Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
har nån här sett Moontrap, seriöst vad dålig den är, har aldrig varit med om något liknande, hör nog till tidernas största film misstag. Men Ed wood är helt värdelös. har någon här sett Tim Burtons film om honom här på forumet?

Ja jag har sett den, men inte här på forumet :P Riktigt bra film.

Postad

Jag tror nog inte att någon av de bättre regissörerna skulle göra en film om de vet med sig att dom inte kan göra ett bra jobb med sina resurser. Ingen vill väl göra en kass film som ingen vill se?

Men å andra sidan... Uwe Boll har ju iallafall skoj när dom gör film. OCH dom fortsätter att få pengar till fler och större filmer för varje gång...

Jag tror nog att Ridley Scott hade gjort en mycket bättre skräckis av House of the Dead med samma resurser. ;)

• 1 år senare...
Postad
Jag gillar inte klanka ner på regissörer, tänker då alltid såhär. "Vafan vad gör jag som är mycket bättre än hans då?"

;)

Tänker du så när du lyssnar på musik eller går på resturang också? Så länge man inte gör det bättre själv har man ingen rätt att tycka det suger? Intressant men konstigt resonenmang.

Postad
Tänker du så när du lyssnar på musik eller går på resturang också? Så länge man inte gör det bättre själv har man ingen rätt att tycka det suger? Intressant men konstigt resonenmang.

Haha jo när man tänker så, så kan det låta riktigt konstigt. Men jag är sån. Jag gör inte musik själv och då blir det liksom att jag inte gör nåt i det så jag kan aldrig veta asså du kanske förstår vad jag menar.

Nu är det ju så att jag gör film och då blir det så.

Ah vet att min motivering inte håller, är väl nån psykisk störning eller nåt hehe :D

Postad

Finns någon svensk snubbe också som gjort sjukt mycket värdelös film, kommer inte på vad han heter tror att det är direkt till video-filmer (tänker inte på Hobert i det här fallet som iof suger också)

Postad
Haha jo när man tänker så, så kan det låta riktigt konstigt. Men jag är sån. Jag gör inte musik själv och då blir det liksom att jag inte gör nåt i det så jag kan aldrig veta asså du kanske förstår vad jag menar.

Nu är det ju så att jag gör film och då blir det så.

Ah vet att min motivering inte håller, är väl nån psykisk störning eller nåt hehe :D

ta det inte så. Folk gör så hela tiden, har säkert själv slängt ur mig en sådan groda vid tillfälle. ;)

Postad
Finns någon svensk snubbe också som gjort sjukt mycket värdelös film, kommer inte på vad han heter tror att det är direkt till video-filmer (tänker inte på Hobert i det här fallet som iof suger också)

Mats-helge? karln är ett geni!

Postad
Mats-helge? karln är ett geni!

Ja, se bara på Nordexpressen;) En svensk TV-actionfilm med Aschberg, terrorister, norsk Taxi-tant och lokala hemvärnet... Helt guld...

Men iallafall

Det är svårt att utnämna någon regissör som sämst i världen... för antingen så har man sett alldeles för lite dålig film (folk tjatar om Bay... har ni ens sett en enda Pyun?), eller så har man något personligt mot regissören.

Eller så är man i helt fel målgrupp. Jag själv tycker Motorsågsmassakern var ett sömnpiller och att Råttatojj var ett praktfiasko... men det hindrar ju inte allmänheten att säga att den ena är en klassisk rysare och den andra få oscar och andra priser. Vem har rätt?

Är det alla andra som kör åt fel håll på vägen?

Troligtvis inte...

Har ni sett Manos: Hands of Fate? Har ni sett medeldyngan som produceras som knappt ens får dvd-distribution i staterna? har ni försökt kolla igenom en misslyckad bollywoodfilm?

Måste man ha sett det för att kunna utnämna nått som sämst? svårt att säga...

Ovanstående argument gäller förstås inte Förutom Mårten och Torkel Knutsson... ;)

Postad

Finns väl en hel del stolpskott, Dylans ena son är rätt kass. Jag undrar vad Bobbie D själv tycker om "American Pie: The wedding".

Annars tycker jag att sådana här trådar är rätt värdelösa, slutar mest i slag under bältet och helt tafatta påhopp som inte går att argumentera emot då det endast är subjektivt.

Postad
Finns väl en hel del stolpskott, Dylans ena son är rätt kass. Jag undrar vad Bobbie D själv tycker om "American Pie: The wedding".

Annars tycker jag att sådana här trådar är rätt värdelösa, slutar mest i slag under bältet och helt tafatta påhopp som inte går att argumentera emot då det endast är subjektivt.

Va är det hans son? Familjens svarta får :)

Det är inte alls enbart subjektivt (bara delvis) , vem .har försten sagt att forumet ska vara objektivt? Sedan kan man ju undra varför folk skriver i trådar som är meningslösa? I övrigt håller jag med _nemo_

Postad
Va är det hans son? Familjens svarta får :)

Det är inte alls enbart subjektivt (bara delvis) , vem .har försten sagt att forumet ska vara objektivt? Sedan kan man ju undra varför folk skriver i trådar som är meningslösa? I övrigt håller jag med _nemo_

Ja här har du Jesse Dylans otroliga ouvre: http://www.imdb.com/name/nm0245888/

Forumet behöver absolut inte vara objektivt, det skulle vara rätt tråkigt om det vore så.

Min kommentar var lika värdelös som tråden, och om det är något som är subjektivt så är det väl ändå ifall en film är dålig eller inte?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...