Gå till innehåll

Tips på Hus


Recommended Posts

Hejsan. jag har en fråga!

vi är några killar som försöker oss på Zombie filmer!

frågan är den med hus eller vad man ska säga vill ha ett spökligt hus. ute i skogen. där man kan bloda ner o.s.v. en lägenhet på 2 rum och kök... skulle inte passa visst kanske man kan få det spökligt men inte samma sak..

lite jobbit att bygga ett stort slott ute i skogen. skulle kosta lite väl mycket kanske. men finns det några som har några tips?

 

 

Länk till kommentar
Share on other sites

känner du ingen som har ett passande hus till er film finns det nog ingen annan lösning. Om ni inte bygger ett själva och det blir ju inte billigt.

Annars brukar det finnas en del övergivna hus (i alla fall där jag bor) här och var som man kan använda. Iofs brukar de vara klottrat och förstört i dem men om ni ger karaktärerna i filmen en anledning att vara där kanske det funkar.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

Vad lustigt. Jag och några fränder har en zombiefilm i planeringsstadiet. den skall bli i stil med Brain Dead :)

Massa "köttande" etc...

 

Några tips till oss?

 

Problemet med hus har vi faktiskt med.. Alternativet är ju att bryta sig in i nått övergivet hus...

 

...Allt för konsten...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

hej, Jag är regissör i ett film team Kallat Paradox Dimensions och just nu håller vi på med en film som till hälften utspelar sig japan bl a i ett stor japanskt slott, vi upptäckte snabbt i förhandsarbetet att det är ont om japanska slott i just stockholms området. så vi slänger upp lite rispapper väggar i ett rum på 21 kvadratmeter och sätter en greenscreen utanför dörren

så att när en betjänt kommer in med te eller nåt så är det inte min tv man ser utan en lång korridor i ett japanskt slott som inte existerar utan är helt animerat. detta är faktiskt en billig lösning om man är kunnig inom 3d grafik, annars kostar det en del att anställa nån att göra animationerna...

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Wallin]Om huset är nedklottrat är det bara att köpa färg och måla över klottret. Easy as pancake![/citat]

 

Jag tyckte bättre om: "It's as easy as DELL!" som du sa förut :D

 

förövrigt brukar det vara fler problem än klotter i övergivna hus.. alltså, förstörelsen är ett större problem. Jag menar, det lär vara svårt att restaurera ett övergivet hus för en billig peng. Färg räcker inte.

Länk till kommentar
Share on other sites

hehe, men variation förnöjer, läs bara vad jag skrivit efter detta inlägg ;)

 

hur många skräckfilmer har du sett där huset varit i fint skick? nu räknar vi inte med pseudopsyk á la Robin Williams som leker pedofil och tittar på småbarn på en fotoframkallningsfirma.. utan jag menar zombiesplatter (eller som en viss Daniel så stilfullt kallade det, "zombos") och dylika alster. beror mycket på vilken typ av skräckfilm du tänkt göra?

 

bräder går att hitta på massor av färgaffärer! easy as apelsinjuicepressing!

Länk till kommentar
Share on other sites

heter själv Daniel så du förvirrade mig där.. :)

 

alltså. Förstörelsen i övergivna hus är ju liksom inte spökligt fallfärdiga utan riktigt jäkla sönderslagna. "sönderslagetsådetintesersnyggtutpåfilm-trasigt" är det liksom. Men det kanske funkar ändå. Jag har säkert fel.

 

It's as hard as my grandma's cookies... att hitta bra hus där jag bor i alla fall..

Länk till kommentar
Share on other sites

hehe ok. jag heter Jacob och inte Wallin, så att det inte uppstår några missförstånd.

 

utanför Västerås finns en rätt schysst komplett bondgård som är övergiven, tillsammans med en spöklik lada och ett förhållandevis fint hus, där allt som saknas är rutor och dörrar. finns tillochmed kylskåp och spis (fast spisarna är utomhus och kylskåpet ligger ned på golvet).

 

det är bara att komma hit med penslar, färgburkar och ett glatt humör (och bössor mot varulvarna och varfåren)! it's easy as roasting a flinta-stejk and spelling the word correctly!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har för mig att ett ställe som heter barnens ö ligger nånstans nära södertälje. Där hyr dem hus till exempelvis skolklasser´(vet detta eftersom jag själv varit där). En av dessa stora gårdar används inte längre och ser rätt så spöklik ut på natten. Ni borde gått o väl få använda detta hus, det är nog bara att ringa dem som har hand om organisationen. När jag var där försökte våra lärare lura i oss att en gammal gubbe bodde där genom att tända en lampa i fönstret högst upp. Fan vad larvigt det var!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 år senare...

[citat=lilla_farbrorn]känner du ingen som har ett passande hus till er film finns det nog ingen annan lösning. Om ni inte bygger ett själva och det blir ju inte billigt.

Annars brukar det finnas en del övergivna hus (i alla fall där jag bor) här och var som man kan använda. Iofs brukar de vara klottrat och förstört i dem men om ni ger karaktärerna i filmen en anledning att vara där kanske det funkar.[/citat]

 

Men det borde väl fortfarande finnas någon ägare till husen?

Hur skall man göra ifall man vill få reda på ifall det är någon som äger huset man vill vara i?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...
  • 3 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...