Gå till innehåll

Hur gammla är alla och hur mycket efarenhet har alla?


Tomtebo

Recommended Posts

Okej, kanske lite konstig rubrik där. Jag satt och grubblade över hur passa gammla alla är på detta forum och hur mycket efarenhet vissa har av att jobba med film.

 

Så nu vill jag få reda på detta, där av tråden.

 

Jag kan säga att jag är 19 och fyller 20 i oktober. Enda efarenheten jag har av att jobba med film överhuvudtaget är mina kortfilmer och min lite mer seriösa film som är mitt projektarbete. Men Jag försöker bygga upp min efarenhet så gott de går...

Länk till kommentar
Share on other sites

Själv är jag 17 år. Mina erfarenheter av film är inte att skryta med :)

Har gjort några småklipp och några mindre cykelfilmer till mina vänner. Försöker och har tidigare försökt att starta upp ett seriöst filmprojekt, dock är det svårt att hinna med både skola och hobby, därför har mina tidigare försök inte gått så bra. Försöker också lära mig så mycket av ämnet som möjligt, det är därför jag ofta är här. :) ...kanske man får tid någon dag så kanske det blir en film eller två :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Hejsan!

 

Jag är född 1987, gjorde min första film när jag var 9-10år gammal med en kompis. Jag studerar film sista året på media, rörligbild. Jag är mycket intresserad av film och när jag jobbar med det jobbar jag seriöst.

 

Det där med erfarenhet är svårt att skriva ner, men jag har jobbat med mindre filmer med budget.

 

Mer om mina filmer finns (under kontakter)på min hemsida som aldrig blir färdig :)

http://ofstudios.filborna.nu/

Länk till kommentar
Share on other sites

Visserligen är det ju inte så svårt att ta reda på födelseår och datum på användare här (om dom var ärliga vid inskrivningen förståss;))

 

Men visst, 21 år just nu iallafall... man e en 85a... resten står i min presentationstråd... Vet inte hur medelåldern är här... men det känns som att man börjar komma upp i den nu iallafall, om nu inte det finns väldans många under 15 här. Men de riktiga rävarna här kanske tippar över skålen åt andra hållet.

 

Jag har däremot börjat undra vilket kön folk här har... som sagts av flera här så verkar vi vara mest killar... men det är ju intressant tanke om man känner att hela synsättet mellan två medlemmar måste ändras om en av dom visar sig vara tjej... eller tvärtom;)

 

;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja... Själv är man ju 15, 16 om en månad och är grymt seriös med filmandet (trots att jag har bara hållt på cirka 2år). Men har gjort två stycken riktigt seriösa filmer som den ene kom jag med i tidningen för och den andre såldes till ett par skolor som undervisningsmatrial (var en mobbingfilm). Sen efter 9:an satsar jag att försöka komma in på ett filmgymnasium på Gotland, har hört att dem är grymt seriösa där (vilket inte dem flesta medialinjer är).

 

Men det var en intressant fråga som jmalmsten ställde, över vilken den igentliga medelåldern är... Och det är en jäkla bra fråga, dem som jag själv sett som är mest aktiva är varifall 17 till kanske 21-25 åringar (kollar inte jätte ofta åldern). Men det är klart det finns ju väldigt många oaktiva och väldigt många som inte uppgett ålder, så det är en väldigt svår fråga att svara på.

 

Ett sätt att försöka lösa är att göra någon slags "röstning" som adminstratörerna gör varje år för bästa film, etc. Fast då att man har alla olika åldrar upplagda också får medlemmarna gå in och trycka in sin röst (sin ålder alltså) och sen är det ju bara till att antingen räkna ut medelåldern och visa den eller också visa upp ett diagram som visar åldrarna.

 

Men det är ju väldigt kul för oss yngre att det finns så pass många äldre som har mer erfarenhet eller också bara har mer livserfarenhet än oss yngre, som kan ge tips eller komentarer eller ren hjälp. Föräldrarna eller äldre syskon vet ju inte allt (speciellt inte filmmässigt;))

Länk till kommentar
Share on other sites

jmalmsten, kortfilmen....du håller på att bli lite av en mysidol för mig.....

 

Tjej, 24, stort intresse av film men har däremot inte gjort mer än två kortfilmer. Då var jag inte helt säker på mig själv och trodde inte att jag passade till att göra film. Något som jag nu vet att jag skulle göra.

Ibland känner man sig rätt udda som tjej när man inte bara vill stå framför utan också bakom kameran.

Länk till kommentar
Share on other sites

Miss_Emma: hehe.... "mysidol"? vet inte det jag, men det låter inte så hemskt så jag tackar väl och tar det som en komplimang:)

 

kortfilmen är ju några år gammal och syftar på chat-kulturen som blommade upp och nu verkar vara utdöd. Vad jag sett iallafall. Men tankegångarna är desamma på forum verkar det som.

 

Glömde väl att nämna att min erfarenhet skulle väl egentligen få självaste Albert Pyun att skratta... längsta färdiga manuset var Nordic Ninja på 12-13 sidor, vilket blev min längsta (video)film... närmaste riktiga projekt jag varit med i var som delad c-foto på s16 i Situation Frank (gick på gbg filmfestival), innan julen gjorde vi i skolan en musikvideo på HDV (resultatet blev DV dock) där jag var en av två kameraoperatörer, nu i vår kontaktade kingen mig för en långfilm som jag hoppas ska bli av. Mellan dessa har det sprinklats med små skoluppgifter och test-filmer och ren sommarlek med polarna och lite softairguns.

 

Egna nuvarande projektet är ett långfilmsmanus jag skriver med en polare här i skolan som helt bygger på idén att den ene inte vet vad den andre ska skriva eller syftar på med sina bitar i historien. Om resultatet blir David Lynch eller Uwe Boll återstår att se...;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag är i den gyllene mellanåldern 18 och fyller 19:) hihi min erfarenhet sträcker sig till ca 3 musikvideos och två kortfilmer. Dock så är endast en musikvideo seriöst gjord(blev bra tyckte jag i alla fall, har inte lagt ut den för vi gjorde den på en demonhunter låt) och ena filmen är också seriöst gjord men den blev dålig:( och för er som inte vet är jag av det manliga könet...

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag hänger på Gorse och höjer medelåldern på forumet lite men är fortfarande på rätt (?) sida 40... Men i alla fall tillräckligt gammal för att ha sett första Star Wars på bio (med bara lite åldersfusk - tack farsan ;) ).

 

Gjort 10-15 skate/bmx filmer, filmat/klippt en 5 delars tv-serie (dokumentär), filmat/klippt ett 20-tal reklamfilmer och har slutligen gjort för många informationsfilmer för att det ska vara hälsosamt...

 

Och har slutligen jobbat som sälj/support/etc hos en återförsäljare av kamera/redigering/utrustning (men inte längre).

 

/Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Då höjer jag medelåldern till 40++. Stockholmare sen 25 år men uppvuxen i Linköping. Rest mycket. Starkaste intryck från tågresor genom 3-delat Europa, kommunism, fachism och demokrati. Även med Amtrack USA. Mitt största misstag var att gå vidare som yrkesmilitär efter gymnasium. 2 onödiga år med pansarvagn och sand...sand. Filmat sen 12 år, dokumentärfilm och stop motion (trickfilm) 8mm-kamera. Dokumentärer på havskappsegling. Gör de flesta animationer i AE idag, som en liten hobby. Jobbar idag på reklambyrå, frilans och filmprojekt kort/långfilm.

Är övertygad ateist.

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

Japp, här va're höjning också!

Jag är tillräckligt gammal för att ha upplevt vänd 8, super 8, dubbel 8, ickelinjär redigering, tusenwattare på födelsedagskalasen för att få snorungarna färgrikt fångade på filmen. Jaa, Ansel Adams zonsystem, femfinger metoden & stoppbad i ögat. Det låter nästan som jag vore äldre än Adams & Kodak själva & i detta sällskap av massa snorungar ;-) känns det så.

 

/ Jonsson ≈40

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej alla, Lilla jag är 29år och Kille, fast det tror jag syns;)

Började amatörfilma igen för 2 år sedan, efter ett uppehåll på 3 år, innan det så var det mer små kortfilmer med polarna, nu sattasar jag större, men inte för att man gjort något riktigt bra än, men ja det kommer förhoppningsvis. Det jag gjort under hela den perioden och innan är skrivit, då olika saker men mest manus.

 

Så det var jag det!

Länk till kommentar
Share on other sites

Tja!

 

Heter egentligen Victor Danell, är 17 (18 i maj) och sattsar stenhårt på film. Man kan väl egentligen inte säga att jag är erfaren när det gäller proffesionell film men när det kommer till amatörfilm på hög nivå är jag rätt person.

 

Håller nu på med min andra långfilm som kommer filmas i sommar och jag lägger all min energi på det. Skolan kommer efter.... Manuset är (förtillfället) 113 sidor långt och kommer filmas i HDV. Annars så har jag bara filmat i DV. Budgeten hoppas vi kommer vara runt 60 000:- Vi hade förra sommaren våran första långfilm på bio och visades även på utomhusbio.

 

Jag går på Film- och Musikgymnasiet i Norrköping, inriktad på film.

 

Annars så har jag väl, lik många andra här på voodoo, vunnit lite priser här och där, varit med i lite TV-reportage och i tidningar. Långsamt men säkert har man börjat klättra mot stjärnorna. ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

32 år och skåneman, film kunskaper..tja gjort en skräckis där vi skrev manus 5 minuter innan vi filmade varje scen..resultatet? tja..vi hade jäkligt kul iallafall ;)

 

Medverkat i en obskyr Ninja film och dess uppföljare men där blev min scen bortklippt..

 

Trivs bäst bakom kameran och då helst med manus

Länk till kommentar
Share on other sites

hej, Jag är en 27årig kille som har jobbat inom film och tv sen 1999. Jag har jobbat med 23 drama serier, 6 långfilmer, 15 reklamfilmer samt 9 informatiosfilmer. Jag har jobbat som inspelningsassistent, el-ass, platsassistent, statistansvarig, rekvisitör, platschef samt som castare.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har lite erfarenhet än så länge, men jag har gjort två korta filmer än så länge, en av dom producerade jag och skrev manus till ''lux aerterna'' och den andra, ''the escapist'' (super 8) filmade jag enbart (en vän regiserade filmen)... Sen har jag jobba med en 16mm kortfilm ''Coffee Revolution'' men den kommer aldrig bli klar. Har skrivit cirka 3-4 manus, senaste var ''The Stenographer'', jag får se om jag kommer filma den i nära framtid...

 

My work:

http://youtube.com/profile?user=bolex3006

 

/Jan

Länk till kommentar
Share on other sites

60+, har hur kul som helst, filmar & redigerar när jag inte måste jobba.

Har inget att skryta om men jobbar med en dokumentär sen två år tillbaka och hoppas bli färdig i vår.

Inte bara mitt fel att det tar tid!

Stortrivs med min Panasonic DVX100Be och Canopus Edius 4

Var inte rädd för att bli gammal, man blir bara något stel och lite mer glömsk!

Länk till kommentar
Share on other sites

31 år och har gjort allt men ändå inget. Tycker en massa gör jag i alla fall och nog sitter jag inne på en del fiffiga saker, men jag är för feg för att lyckas.

 

Nu har jag precis gått med i en mediaverkstad och tänkte ta dit mina hemmafilmade familjeband och sakta lära mig final cut pro med de inbyggda tutorials:arna,

 

Dessutom har de en animationsverkstad och kanske... men bara kanske vill någon där hjälpa till att producera bussfilmen :)

http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=7754

 

Nu håller jag på och ligger i startgroparna för att skola om mig till något som man tjänar pengar på lite mer stadigt, gärna kvällsjobb i fabrik. Och då kommer jag nog äntligen att få ro att börja skriva på min mastodontTV-serie.

 

Sån är det med det,

 

jon

 

På det hela taget stämmer ovanstående ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...