Gå till innehåll

Sämsta regissör


Team_fagott

Recommended Posts

Dags att droppa sämsta regisörer. ED wood utklassar sig själv. Lista era hatregisörer. Motivera gärna.

 

***Mer eller mindre Kända regisörer som har regi som huvudsakligt yrke efterfrågas***

Ifrågasätt gärna mig och varandra!

 

Richard Hobert. Ord överflödiga

 

Lasse Hallström. Vidrigt prettentiös på ett obehagligt sätt

 

Daniel Fridell. Fnissframkallande dialoger och filmer. Har gång på gång blivit lovad att aldrig mer få göra film. Varför???

 

Paul Anderson. Mördar villken cahnger han än ger sig in på.

 

Michael Bay. Pinsamt dålig.

 

 

Ber om ursäkt för mina knappa motiveringar :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Håller med Java ex Machina och säger att såna här lista-trådar börjar bli överflödiga. Vad är syftet om man inte ens motiverar och kan få fram en diskussion? Att man ser en dålig film behöver ju inte betyda att en regissör är kass. Dialog, bland annat, är ju från början manusförfattarens jobb att få den att låta bra.

Michael Bay. Pinsamt dålig.

Vafan?

Länk till kommentar
Share on other sites

Pedro Almodovar! Gör ju bara filmer om galna Spanjorskor (tro mig de är till och med galna för att vara spanjorskor, jag har bott där) som aldrig slutar prata, eller ja prata och prata snarare skrika hysteriskt. trotts att han är hyllad både här och där måste jag säga att hans "konst" inte uppskattas i det här lägret! Usch!

 

Ska tillägga att han skriver de flesta manus själv!

Länk till kommentar
Share on other sites

Är det bara jag som inte tycker att det är samma sak med VÄRLDENS SÄMSTA REGISSÖR!!!!!1111one11eleven11 och regissörer man inte gillar. Alla som nämts i tråden har ju lyckats med något de flesta av oss här inte gjort. Alltså kan de ju inte göra allting fel.

Länk till kommentar
Share on other sites

Pedro Almodovar! Gör ju bara filmer om galna Spanjorskor (tro mig de är till och med galna för att vara spanjorskor, jag har bott där) som aldrig slutar prata, eller ja prata och prata snarare skrika hysteriskt. trotts att han är hyllad både här och där måste jag säga att hans "konst" inte uppskattas i det här lägret! Usch!

 

Ska tillägga att han skriver de flesta manus själv!

 

Hmm, inte producenternas fel då? ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Är det bara jag som inte tycker att det är samma sak med VÄRLDENS SÄMSTA REGISSÖR!!!!!1111one11eleven11 och regissörer man inte gillar. Alla som nämts i tråden har ju lyckats med något de flesta av oss här inte gjort. Alltså kan de ju inte göra allting fel.

 

 

Att lyckas behöver inte ha något med hur bra man är att göra (kolla videotoppen,trackslistan,tv4,dokusåpor,singellistan,skivförsäljningen,politiker) Naturligtvis är det exakt lika subjektivt som "världens bästa regisör".

 

Dom fel dom gör är att göra dåliga filmer trots resurser och med en prodcent i ryggen. Att Knut-ola från Vilhemina gör en risig film med sin VHS kamera är en helt annan sak.

Länk till kommentar
Share on other sites

Håller med Java ex Machina och säger att såna här lista-trådar börjar bli överflödiga. Vad är syftet om man inte ens motiverar och kan få fram en diskussion? Att man ser en dålig film behöver ju inte betyda att en regissör är kass. Dialog, bland annat, är ju från början manusförfattarens jobb att få den att låta bra.

 

Vafan?

 

Vad är detta om inte diskusion? :)

 

Michael Bay, gedigern lista där. Betygen säger en del. Perl harbor, bad boys,bad boys II, armageddon...

http://www.imdb.com/name/nm0000881/

Länk till kommentar
Share on other sites

Hehe. Isåfall säger jag Paul WS Anderson.

 

Mannen som kn****t upp filmer som Soldier och AvP. Även Resident Evil kunde ha blivit en bra film.

 

Soldier som var en slags uppföljare till Blade Runner. När manuset först kom ut så prisades det av filmälskare (bl.a folk på aintitcool.com). Men lovorden förvandlades snabbt till det motsatta när Paul tog över och gjorde lite ändringar.

 

AvP hade extremt stor potential att bli en av de största geek-filmerna of all time. Istället blev det en soppa.

 

Paul vet t.ex verkligen inte vad karaktärsfördjupning är för något.

 

Håller inte med dig om Lasse och Micke Bay. Vad har t.ex Bay gjort för att han ska förtjäna all skit? Är det säkert att det inte är hans klippare ni är så arga på? Eftersom det verkar vara det som är allas huvudargument. Att hans filmer är som en MTV-video.

Länk till kommentar
Share on other sites

Lukas Moddysson

 

Visst några av hans filmer är underhållande (Det var Ed Woods med) men ser man regin i hans filmer så tycker att den är fruktansvärd. Troligtvis räddas hans dåliga regi med att han skriver bättre manus samt att skådespelarna kan sitt jobb.

 

Word!

Jag rekomenderar alla att se bakom kulisserna materialet till "Ett hål i mitt hjärta" , bland det bästa bakom kulisserna material jag sett. Den säger en del. Själva filmen har jag inte tänkt tanken att se. Men jag vill dock ge honom en liten guldstjärna för "Tillsamans", tackavare en fantastisk ensamble b.la--

 

Hehe. Isåfall säger jag Paul WS Anderson.

 

Mannen som kn****t upp filmer som Soldier och AvP. Även Resident Evil kunde ha blivit en bra film.

 

Soldier som var en slags uppföljare till Blade Runner. När manuset först kom ut så prisades det av filmälskare (bl.a folk på aintitcool.com). Men lovorden förvandlades snabbt till det motsatta när Paul tog över och gjorde lite ändringar.

 

AvP hade extremt stor potential att bli en av de största geek-filmerna of all time. Istället blev det en soppa.

 

Paul vet verkligen inte vad karaktärsfördjupning är för något.

 

Håller inte med dig om Lasse och Micke Bay. Vad har t.ex Bay gjort för att han ska förtjäna all skit? Är det säkert att det inte är hans klippare ni är så arga på? Eftersom det verkar vara det som är allas huvudargument. Att hans filmer är som en MTV-video.

 

Regisören har väll åtminstone huvudansvaret. Att skylla på klipparen är väll ännda att skjuta saker åt fel håll. Regisören har väll något att säga om postproduktionen. Varför väljer han kassa klippare (som inte lyder regisören) gång på gång. Skumt...

 

Att Badboys II och armageddon är kasst klippta är en väldigt snäll sågning. Sedan verkan han mest ha gjort halvdana remakes på skåpmat.

Länk till kommentar
Share on other sites

Pedro Almodovar! Gör ju bara filmer om galna Spanjorskor (tro mig de är till och med galna för att vara spanjorskor, jag har bott där) som aldrig slutar prata, eller ja prata och prata snarare skrika hysteriskt. trotts att han är hyllad både här och där måste jag säga att hans "konst" inte uppskattas i det här lägret! Usch!

 

Ska tillägga att han skriver de flesta manus själv!

 

Jag har faktiskt sett samtliga av Pedro Almodóvars filmer och hans filmer är tidlösa och helt fantastiska. Ja, skulle jag välja en favorit regisör så är Pedro Almodóvar den bästa. Bergman, släng dig i väggen

Länk till kommentar
Share on other sites

Regisören har väll åtminstone huvudansvaret. Att skylla på klipparen är väll ännda att skjuta saker åt fel håll. Regisören har väll något att säga om postproduktionen. Varför väljer han kassa klippare (som inte lyder regisören) gång på gång. Skumt...

 

Att Badboys II och armageddon är kasst klippta är en väldigt snäll sågning. Sedan verkan han mest ha gjort halvdana remakes på skåpmat.

 

Jag skyller inte på klipparen. Jag tycker att hans filmer är underhållande och ser faktiskt inga problem i sättet de är klippna på. Sen kan man ju tala om andra faktorer som gör att filmerna inte precis är några mästerverk. Min fråga var varför t.ex du tycker att han är en dålig regissör?

Länk till kommentar
Share on other sites

Är det bara jag som känner ett behov av att ropa Uwe Boll?

 

Oj,oj kollade upp dennna lirare precis.http://www.imdb.com/name/nm0093051/ Han borde få jumbopris. Verkar desutom som att han redan stakat ut framtiden för sig.. Jösses... Ett sånt namn sedan. Han måste vara USA:s svar på Richard Hobert. Hur kan en film få 1,4 på IMDB. Villken bedrift! Ingen kan väll slå det??

Länk till kommentar
Share on other sites

hmmm, då jag faktiskt genomlidigt 3 av Bollens videospelfilmer kan jag säga att han inte är sämst, långt ifrån... för det första så lyckades han med att få mig att titta på skärmen under hela tiden. Sedan går det ju inte att undgå alla knasiga felsteg han gör... Ett tag känner man att, nja... kanske jag haft fel uppfattning om killen, sedan kommer något särdeles lite genomtänkt och man bara skakar på huvudet och tänker... vad skulle det vara bra för?... Att han inte ens läser vad filmen ska heta och tar inspiration från titeln är väl bara att begrunda...

 

House of the Dead: nja... snarare lilla skjulet på ön...

 

Alone In The Dark: jag fattar inte... skulle dom inte vara ensamma i mörkret???

 

Men ni som om och om igen gastar om bollens sämsthet har inte sett dålig film. För det finns faktiskt regissörer som får Boll att framstå som iallafall halvhyffsad.

 

Sveriges egna boll tillexempel: Mats Helge Olsson. Där har vi ett lågvattenmärke hörni! Ninja Mission var på nått när följbar, Russian Ninja/Terminator (beroende på land) knappt följbar och Forgotten Wells/Jagad i Underjorden var totalt obegriplig... jag har alla tre på DVD och roas av att Anders Nilsson (johan falk trilogin) faktiskt säger att han lärde sig filma under sin tid med MHO.

 

Han själv verkar av alla jag hört vara en riktigt trevlig kille, och så lever han i landsflykt pga anledningar jag inte lyckats komma fram till. Det jag hör mest är att det är skattesmitning.

 

Eftersom jag ofta nämner Naken som inget annat än psykologisk krigsföring måste jag ju då nämna Mårten och Tårkel Knutsson. Och jag är glad att dom inte gjort något annat i filmväg.

 

Dessutom. Ni som dänger Boll. Har ni sett Frostbiten? För mig var denna nya svenska film ungefär lika genomtänkt. Bara en liten subplot som var det närmaste intressant och totala avsaknaden av klimax... nä... att Boll får så dåliga betyg och Frostbiten samtidigt får så pass bra är för mig en gåta.

 

Utländska då?

 

Albert Pyun... säger inte mer än så... värre sömnpiller får man leta efter...

 

Roger Christian... Battlefield Earth...

 

________

 

Dessutom, jag klankar själv ofta ner på Bay, just pga klippningen. Men det är ju lite smaksak och i övrigt gillar jag hans filmer. Riktiga popcornrullar.

 

Någon nämnde JJ Abrams i Bästa-tråden... hrmm... jag har sett de rullar jag listat ovan från start till slut... jag har inte klarat av att se ett helt avsnitt av Lost... MI3 var för mig totalt misslyckad... Men där är väl ännu en sak som gör att dessa trådar inte kommer någon vart oftast...

 

Tack o hej för now mates!

Länk till kommentar
Share on other sites

Kanske skall säga, att man skall inte bedömma en regissör på enbart en dålig film.

 

Har man ett kasst manus så är det svårt att regissera filmen bra.

 

Har man dåligt med budget och filmen kräver stor budget så blir det inte heller bra, tänk hur Rädda menige ryan skulle varit utan tillräckligt med pengar.

 

Skådespelarnas insatser. Gäller att få rätt person till rätt roll. Är väl bara Robert DeNiro som kan spela vad som helst.

 

Klippningen är viktigare än vad man kan tro. Titta på dokumentären om Star wars (följde med DVD-boxen) där de visar hur det såg ut innan andra klippteamet började arbeta med filmen.

 

Visst en regissör kan ju alltid pilla och styra de olika insatserna men är inte grundmaterielet bra så får han/hon svårt. Däremot kan en dålig regissör förstöra ett bra material.

 

Angpående WS Anderson och AVP. Det är ganska kul att folk klagar på honom att han har dåligt med karaktärfördjupning, vilket var samma sak kritikerna klagade på när Alien kom på bio första gången. Däremot så tycker jag han misslyckades bygga upp den där magiska känslan filmen hade krävt. En stor miss var ju att rovdjuren inte lät när de gick. utan de gick omkring ljudlöst vilket i och för sig är logiskt, med tanke på att de kan smyga utan problem i de andra filmerna. Men det ger en mycket större känsla av att höra deras massiva steg. Sen var det väl att han hade för mycket karaktärer och fick använda dem till "Canon fodder".

Länk till kommentar
Share on other sites

jag skulle vilja säga ED wood men han utklassar sig själv om sagt men annars:

Moontrap - varenda sladd syns i filmen, och microfonen syns och grejor, nog film historiens sämsta film med alla mistag regisör den ädla: Robert Dyke

Sex Lives Of The Potato Men - man behöve inte säga mer än bara titeln

regisör: Andy Humphries

Nirvana- haha, det är när flm productions budget smälte som smör i solsken.

regisör - Gabriele Salvatores

 

Finns säkert mer antal filmer men nu tänker jag gå och se på Moontrap (haha)!

 

//JOhannes

Länk till kommentar
Share on other sites

Skall man vara rättvis så måste man ju även bedömma efter resurser. Om jag ger mig på göra film utan några resurser så kommer det troligen se sämre ut än Ed Wood.

 

Då kanske du ska fundera på varför du/man gör film.

 

Edit: Föresten så dålig såg han väll inte ut? LOL

Länk till kommentar
Share on other sites

Då kanske du ska fundera på varför du/man gör film.

 

Edit: Föresten så dålig såg han väll inte ut? LOL

 

 

Fråga 1, för det är kul.

 

Fråga 2, han hade ju bortskjutna framtänder.

 

 

Och svar ja, jag har sett Tim Burtons film, den är helt underbar. Speicellt när han försöker göra en seriös dramafilm av en porrfilmsinpelning.

Länk till kommentar
Share on other sites

Fråga 1, för det är kul.

 

Fråga 2, han hade ju bortskjutna framtänder.

 

 

Och svar ja, jag har sett Tim Burtons film, den är helt underbar. Speicellt när han försöker göra en seriös dramafilm av en porrfilmsinpelning.

 

 

Det var ett ganska bra svar. Men vad jag sökte var

1. att man har något att berätta, ett buskap, en bra historia eller en vision och såklart förmåga att berätta, talang. Har du det kan du göra världens bästa film med en videokamera och några band. Har du inte det spelar det ingen roll hur mycket pengar du har. Det är det tåden handlar om ,tycker jag.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...