i backen. Att få det att regna när det är vackert väder kan ju lösa sig med vattenslangen i och för sig. 0 Citera
Anhool Postad 11 augusti 2007 Postad 11 augusti 2007 Väldigt trevligt. Jag antar att det är okej med animerat? Edit: Jaha, självklart missade jag den delen av reglerna :D 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 11 augusti 2007 Författare Postad 11 augusti 2007 Deadline är nu utökad till den 30 september. Filmen bör dock vara inspelad i augusti månad om det ska vara en riktig "sommarfilm". Men såklart, trickfilmning förekommer ju väldigt ofta i filmvärlden. ;) Jag hoppas vi får se några fina bidrag nu - och får vi se något annat än enbart naturbilder kan det bli rikitgt spännande. 0 Citera
jmalmsten Postad 11 augusti 2007 Postad 11 augusti 2007 haha... tackar... nu har man något att slänga ihop till när man skaffar sig den där förbenta hv-20-kameran om nån vecka (väntar på löning;)). Har ju knappt filmat någe alls under sommaren och känner hela tiden hur det kliar i rec-fingret... Nått må man ju få till innan man glider norröver igen... också vill jag bara jävlas lite med alla sör-länningar och påpeka att jag inte förstått vad alla klagat över denna sommaren... det har ju för tusan varit solsken och damm-torka hela tiden och så läser jag tidningar och ser på teve hur hela resten av sverige (söder om dala-älven) tycks fullkommligt regna bort... ja se hur bakvänt det kan bli:p Men on topic igen... som jag sagt förut... All heder åt uppstyrarna! Det är på tiden att det annordnas ordentliga prestationsövningar på det här forumet;) 0 Citera
Pace Postad 12 augusti 2007 Postad 12 augusti 2007 Flyttad från Filmcafét för större exponering. 0 Citera
carbe Postad 18 augusti 2007 Postad 18 augusti 2007 Hur går det med era filmer? Har något lyckats göra någonting ännu? :) 0 Citera
Anhool Postad 18 augusti 2007 Postad 18 augusti 2007 Har varit upptagen med ett annat projekt men det ska slutföras imorgon så förhoppningsvis får jag lite tid över till att göra något litet. 0 Citera
Rjzonez Postad 19 augusti 2007 Postad 19 augusti 2007 Jag har en bra ide, men skolan har börjat :( får väl fixa ihop något mindre :P 0 Citera
Radioman Postad 19 augusti 2007 Postad 19 augusti 2007 Var lägger man upp alstret och i vilket format? Skall det bedömas rättvist m.a.p. bild kvalitet så är det ju skillnad på 320x240 eller full DVD kvalitet. Man kanske ordnar Internetutrymme själv och därmed i vilket format man vill? Tror jag kan få till något. Är nybörjare, framförallt när det gäller att vara med i en tävling, men lite typiskt svenskt tror jag att jag kan få till :) Man brukar väl inte ha med så mycket för och eftertexter när man bara har en minut på sig, antar jag? Är det tillåtet att ha dessa plus själva filmen på en minut? Eller är det bara pang på typ, "Svensk sommar 2007" "En film av Ove Tegnér", sedan kommer filmen? 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 19 augusti 2007 Författare Postad 19 augusti 2007 Filmerna läggs som vanligt upp under "Kolla min film" efter reglerna som finns postade i FAQ. Längden är 1 minut - sen får du fylla på med vad du vill. För- och eftertexter räknas in i tiden. Alla som inte deltar kommer få minst 40 straffpoäng och smisk på stjärten. 0 Citera
Simon W Postad 20 augusti 2007 Postad 20 augusti 2007 Alla som inte deltar kommer få minst 40 straffpoäng och smisk på stjärten. Shit. Då måste jag nog skaffa en kamera då. :) 0 Citera
jernby film Postad 20 augusti 2007 Postad 20 augusti 2007 Se till att få sponsorer, ska väl inte vara något problem. Locka med 3 presentkort på dustin, scandinavien foto mfl. 25000-100000kr. Då blir det lite fart, annars hamnar allt på Fejm TV eller glöms bort. Ut och rör på dej lilla farbror. /nils 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 20 augusti 2007 Författare Postad 20 augusti 2007 För ett sådant projekt behövs bättre och mer omfattande planering, skriftliga avtal och resor hit och dit. Större engagemang alltså och så långt orkar jag inte ta det. Du kanske vill ta tag i ett sådant monsterprojekt oktober? 100 000.. jo tjena. 0 Citera
jernby film Postad 20 augusti 2007 Postad 20 augusti 2007 Längden är 1 minut - sen får du fylla på med vad du vill. För- och eftertexter räknas in i tiden. För och eftertexterna brukar ju vara 2 minuter i amatörfilmer på 3 minuter. En minut speedad text alltså, OK? /nils 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 21 augusti 2007 Författare Postad 21 augusti 2007 Jag är visst inte tydlig nog. EN (1) minut ELLER Sextio (60) sekunder fyll tiden med va fasiken som helst. ;) 0 Citera
jernby film Postad 21 augusti 2007 Postad 21 augusti 2007 skämtar med dej lite, du ger mej varningar hela tiden, dåligt humör kanske. Sätt fjädrar och stötdämpare på dina kryckor, hoppa ut i världen, se dej omkring ;) Min film kommer att heta "fatmanwaterskiing" 55 sec /nils 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 21 augusti 2007 Författare Postad 21 augusti 2007 Ja och då får jag inte skämta tillbaka? Kanske även min smiley borde göras större för att uppfattas. ;) Fint att du ställer upp jernby, jag snickrar just nu på ett litet (men oj så fint) pris. Hoppas det kan teasa fler att ställa upp med ett bidrag. 0 Citera
Java ex Machina Postad 21 augusti 2007 Postad 21 augusti 2007 Jag ställer upp. har varit ute och filmat idag. Det blir inget stort, men ska sätta ihop nåt kort och (förhoppningsvis) roligt. kanske bjuda på några skratt i alla fall. 0 Citera
carbe Postad 22 augusti 2007 Postad 22 augusti 2007 Jag förstår faktiskt inte riktigt vad tävlingen går ut på, även om jag är helt dum i huvudet. ;) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.