Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Alien: In space no one can hear you scream

Army of darkness: Trapped in time. Surronded by evil. Low on gas.

Braindead: Some things won't stay down... even after they die.

Jaws 2: Just when you thought it would be safe to go back in the water.

Black sheep: There are 50 million sheeps in New Zeeland.........And they´re pissed off!!!

Postad

Alien och Black Sheep är faktiskt de jag själv skulle nämna.

Annars finns det en hel del härliga hjärndöda-men-rakt-på-sak taglines till b-action (Steven Seagal) i stil med "one hero to save the world" eller "he wont stop killing untill.." Det är så det ska vara.

Jag gillar enkelheten hos Shaun of the Dead, faktiskt en av de få taglines jag kommer ihåg. "A romantic comedy. With zombies."

Postad

"Walk down the right back alley in Sin City and you can find anything." - Sin City

"15 years of imprisonment, five days of vengeance" - Oldboy

Och kanske som Peter Jackson brukar säga "Pain is temporary, film is forever!" hehe.

Postad

Och kanske som Peter Jackson brukar säga "Pain is temporary, film is forever!" hehe.

Nu ska jag vara en besserwisser, hehe.. men det var faktiskt Michael J.Fox som kläckte ur sej detta... men det är värt att begagna ;-)

Postad
Ska man verkligen vara en besserwisser så tog Michael J Fox det från filmen Three O'Clock High :)

Jag undrar om det verkligen stämmer. Jag har för mig att Michael J Fox sa det där i en intervju kring den första Tillbaka till Framtiden filmen 1985 och det handlade om att han envisas med att göra sina egna stunt och har slagit sig rätt mycket.

Postad

Jag gillar simpliciteten i Stanley Kubricks 'Eyes Wide Shut', i Burtons 'Batman Returns' samt i Kellys 'Donnie Darko'.

1) "Cruise. Kidman. Kubrick."

2) "The Bat, the Cat, the Penguin."

3) "Dark. Darker. Darko."

Annars är det två taglines för Jean-Pierre Jeunets och Marc Caros plågsamt bortglömda 'De Förlorade Barnens Stad' som innehar favorittitlarna.

1) "Where happily ever after is just a dream."

2) "Some people follow their dreams. Others steal them."

Postad

Mars Attacks - Nice planet. We'll take it.

Annars finns det en hel del härliga hjärndöda-men-rakt-på-sak taglines till b-action (Steven Seagal) i stil med "one hero to save the world" eller "he wont stop killing untill.." Det är så det ska vara.

Rambo: First Blood Part II - What you call hell, he calls home. :e

• 2 veckor senare...
Postad
Evil Dead 2, The Sequel To The Ultimate Experience In Grueling Terror

En annan för samma film.

2 Terrifying

2 Frightening

2 Much!!

Evil Dead 2

En annan tagline som är för jävla bra, fast ändå inte.

Jaws 4

Tagline: This time... It's personal.

Hahaha, och filmen handlar om en haj som ska hämnas på förfäderna till de som dödade hans farfar....typ.

Postad

Bra krigsfilmer har ju tuffa taglines:

Every man fights his own war. - The Thin Red Line

The Horror. . . The Horror. . . - Apocalypse Now

The first casualty of war is innocence. - Platoon

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...