Gå till innehåll

Vi söker fler moderatorer!


Pace

Recommended Posts

Java: Du ville väl köra något forum? Manus och filmcafé?

jag kan ta filmcafé. jag kan säkert hjälpa till lite i manusforumen om det är nån som har frågor om manusskrivande, men jag har svårt att hinna med att kontrolläsa alla inkommande manus för att godkänna dem. Har för mycket med jobb, Historprogram och träning för att hinna sånt.

Länk till kommentar
Share on other sites

men jag har svårt att hinna med att kontrolläsa alla inkommande manus för att godkänna dem.

 

Vi tar inte ställning om innehållet i manuset, utan endast att det följer de formatregler vi har satt upp. Så det är inget tvång att läsa igenom manus innan de godkänns, bara en allmän koll.

Länk till kommentar
Share on other sites

Vi tar inte ställning om innehållet i manuset, utan endast att det följer de formatregler vi har satt upp. Så det är inget tvång att läsa igenom manus innan de godkänns, bara en allmän koll.

jo det är ju sant iofs. ok visst, om det räcker med att bara överblicka dem för att kolla formateringen är det inga problem för min del.

Länk till kommentar
Share on other sites

Varför slutade du?

Jag fick kicken helt enkelt. Jag håller ju på med Sam & Rai-grejen som handlar om två regissörer, och jag öppnade ett konto i deras namn. Och två konton det får man inte ha, så då kan man inte representera forumet. Men det är lugnt, speciellt att slippa kolla min film-forumet, jävla jobbigt att moderera, hoppas du har kul där ensam nu lilla_farbrorn :D

 

Men vill inte ha något mer snack om det, det är överstökat och ingen är tjurig på någon annan.

 

Du ska veta att vi saknar dig. det finns... *nynnar fortsättningen*

Du är för söt du ;) Om jag hade tänt på killar hade jag bjudit ut dig. Men jag bjuder aldrig på mat utan hopp om att få sex efteråt.

 

För att gå HELT offtopic. Kan någon ge mig ett förslag till hederstitel under mitt namn, istället för besatt medlem. Har funderat på "Aldrig lika besatt som gorse".

Länk till kommentar
Share on other sites

Du är för söt du ;) Om jag hade tänt på killar hade jag bjudit ut dig. Men jag bjuder aldrig på mat utan hopp om att få sex efteråt.

 

För att gå HELT offtopic. Kan någon ge mig ett förslag till hederstitel under mitt namn, istället för besatt medlem. Har funderat på "Aldrig lika besatt som gorse".

 

NU börjar vi snacka att öppna sina känslor på forumet. Du behöver inte oroa dig, jag är inte särskilt söt faktiskt. I ditt fall hade det nog räckt att du byter ut "besatt medlem" till "galen medlem" ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

_nemo_ var en jättebra moderator, inget snack om saken. Men vi i administrationen har ytterligare skyldigheter och plikter att följa förutom er medlemmar, vilket gör att ribban ligger lågt för vår del. Och som alla vet (förhoppningsvis ;)) är vi hårda med att försöka tillämpa reglerna. Jag berättar inte mer detaljer utan medgivande från _nemo_.

Länk till kommentar
Share on other sites

Om det verkligen är akut så kan jag tänka mig att moderera Special och digitalaeffekter.

 

Vore det egentligen inte bättre om du modererar de forum där det inte finns någon moderator än? Det är ett steg längre mot att åtminstone ha en moderator i varje forum.

Länk till kommentar
Share on other sites

Vore det egentligen inte bättre om du modererar de forum där det inte finns någon moderator än? Det är ett steg längre mot att åtminstone ha en moderator i varje forum.

 

Jo, men jag tittar väldigt sällan på andra forum än specialeffekter, digitalaeffekter och filmcafé.

Dessutom så anser jag mig kunna lite grann om ämnet, vilket borde vara en förutsättning för att moderera.

Kan tex inte mycket om att skriva manus, eller om ljud osv.

 

Men som sagt, det är bara om det verkligen är akut, jag känner själv inget behov av att vara moderator och det finns säkerligen personer som skulle göra bättre från sig.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Jag tar mig friheten att bumpa den här tråden med frågan om hur mycket av en representant för voodoofilm man behöver vara för att vara moderator? Ett uppenbart exempel är synen i frågan om fildelning/piratkopiering/informationsflödesfrihet. Och hur syrlig får en moderator vara i sina kommentarer?

 

Jag är nyfiken, därför frågar jag. Inte för att ställa till med bråk (vissa brukar av någon konstig anledning tro det oavsett vad jag säger).

 

/Jakob

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tar mig friheten att bumpa den här tråden med frågan om hur mycket av en representant för voodoofilm man behöver vara för att vara moderator? Ett uppenbart exempel är synen i frågan om fildelning/piratkopiering/informationsflödesfrihet.

 

Som moderator måste du underkasta dig forumets policy och värderingar. Det innebär att du exempelvis inte kan uttrycka ditt fulla stöd för piratkopiering i ena tråden och redigera bort samma dito i en annan. Vad vi anser privat får vi hålla oss för oss själva. Men så är det ju i alla organisationer mer eller mindre.

 

Men som moderator får man ju också insyn i forumets styre och dessutom själv större möjlighet att påverka och förändra. Många bra förslag har kommit upp av moderatorerna som finns på forumet nu, och de har dessutom stoppat några av mina förslag (som jag ansåg vara bra...).

 

Och hur syrlig får en moderator vara i sina kommentarer?

 

En moderator bör inte uppträda syrligt alls. Det är ju inte huvudtanken med att vara moderator att "sätta folk på plats" eller visa makt. Vi ska se till så att reglerna efterlevs och försöka skapa en bättre plats att vara på. Ibland är man ju dock tvungen att ta ton, men går det att undvika konflikter så är det ju bästa vägen att gå.

 

Det bästa sättet är ju att fundera på hur man själv vill bli behandlad och agera utifrån det. Om jag gör fel så skulle jag inte vilja ha någon som alltid fäller en syrlig kommentar (fast det har hänt, men då fick jag skylla mig själv. :e).

Länk till kommentar
Share on other sites

carbe, jbergman; om ni pekar till ett visst inlägg är det nog lättare för oss att svara på det.

Du missupfattar mig om du tror att jag försöker kritisera någon för att vara syrlig. Jag var bara intresserad av vilken typ av interna riktlinjer som gäller för moderatorer på voodoofilm, och där fick jag ett bra svar av Pace.

 

/Jakob

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...