Rabies Postad 14 mars 2007 Postad 14 mars 2007 Tänkte det kunde va kul att lista ens favorit-taglines då det kan vara inspirerande för idéarbete. http://en.wikipedia.org/wiki/Tagline för den som inte vet vad en tagline är. Min favorit är Poison in his veins. Vengeance in his heart - Crank 0 Citera
_nemo_ Postad 14 mars 2007 Postad 14 mars 2007 Alien: In space no one can hear you scream Army of darkness: Trapped in time. Surronded by evil. Low on gas. Braindead: Some things won't stay down... even after they die. Jaws 2: Just when you thought it would be safe to go back in the water. Black sheep: There are 50 million sheeps in New Zeeland.........And they´re pissed off!!! 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 14 mars 2007 Postad 14 mars 2007 Alien och Black Sheep är faktiskt de jag själv skulle nämna. Annars finns det en hel del härliga hjärndöda-men-rakt-på-sak taglines till b-action (Steven Seagal) i stil med "one hero to save the world" eller "he wont stop killing untill.." Det är så det ska vara. Jag gillar enkelheten hos Shaun of the Dead, faktiskt en av de få taglines jag kommer ihåg. "A romantic comedy. With zombies." 0 Citera
Simon W Postad 14 mars 2007 Postad 14 mars 2007 Jag gillar enkelheten hos Shaun of the Dead, faktiskt en av de få taglines jag kommer ihåg. "A romantic comedy. With zombies." Kanon! 0 Citera
Andreas C Postad 14 mars 2007 Postad 14 mars 2007 "Walk down the right back alley in Sin City and you can find anything." - Sin City "15 years of imprisonment, five days of vengeance" - Oldboy Och kanske som Peter Jackson brukar säga "Pain is temporary, film is forever!" hehe. 0 Citera
Maxvolt Postad 15 mars 2007 Postad 15 mars 2007 Och kanske som Peter Jackson brukar säga "Pain is temporary, film is forever!" hehe. Nu ska jag vara en besserwisser, hehe.. men det var faktiskt Michael J.Fox som kläckte ur sej detta... men det är värt att begagna ;-) 0 Citera
Coca Cola och Film Postad 15 mars 2007 Postad 15 mars 2007 Finns ju många bra men en från Full Metal Jacket är ju grym: In Vietnam The Wind Doesn't Blow It Sucks 0 Citera
louis cyphre Postad 15 mars 2007 Postad 15 mars 2007 Den här är rätt soft också...! EDIT: Hm, ska kanske läsa igenom trådarna... Var redan nämnd. Men den har en annan Tag line också... Get ready for the Violence of the Lambs! 0 Citera
louis cyphre Postad 15 mars 2007 Postad 15 mars 2007 Evil Dead 2, The Sequel To The Ultimate Experience In Grueling Terror 0 Citera
Andreas C Postad 15 mars 2007 Postad 15 mars 2007 Nu ska jag vara en besserwisser, hehe.. men det var faktiskt Michael J.Fox som kläckte ur sej detta... men det är värt att begagna ;-) Ska man verkligen vara en besserwisser så tog Michael J Fox det från filmen Three O'Clock High :) 0 Citera
Maxvolt Postad 15 mars 2007 Postad 15 mars 2007 Ska man verkligen vara en besserwisser så tog Michael J Fox det från filmen Three O'Clock High :) Jepp, såg det också… men orkade inte då inte skriva ett nytt inlägg… och hoppades att inte nån skulle upptäcka det... :) 0 Citera
Java ex Machina Postad 15 mars 2007 Postad 15 mars 2007 three o'clock high? fan vad länge sen det var man såg den rullen! 0 Citera
John Postad 16 mars 2007 Postad 16 mars 2007 Dawn of the dead "When theres no more room in hell the dead will walk the earth" 0 Citera
Zarakow Postad 16 mars 2007 Postad 16 mars 2007 "Who will survive and what will be left of them?" - The Texas Chain Saw Massacre /H 0 Citera
Munthe Postad 16 mars 2007 Postad 16 mars 2007 Ska man verkligen vara en besserwisser så tog Michael J Fox det från filmen Three O'Clock High :) Jag undrar om det verkligen stämmer. Jag har för mig att Michael J Fox sa det där i en intervju kring den första Tillbaka till Framtiden filmen 1985 och det handlade om att han envisas med att göra sina egna stunt och har slagit sig rätt mycket. 0 Citera
LEnfantTerrible Postad 16 mars 2007 Postad 16 mars 2007 Jag gillar simpliciteten i Stanley Kubricks 'Eyes Wide Shut', i Burtons 'Batman Returns' samt i Kellys 'Donnie Darko'. 1) "Cruise. Kidman. Kubrick." 2) "The Bat, the Cat, the Penguin." 3) "Dark. Darker. Darko." Annars är det två taglines för Jean-Pierre Jeunets och Marc Caros plågsamt bortglömda 'De Förlorade Barnens Stad' som innehar favorittitlarna. 1) "Where happily ever after is just a dream." 2) "Some people follow their dreams. Others steal them." 0 Citera
Pace Postad 17 mars 2007 Postad 17 mars 2007 Mars Attacks - Nice planet. We'll take it. Annars finns det en hel del härliga hjärndöda-men-rakt-på-sak taglines till b-action (Steven Seagal) i stil med "one hero to save the world" eller "he wont stop killing untill.." Det är så det ska vara. Rambo: First Blood Part II - What you call hell, he calls home. :e 0 Citera
Java ex Machina Postad 17 mars 2007 Postad 17 mars 2007 Rambo: First Blood Part II - What you call hell, he calls home. :e Påminner om Gandhi 2: "No More Mr. Passive Resistance" "There Is Only One Law - His Law" 0 Citera
_nemo_ Postad 31 mars 2007 Postad 31 mars 2007 Evil Dead 2, The Sequel To The Ultimate Experience In Grueling Terror En annan för samma film. 2 Terrifying 2 Frightening 2 Much!! Evil Dead 2 En annan tagline som är för jävla bra, fast ändå inte. Jaws 4 Tagline: This time... It's personal. Hahaha, och filmen handlar om en haj som ska hämnas på förfäderna till de som dödade hans farfar....typ. 0 Citera
nisse Postad 2 april 2007 Postad 2 april 2007 Bra krigsfilmer har ju tuffa taglines: Every man fights his own war. - The Thin Red Line The Horror. . . The Horror. . . - Apocalypse Now The first casualty of war is innocence. - Platoon 0 Citera
final_cut Postad 2 april 2007 Postad 2 april 2007 "There is nothing stronger than love... Except for war." -Vukovar, Poste Resedente 0 Citera
Dario Postad 2 april 2007 Postad 2 april 2007 "We Are Going To Eat You!" - Zombie Flesh Eaters 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.