Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

jaah jag letar efter nån bra film med mkt slagsmål!

Har ni sett american history X eller green streen hooligans!

Något liknande i den stilen är det jag vill ha:O

Vet ni om någon så skriv ett namn och vad den handlar om är ni jättesnälla!

MVH/ Alle

Postad

Gatubuse-film & inte martial arts alltså?

Jag är väldigt förtjust i "Once Were Warrors" & uppföljaren "What Becomes Of The Broken Hearted?", "Krigarens Själ" & "Krigarens Hjärta" på Svenska :-)

I martial arts-väg så är Fighter In The Wind, Blood Sport, Kickboxer, Evil Cult & Ong-Bak stora favoriter!

Postad
green street hooligans

Klart den bästa "Gatuslagsmål" filmen jag sett på väldigt länge =) gillar den skarpt.

Antikiller är en Rysk/Amerikansk film, har för mej att den fått pris eller liknande för bäst gjorda slagsmål på film... kommer inte ihåg vad den handlar om riktigt men tror det har nått med en Uundercover snut att göra och det är en hel del schyssta och realistiska fight scener i den.

Postad

Green Street Hooligans? Jag fattade ingenting när jag såg den. Frodo goes fist fighting with a bunch of overgrown babies. Men jag har nog ganska svårt för upplägget som helhet. Fotbollshuliganer är så grymt töntigt ämne (min personliga smak). Vuxna homofoba män som tar på varandra hårt för att dom gillar olika fotbollslag (världens mesigaste sport).

Christian Van Caine hade några bra förslag och Warriors är ju en klassiker. Jag minns att jag tyckte att Roadhouse var rätt cool på sin tid men det var länge sedan jag såg den.

Postad
The Football Factory.

Det är snack om att dem började slåss på biopremiären, även i Sverige.

Jag tror att det hade varit mer förlösande om dom hade kastat sina fördomar och hånglat loss istället.

I övrigt låter det som en marknadsföringsploj.

Postad
Jag tror att det hade varit mer förlösande om dom hade kastat sina fördomar och hånglat loss istället.

I övrigt låter det som en marknadsföringsploj.

Vad får dig att utgå från att folk som ägnar sig åt fotbollsvåld är homofober? Fördomar?

Och nej, det var ingen marknadsföringsploj. Det small både i Helsingborg och i Stockholm på premiären. Men det är ingen ny företeelse. Det hände samma sak när I.D. hade premiär nån gång på 90-talet.

On topic. Warriors som sagt, helt klart. Sjukt skön rulle.

Postad
Nej, erfarenheter.

Tråkigt. Tror dock inte att det är speciellt mycket fler homofober bland landets fotbollsgrabbar än vad det är bland gemene man. Finns homosexuella även i dessa grupperingar. Håller dock med om Green Street, en riktig skitfilm.

On topic igen. Finns ju en hel del gamla Shaw Brothers filmer om man gillar den genren.

Postad

hmmm... Warriors såg jag efter att ha först spelat spelet (bakvänt ja, jag vet) hos en polare... riktigt härligt brutalt tyckte jag då... när jag såg filmen blev jag så grymt besviken... på slagsmålen iallafall... All den brutalitet jag kände i Rockstars spel var försvunnen.

They Live såg jag häromdagen för att jag tyckte premissen var lagom udda. Fighten i gränden var för mig lite för utdragen och för mycket "wrestling"... Annars gillade jag hela Twilight-Zone-känslan i filmen.

Ong-Bak... blandade känslor där... brutalt och snyggt emellanåt men att se samma hopp ur tre vinklar efter varann var som att titta på när Bruce Lee spänner sig i sina filmer... "Ok, duktigt... men kan vi fortsätta med filmen nu?"

egna förslag då?

Jet Li's Unleashed aka Danny The Dog har några riktigt sköna explosiva scener. Där finns lite av min eftersökta brutalitet.

Sedan har vi ju den lite mer koreograferade sorten. Koreanska Vulcano High, X antal Jet Li-/Jackie Chan-filmer.

Min preferens i fightingscener? Snygga one-hit-kills;)

Plus alla dom jag sett men inte kommer på just nu...

Postad
Tråkigt. Tror dock inte att det är speciellt mycket fler homofober bland landets fotbollsgrabbar än vad det är bland gemene man. Finns homosexuella även i dessa grupperingar. Håller dock med om Green Street, en riktig skitfilm.

On topic igen. Finns ju en hel del gamla Shaw Brothers filmer om man gillar den genren.

Vem har pratat om "fotbollsgrabbar". Jag pratar om fotbollshuliganer. Jag hoppas du inte drar alla fotbollsfans över en kam och betraktar dom som våldsamma kriminella. Jag håller helt med dig om att det finns en massa homosexuella huliganer. Även om det naturligtvis handlar om att försöka spika igen garderober. Det var ju min första poäng.

On topic: Min absoluta favoritfight någonsin är slutfighten i Streets of Fire. Michael Paré och Willem Dafoe som går loss på varandra med släggor och knytnävar (absolut ingen "slagsmålsfilm" men en väldigt bra film).

Postad
Vem har pratat om "fotbollsgrabbar". Jag pratar om fotbollshuliganer. Jag hoppas du inte drar alla fotbollsfans över en kam och betraktar dom som våldsamma kriminella. Jag håller helt med dig om att det finns en massa homosexuella huliganer. Även om det naturligtvis handlar om att försöka spika igen garderober. Det var ju min första poäng.

On topic: Min absoluta favoritfight någonsin är slutfighten i Streets of Fire. Michael Paré och Willem Dafoe som går loss på varandra med släggor och knytnävar (absolut ingen "slagsmålsfilm" men en väldigt bra film).

Fotbollsgrabbar = fotbollshuliganer. Jag drar verkligen inte alla fotbollsfans över en kam, tvärtom. Har jag förstått dig rätt om din poäng är att alla som boxas i samband med fotboll är smyghomosexuella? I så fall har du väldigt fel, men som jag sagt tidigare, det finns homosexuella även i dessa grupper. Skitsamma, droppar det nu.

On topic igen:

Ja, det är ett skönt box. Michael Paré, vad hände med honom? Han var ju riktigt lovande som actionhjälte ett tag. Är det mest STV produktioner nuförtiden?

Bra fighter finns för övrigt i "For your height only" och "The impossible kid". Eller bra och bra, men dom är ju intressanta i alla fall.

Postad
konstigt att ingen nämnt They Live än. Fighten i gränden är ju klassisk :e

Visst, men jag tycker den funkar bättre utan en massa inklippta South Park-scener här och var... :)

Postad
Vad var det för speciellt med dom glasögonen?

Se filmen så får du veta. Den är grym. Riktig klassiker. Det är därifrån kultrepliken "I'm here to kick ass and chew bubblegum, and I'm all out of gum." kommer ifrån från början.

Postad
Visst, men jag tycker den funkar bättre utan en massa inklippta South Park-scener här och var... :)

Fyfan va bra den filmen var, Rekomenderas STARKT helt klart en 8/10. För att va gjord på den tiden så var den faktist riktigt snygg, effekterna alltså över förväntning. Jag är här för att kick ass och tugga tuggumi, men mitt tuggumi är slut. Så bra :D

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...