Gå till innehåll

Oscarsgalan 2007


Miss_Emma

Recommended Posts

Någon som kommer kunna se den med tanke på att den går i Kanal 9?

 

Känner mig enormt bitter om jag inte kommer kunna se den, behöver min årliga dos ordentlig filmgala. Den motverkar viss depp, främjar någon promille prinsess-dröm. Japp, ibland vill jag också kunna gå klädd sådär som de där vackra kvinnorna gör. Men ssshhhh, säg inget....

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag pratade med Canal Digital igår. Ser på TV3, Kanal 5, TV 6, EuroSport med mera via deras kabel. De sa att vår bostadsförening måste beställa Kanal 9 separat trots att det är en "fri kanal". Blir riktigt sur för man tycker ju verkligen att man inte ska behöva betala extra för en gratiskanal.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tyckte det var lite slätstruket. Sådär lite trevligt, inte så mycket att gnälla på men det var inte mycket att minnas heller. Priserna delades ut utan större överaskningar och Ellen var lite småtrist.

 

Nästa år kanske, men då är det 80-års jubileum...

 

Will Smith såg lite full ut dock,

 

j

Länk till kommentar
Share on other sites

Tycker inte Scorsese var värd priset. Alltså i år, han har definitivt gjort filmer värda att vinna förut...

 

Ska kika på den där tyska rullen som knep Pan's statyett. Jag höll också tummarna för Pan...

 

Bästa cinematography borde ha gått till Children of men och bästa makeup borde gått till Apocalypto. Men på Art direction var Pan iaf rätt vinnare...

Länk till kommentar
Share on other sites

Tycker inte heller Scorsese var värd priset. Alejandro González Iñárritu borde ha fått Best Director eftersom han framkallade riktigt bra skådespeleri ur personer som aldrig tidigare varit med i en film. Även priset för bästa film borde ha gått till Babel.

 

Bäst musik borde ha gått till Pan's Labyrinth, även om musiken i Babel var ba den med.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tycker inte heller Scorsese var värd priset. Alejandro González Iñárritu borde ha fått Best Director eftersom han framkallade riktigt bra skådespeleri ur personer som aldrig tidigare varit med i en film. Även priset för bästa film borde ha gått till Babel.

 

Bäst musik borde ha gått till Pan's Labyrinth, även om musiken i Babel var ba den med.

Bara for att skadisar inte e kanda e knappast negativt. Det e mycket lattare att "tro" pa manniskor i roller man aldrig sett, an att se skadisar man sett i 30 andra filmer.

 

Babel var bra, men den var gjord fran borjan for att vara "politiskt bra", inte lika "in your face" som Crash dock.

 

Det jag ogilla mest e allt rovslickeri pa Al Gore, varldens ytligaste manniskor som lever i ytlighetsbranschen ska nog inte leka moralriddare.

 

Pan's Labyrinth borde fatt for musik, da jag tyckte mycket i Babel var bara musik som anvants tidigare fran 21 gram.

 

Babel fortjana en Oscar och det var for Rinku.

Länk till kommentar
Share on other sites

Äntligen för Scorsese då. Ett skämt dock att departed vann bästa klippning. Satt och irriterade mig på den många ggr genom filmen =).

 

Synd att inte Pan's Labyrinth vann bästa utländska.

 

Du får gärna utveckla vad du menar med att Thelma Shoonmaker inte förtjänade för bästa klippning. Hon är ju i en egen klass.

Länk till kommentar
Share on other sites

Du får gärna utveckla vad du menar med att Thelma Shoonmaker inte förtjänade för bästa klippning. Hon är ju i en egen klass.

 

Vad mer behöver jag säga än att JAG tyckte klippningen var dålig? En hel del omotiverade klipp, en hel del "fel-klipp".

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...