Ivan Postad 2 februari 2007 Postad 2 februari 2007 Memento Mori (Teaser) http://img503.imageshack.us/img503/1642/zombie1vodooosj9.th.png http://img296.imageshack.us/img296/7982/zombie2voodoodi8.th.png http://img503.imageshack.us/img503/8090/zombie3voodoome3.th.png Detta är en första teaser till vår zombie film som vi planerar att göra, skriv gärna lite kommentarer om vad ni tycker ;). Längd: 1min 12sek Format: Flash PS..min första video som jag lägger upp här på voodoo. 0 Citera
Tomtebo Postad 3 februari 2007 Postad 3 februari 2007 såg skapligt ut må jag säga. Dock en fråga, varför sover han i skolan? eller ja... 0 Citera
Mega99 Postad 3 februari 2007 Postad 3 februari 2007 De "zombies" mot slutet som kommer springandes fram ser mer ut som ett gäng vilda skolungdomar - Mer blod och smink. När de lutar sig över människan och "äter" ser det faktiskt himla snyggt ut. 0 Citera
Java ex Machina Postad 4 februari 2007 Postad 4 februari 2007 Finns det inte redan en rätt känd asiatisk skräckfilm som heter Memento Mori? 0 Citera
jbergman Postad 4 februari 2007 Postad 4 februari 2007 OT: Mm, Memento Mori är namnet på andra delen i vad som brukar kallas whispering corridors-trilogin (Whispering Corridors, Memento Mori och Wishing Stairs). De två första är grymt bra medan den sista suger. Som den varma anhängare jag är av koreansk flickskoleskräck har jag självfallet sett alla tre på bio. /Jakob 0 Citera
Ivan Postad 4 februari 2007 Författare Postad 4 februari 2007 såg skapligt ut må jag säga. Dock en fråga, varför sover han i skolan? eller ja... Varför han sover i skolan...jo för att det har väl lite av handlingen att göra. De "zombies" mot slutet som kommer springandes fram ser mer ut som ett gäng vilda skolungdomar - Mer blod och smink. När de lutar sig över människan och "äter" ser det faktiskt himla snyggt ut. Scenen där de äter killen är mitt favorit klipp och blev förvånad att resultatet blev så bra. Finns det inte redan en rätt känd asiatisk skräckfilm som heter Memento Mori? Ser man på...jag har alltid svårt att komma på bra namn till mina filmer och namnet Memento Mori gillade jag efter att ha letat efter latinska citat på nätet. Hade inte en aning om att det fanns en film med samma namn. 0 Citera
_nemo_ Postad 4 februari 2007 Postad 4 februari 2007 OT: Såg till och med en teaser till en annan amatörfilm på sprocket med samma namn =) 0 Citera
Ivan Postad 4 februari 2007 Författare Postad 4 februari 2007 haha shit man kanske bör ändra namnet. 0 Citera
Java ex Machina Postad 4 februari 2007 Postad 4 februari 2007 Memento Mori är också namnet på den novell som Jonathan Nolan (Christopher Nolans brorsa) skrev, som filmen Memento är baserad på. Grymt bra novell faktiskt, lite Palahniuk stuk på den. Den finns uppläst på extramaterialet till filmen, iaf på den utgåvan jag har (brittiska tre-diskarn). 0 Citera
Java ex Machina Postad 4 februari 2007 Postad 4 februari 2007 OT: Mm, Memento Mori är namnet på andra delen i vad som brukar kallas whispering corridors-trilogin (Whispering Corridors, Memento Mori och Wishing Stairs). De två första är grymt bra medan den sista suger. Som den varma anhängare jag är av koreansk flickskoleskräck har jag självfallet sett alla tre på bio. /Jakob Har inte sett nån av whispering corridors-filmerna, är det nåt att ha? Koreansk film kan ju vara så väldigt tung ibland. Den enda jag sett som jag verkligen gillat är A Tale of Two Sisters, som är brilliant på alla sätt och vis. 0 Citera
jbergman Postad 4 februari 2007 Postad 4 februari 2007 Nu vill jag helst inte kapa Ivans tråd, så om diskussionen skall fortsätta borde det nog startas ett nytt ämne, men jag kan åtminstone bemöta den direkta frågan. Ja, Whispering Corridors och Memento Mori är definitivt värda att se (vilket jag även skrev i mitt förra inlägg). WC var det stora (internationella åtminstone) genomslaget för koreansk skräck, och MM är en värdig uppföljare. Vad som är lite synd är att dessa filmer blev stilbildande för den koreanska skräckvåg som följde, så om man har sett flera av de senare filmerna, som t ex A Tale of Two Sisters och Acacia, så har man redan sett berättarstilen demonstrerad och kan tycka att det känns lite gammalt. Och som sagt, undvik Wishing Stairs, för den är en stor besvikelse. /Jakob 0 Citera
Ivan Postad 5 februari 2007 Författare Postad 5 februari 2007 De "zombies" mot slutet som kommer springandes fram ser mer ut som ett gäng vilda skolungdomar - Mer blod och smink. Vi funderar över att sminka de med vitfärg nästa gång. För denna gång hade vi en sorts grön färg. 0 Citera
Bleckert Postad 7 februari 2007 Postad 7 februari 2007 Vill inte vara för elak men har killen som filmade damp eller var han full? skakigare bild får man leta efter. sen undrar jag varför ni använder musik som ni inte har rättigheter till (för jag antar att ni inte köpt dem)? om ni vill lära er göra film så ska ni inte bara nöja er med att skaffa eget bildmaterial utan även ljud och musik, i alla fall i min mening! annars var det bara det "klassiska" problemet med filmerna här på voodoo att skådisarna ser unga och oerfarna ut, men det kan man ju inte klandra er för. kör hårt! 0 Citera
Mega99 Postad 7 februari 2007 Postad 7 februari 2007 Anledningen till att de flesta skådisarna här ser unga och oerfarna beror kanske på att de är unga och oerfarna. Filmerna som läggs upp här är oftast gjorda av nybörjare och entusiaster. Jag tror knappast nån skulle lägga upp sin storfilm som visas på bio här. 0 Citera
Bleckert Postad 7 februari 2007 Postad 7 februari 2007 Anledningen till att de flesta skådisarna här ser unga och oerfarna beror kanske på att de är unga och oerfarna. Filmerna som läggs upp här är oftast gjorda av nybörjare och entusiaster. Jag tror knappast nån skulle lägga upp sin storfilm som visas på bio här. Precis vad jag sa, det var altså inte det jag kritiserade i filmen utan jag bara konstaterade det! dessutom går det göra kort/nollbudjetfilm med olika åldrar på skådisar men det är en annan historia! 0 Citera
Ivan Postad 7 februari 2007 Författare Postad 7 februari 2007 Haha, Bleckert tack ska du ha bra kritik. Jo bilderna är skakiga som fan, scenen med killen som ligger filmade vi skit fort och vi hade inte tid (vi hade bara 2 timmar på oss att filma allt/sminka osv) o att fixa en snygg tiltning med kameran var svårt, så det blev som det blev. O ja, de andra scenerna som tex hallarna o så filmade vi så snabbt som möjligt för att vi hade vaktmästaren jagandes bakom oss eftersom han ville stänga skolan. Teaser var mer av ett testprojekt för att se hur det skulle bli, jag själv tyckte att resultatet blev helt okej, det är trots allt min första film. Unga skådespelare??? Det är en skola...hur gamla ska de vara?? Du kanske gillar mer den amerikanska stilen där 25åringar spelar 16åriga high school elever. Till slut så tänkte jag säga att vi inte använder vår egna musik, eftersom detta inte kommer säljas eller delta i någon festival eller liknande så tänker vi inte lägga ner tid på den delen. Istället försöker vi hitta det som redan finns och lägga in i filmen. 0 Citera
Bleckert Postad 8 februari 2007 Postad 8 februari 2007 Köper det du säger och självklart så är det rätt med 16 åringar på en skola! Ang musiken förstår jag hur ni tänker (har gjort likadant i mina första filmer) men jag vill ge er tippset att försöka engagera polare som spelar i band ellet liknande och lägga eget ljud. dels blir det roligare och kännslan av att filmen är er egen stärks. men musik är alltid ett problem när man gör film. kör hårt! 0 Citera
William Johansson Postad 8 februari 2007 Postad 8 februari 2007 Ang musik. Sen är det ju alltid kul att ha möjlighet att visa det man gjort när det är klart och om ni har polare som spelar kanske ni kan klippa om filmen som en musikvideo för deras låt. Aja.. bara en tanke som kan va kul. Lycka till! 0 Citera
ShaGGie Postad 8 februari 2007 Postad 8 februari 2007 Det som ni verkligen har lyckats med är tagningarna, ett fel som folk ofta gör är att dom har aldelles för långa klipp och det blir långtråkigt, längden på trailern va också väldigt bra. Ser allt för ofta amatör trailers som är mer som kortfilmer. Scenen när ''zombiesarna?'' springer i korridoren tycker jag kunde vart lite kortare men annars så va allt bra=) Sen tyckte jag inte att den sissta låten passade så bra, den är mer hoppig och glad, hade vart lite coolare om ni fortsatte med det lugna även när saker händer om du fattar va jag menar. Men overall så var det bra gjort! 0 Citera
danny_boy Postad 12 februari 2007 Postad 12 februari 2007 OT: Mm, Memento Mori är namnet på andra delen i vad som brukar kallas whispering corridors-trilogin (Whispering Corridors, Memento Mori och Wishing Stairs). De två första är grymt bra medan den sista suger. Som den varma anhängare jag är av koreansk flickskoleskräck har jag självfallet sett alla tre på bio. /Jakob Finns även en fjärde film i serien, Whispering Corridors: The Voice, som kom i slutet av 2005. http://www.imdb.com/title/tt0470967/ 0 Citera
Jonnybravo Postad 18 februari 2007 Postad 18 februari 2007 Härlig, Zombies blir man väll aldrig trött på:D Två tips: då när zombierna rusade mot kameran kanske dem inte ska göra grimasher mot den, ser lite skumt ut (dem är hjärndöda liksom). Och jag gillar den låten ni hade, men jag tyckte inte den passade i sammanhanget, kolla upp annars artister som: Rage against the mashine, Marilyn Madison, Rod Zombie etc. Soundtracket från Recident evil 1 rekomenderar jag:) Men annars var den riktigt härlig och ser fram emot att få se hela:D 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.